Auto is brandstofpomp vervangen door een ford fabrieks ruil pomp , auto gestart niet aan de hand , ga een eind proefrijden en aan het eind van de rit spring plots de storing lamp weer aan . Uitgelezen en nu geeft het fout "limiet schroefbout ( boltup) " .
Kent iemand deze fout ? en waar moet ik het zoeken ?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je er ook een code bij?
Volgens mij is dit een storing dat de statische timing van de pomp niet goed is.
[quote=Postie]Heb je er ook een code bij?
Volgens mij is dit een storing dat de statische timing van de pomp niet goed is.[/quote]
Statische timing is toch alleen bij distributie met ketting of ben ik verkeerd ?
Pomp , nokkenas en krukas worden met paspennen geblokeerd voor de afstelling, daarna wordt tandwiel brandstofpomp gelost om de tandriem te spannen . Dus de timing moet goed zijn
volgens mij heeft danny gelijk
en magje het tandwiel vd pomp niet lossen dan is de timing weg(daarom die paspen)
en dat is alleen op een testbank weer goed te krijgen
dat is wat ik weet/ervaren heb met ford transit
Denk dat hier wat doormekaar gehaald is, het gaat hier over een transit met distributie riem hé ?
Statische timing melding en probleem komt voor bij distributie met een ketting, dit komt door slechte montage bij verwijderen mazout pomp !
Met een distributieriem heb je die melding niet, paspen krukas, paspen nokkenas, paspen pomp => 3 boutjes van pompwiel lossen dit naar rechts draaien riem erop leggen.
Spanner aanspannen dan draaid pompwiel naar links => alles vast zetten en klaar !
Ja maar een nieuwe pomp kan ook niet goed zijn, als ze de centrale moer niet goed hebben vast gezet krijg je ook van dit soort problemen.
Dat heb ik wel eens meegemaakt.
Ik weet dat je weinig fout kan doen met zo'n pomp kwa afstelling.
Maar ja alles kan mis gaan toch?
[quote=Postie]Ja maar een nieuwe pomp kan ook niet goed zijn, als ze de centrale moer niet goed hebben vast gezet krijg je ook van dit soort problemen.
Dat heb ik wel eens meegemaakt.
Ik weet dat je weinig fout kan doen met zo'n pomp kwa afstelling.
Maar ja alles kan mis gaan toch?[/quote]
Dat is natuurlijk waar, en ja van die centrale moer moet je natuurlijk afblijven !!
Maar inderdaad een ruilpomp kan ook niet goed zijn, heb ik ook al eens gehad.
Bij de Transit 2001 V184 kan he tzijn dat bij vervanging pomp de ketting niet op de juiste manier op spanning is gebracht waardoor er wat speling tussen pomptandwiel en krukas zit => hierdoor krijg je die foutmelding van statische timing pomp.
Maar hier gaat het dus om een distributieriem gestuurde motor die deze foutmelding aanmaakt !?
Zelf nog nooit gezien of gehoord eigenlijk.
Klopt , het betreft hier één met distributieriem zoals Danny78 beschreven heeft . Ga as maandag even bij dealer aan om probleem uit te lezen en door te meten ivm garantie ruilpomp
Probleem inmiddels opgelost ,pomp stond een fractie verkeerd . Doordat de paspennen niet 100% passen bleek de pen vd pomp een fractie scheef te staan. Pomp bijgesteld en probleem/fout is niet meer teruggekeerd.
Bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar