auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus C-Max: lampje van batterij brand

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6tdci

sinds gisteren heb ik het volgende probleem met mijn focus c-max
het lampje van de batterij blijft branden en krijg ik op mijn boordcomputer
de melding: beperkte werking EPR
kent iemand dit probleem?


mvg focuske

Geplaatst door

focuske (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk laaid de dynamo de accu niet meer bij dus ik zou daar snel naar laten kijken.


groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

15 jaar

Denk dat de dynamo defect is, hoor je ook een huilend geluid wat met het motortoerental mee gaat?

Postie 0
badge

15 jaar

beperkte werking epr ( electric parking brake ) kan ook de accu zelf zijn die de geest aan het geven is.
Of 1 of andere sensor van de electrische handrem.

Greetz
FG

Ford gast 0

15 jaar

Als het acculampje brand,betekent dat dat deze niet meer bijgeladen word..het lampje gaat niet branden bij een slechte of defecte accu..

Waarschijnlijk de koolborstels (spanningsregelaar) defect!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

ik heb er niet meer mee gereden dus ik weet niet op dat geluid maakt
als je de auto start gaat het lampje na ongeveer een second of 10 aan
kun je dit zelf herstellen of niet en wat is de kostprijs van een dynamo?
dynamo is dit een andere naam voor alternator of ben ik mis?

groetjes focuske

focuske 0

15 jaar

Amay just zeg :)

Een Alternator is een dynamo..haha

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

dus m.a.w heb ik sowieso voor rond de 400euro stukken
amai en de auto heeft nog geen 70000km.
maar als je de motorkap opent dan ruik je ook wel iets verbrand ter hoogte
van de alternator

mvg focuske

focuske 0

15 jaar

ja dat zou goed kunnen dus je moet het zeker in die hoek zoeken.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

15 jaar

dit is een bekend probleem bij de 1.6 tdci!heb zelf de alternator moeten laten vervangen op 90.000km.alternator kost in ruil iet van een 210euro en ze vervangen ook ineens de multiriem erbij.dan nog wat werkuren en hup 400eurookes lichter!
mvg timo

timoke 0

15 jaar

heb het bij mij vorige focus ook gehad maar deze had 179000km dus dan mag deze wel eens
stuk gaan maar bij 70000km ... zal dan ook niet de laatste keer zijn dan
dan maar hopen dat ze een ruil alternator hebben liggen want anders een nieuwe, die zal ook wel
eens 100euro duurder zijn

mvg focuske

focuske 0

15 jaar

De dynamo hoeft niet altijd zelf kapot te zijn..heel vaak zijn de koolborstels/spanningsregelaar versleten waardoor hij niet meer bijladen doet en het lampje brand.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

stefan84,

maar dat kunnen ze toch niet zien aan de buitenkant of dat die koolborstels
versleten zijn en dat duurd toch langer om deze te vervangen dan een andere alternator
te steken

mvg focuske

focuske 0

15 jaar

Zelfde probleem gehad .bleek een kabel breuk te zijn bij de startmotor en dynamo.
Volgens de Ford garage ligt deze kabel en een gootje waardooer met trillingen of over te veel drempels deze kabel een breukje krijgt.
gr 772

772 0

15 jaar

772,

ik hoop dat het zoiets stom is, een kabel die stuk is
maar ik moet seffens om 14 uur bij de garage zijn voor onderhoud
dan kunnen ze daar ook naar kijken

mvg focuske

focuske 0

15 jaar

het probleem is gevonden, defecte alternator. ze hadden die nagemeten maar gaf niks door
normaal moet die tot 14V gaan maar bij 12V bleef hij staan.
nu heb ik een ruil alternator voor 260euro en voor 80euro werk aan
met klein onderhoud erbij zit ik rond de 450euro
nu mijn vraag is, voor u alternator wat er in de wagen zit of ge daar niks voor terug krijgt?

mvg focuske

focuske 0

15 jaar

postie,

wat u zei dat deed de auto ook, gehoord een huilend geluid wat met het toerental mee ging

mvg focuske

focuske 0

15 jaar

[quote=focuske]stefan84,

maar dat kunnen ze toch niet zien aan de buitenkant of dat die koolborstels
versleten zijn en dat duurd toch langer om deze te vervangen dan een andere alternator
te steken

mvg focuske[/quote]
Dat klopt wat je zegt,maar meestal zit de spanningsregelaar achterop de dynamo geschroeft.eraf halen en controleren heb je zo gedaan,en veel langer werk heb je er ook niet aan..alleen een iets legere beurs omdat een ruildynamo een stuk meer kost dan een regelaartje van +/- € 25,-

Maar dan moet deze wel versleten of kapot zijn uiteraard.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

auto is gemaakt, alternator is vervangen

iedereen bedankt voor de snelle reacties

mvg focuske

focuske 0

15 jaar

ja daar leek het in het begin al op mooi dat je het laat weten.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.