Ford Courier: Kortsluiting

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 endura DE

Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Courier, sinds vorige week ging mijn controle lampje van mijn dynamo aan,en als ik mijn courier niet gebruikt, dan is mijn accu leeg na +/- 4 uurtjes,krijg het niet meer gestart, (10volt nog) tijdens het rijden verbruik mijn stroom meer dan 40 ampére, normaal is het bijna nul.
Na lang zoeken heb ik misschien het probleem gevonden, kom ik uit op mijn elektronische motorregeling, ( via het zoeken met zekereingenin en uithalen) kan dit defect zijn heeft iemand ervaring met het soortgelijke probleem wat ik heb, en wat kost zo'n elektronische regelaar. mijn courier rijd overgens goed trekt goed op stoot niet ofzo.

alvast bedankt

TaaKooN

TaaKooN

Geplaatst door TaaKooN (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Courier? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Postie (0) PRO, 12 jaar geleden

Is gewoon je dynamo niet defect???? Deze willen nogal eens gaan scheuren...

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Controleer de koppeling tussen poelie bij multieriem en dynamo as.
Daar zit een rubber gedeelte in verwerkt dat nog al graag uitscheurt.

Voor goede controle even demonteren.

TaaKooN (0), 12 jaar geleden

de Dynamo is gloednieuw, is pas 1/2 jaar oud

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

??

Postie (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoe oud is de courier?? Als het goed is zitten er 2 draden op de dynamo, een dikke rode en een kleine blauwe.
Auto op contact zetten, als het acculampje niet brand de blauwe draad loshalen bij de dynamo en deze ergens tegen massa aan leggen. Gaat het lampje dan wel branden is de dynamo defect.

TaaKooN (0), 12 jaar geleden

voor alle duidelijkheid, de dynamo is losgekoppeld, rode en blauwe draad.

Ik heb ergens een kostsluiting, ik heb alles losgekoppeld (dynamo, starter alle zekeringen zijn eruitgehaald,onder de dashboard) wat kortsluiting kan veroorzaken, via meten met een multimeter kwam ik bij de eec/ecu computer uit (extra zekeringskast, onder de motorkap)
Courier is van 2000

TaaKooN (0), 12 jaar geleden

Halo Allemaal,

Het probleem is verholpen het was toch mijn dynamo, heb geen kortsluiting meer en mijn dynamolampje gaat niet meer aan.
Zo kan je weer eens zien dat nieuwe dingen ook defect kunnen raken.

Ik wil iedereen bedanken voor de goede raad en advies

Gegroet Taakoon

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.