Heb Ford Ka, lekt remvloeistof uit de versnellingsbak. Lijkt lekkage van koppelings cylinder.
Hoe kom ik bij dat ding? Moet de versnellingsbak er uit om hier bij te kunnen?
Geplaatst door JanD (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Postie (0) PRO, 17 jaar geleden
Yep versnellingsbak demonteren.
JanD (0), 17 jaar geleden
Snelle reactie Postie, bedankt....kun je ook kort weergeven in welke volgorde e.e.a gedemonteerd dient te worden en of het te doen is op twee kleine bruggetjes, want ik denkt dat de linkse veerpoot bevestiging dan ook wel los zal moeten aan de onderzijde hé?
Postie (0) PRO, 17 jaar geleden
Wielen er af, fuseekogels los, aandrijfassen demonteren, schakelstang demonteren, startmotor demonteren, motor ophangen of ondersteunen, motorsteunen demonteren, stekkers los van de bak, bouten los van de motor-bak en er achter weg halen.
Mooiste is het op een 2-koloms hefbrug.
Maar als je vaker een bak gedemonteerd hebt spreekt het wel voor zich..
JanD (0), 17 jaar geleden
Postie, vroeger, bij mini's koppelingsplaten vervangen, maar daar konden de aandrijfassen blijven zitten. Ik begrijp dat beide veerpoten los moeten, en dan beide aandrijfassen eruit moeten, dus de versnellingsbak-olie loopt er dan ook uit...toch, of zit er ergens een aftapplug? ? Assen blijven dan vast aan de wielhuizen zitten neem ik aan? Geen speciaal gereedschap nodig voor de as te positioneren in de bak, bij montage? Moeten de keeringen van de aandrijfassen vervangen worden? Moet er nog een speciale "route" gevolgd worden voor het monteren van de schakelarmen, en evt. op een bepaalde manier afstellen? Nog bedankt voor je vorige antwoord, en alvast bedankt voor de antwoorden op deze vragen!
Postie (0) PRO, 17 jaar geleden
Fuseekogel los maken aan de onderzijde van de veerpoot is het makelijkst, verder hoeft de poot niet los. en idd er zal wat olie uit de bak stromen, zit geen aftapplug op, later gewoon weer aanvullen, als je de keeringen heel laat hoeven er geen nieuwe in hoor, de assen kunnen soms goed vast zitten in de bak, hier is wel speciaal gereedschap voor.schakelstang van te voren even afmerken hoe die zit, kan je hem later zo weer monteren.
JanD (0), 17 jaar geleden
Postie: Reparatie is perfect verlopen! En...ja de assen zaten behoorlijk vast in de bak, toch even een koevoet tussen moeten zetten, zag dat er verdikkingen in de bakwand zaten, zal daar wel voor gedaan zijn. Kwam wel tot ontdekking dat je de motor behoorlijk schuin moest zetten om de bak eruit te krijgen, anders kun je niet voorbij de stuurbekrachtigingsslangen! Heb gelijk linkse "krakende" draagarm vervangen, kraakte omdat vulcanisatie van grootste rubber los van staal was gekomen. Tot nu toe geen lekkage meer, ook geen lekkage geconstateerd van keerringen in de bak! Schakelen werkt ook perfect! Nogmaals bedankt!
JanD (0), 5 jaar geleden
Was opgelost, zie hierboven!