auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford transit: lucas diesel brandstofpomp

Bouwjaar: 1988

wie kan mij helpen aan een handleiding & tekening van een lucas cav type 671 brandstofpomp en `n adres waar ik een revisie set kan kopen de bedrijven waar ik ben geweest zeggen dat dit er niet is alleen voor `n bosch pomp. maar ik heb `n lucas
als het set aleen uit o ringen bestaat dan is het voor mij niet zo`n groot probleem maar er hoort vast meer bij
de pomp lekt aan de zijkant van het boven deksel

Geplaatst door

martyn52 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

LMR in leeuwarden misschien? leeuwarder motoren revisie
kijk ff in de goede-gids ;-) WWW.DEGOUDENGIDS.NL
groet
libbe bouma

technolab 0

20 jaar

Veenema in Oudehaske

Tom11529 0

20 jaar

na mijn vraag van 29-02-2004 ben ik nog niet in het bezit van `n handleiding-tekening maar heb ik wel de lekage verholpen.en wel op de volgende manier.het beste kun je de pomp uitbouwen ik heb dat echter niet gedaan maar dat werkt wel wat lastiger maar het is te doen.maak de gas kabel en het kunststof koppelingetje los.draai de vier inbus boutjes (m 5 )los til voorzichtig het deksel op (`n beetje bewegen )er schieten nu wat verende onderdelen los geen paniek ze zitten vast aan de pomp.houd het deksel `n beetje schuin omhoog je ziet nu een cilnderachtig ding dit is een veer in luxe uitvoering en zit aan het einde vast met `n klein moertje (steek sleutel 5.5 )draai deze los en haal het veerbusje_veertje_bolringetje er af.doe dit heel voorzichtig en laat ze niet vallen ,nu kan het deksel er helemaal af.in het zijkant asje (waar kunststof kopp zit) bevinden zich twee O ringen 6.0 x 2.0 mm
in het boven asje (deze word bediend door je gaspendaal)
zit een O ring 5.7 x 1.9 mm en een O ring 8.9 x1.9 mm in
ook in de dekselrand bevind zich een O ring deze was bij mijn pomp niet meer goed te meten ik heb hiervoor een O ring van 3.0 x 2.0 maar waarschijnlijk is 2,9 x 1.78 mm ook goed
ook de deksel paking heb ik vervangen deze is makelijk zelf te maken van `n stukje pakingpapier van 14 x 7 cm 0.8 mm dik
EN JA NU MOET HIJ WEER INELKAAR GEZET WORDEN ,,,, maar dat lukt ook met `n beetje geduld en geluk
verwijder aan de zijkant van het deksel de segering(j 25)en het hierdoor geborgde dekseltje je ziet nu een asje wat je kunt indrukken (probeer maar)hij veert weer terug .om het deksel van de pomp er weer op te krijgen moet hij ingedrukt blijven . ik heb hiervoor op de draaibank een hulpstukje gemaakt met in de midden een m6 boutje en dit op de plaats van het dekseltje gemonteerd maar als je erg handig bent gaat het ook zonder hulpstukje
aan de binnen zijde van het deksel aan het verende asje bevind zich een van spyker met `n grote kop deze moet in een vorkje haken .dit vorkje is echter naar de midden van de pomp geschoten (ja je raad het al weer `n veertje)druk deze terug je ziet nu `n rechhoekig gaatje vrijkomen
.blokkeer dit vorkje door iets in het gaatje te doen
ik heb hiervoor `n draadnagel(spijker) gebruikt kop er af gezaagd en 5mm omgeslagen (draadnagel 3mm dik)sla de spijker niet meer als 5mm om anders krijg je hem moeilijk weer uit je brandstofpomp.naast het vorkje bevind zich ook een klein windweizertje druk deze tegen het vorkje (nee nu geen veertje)
monteer nu het deksel met de luxe veer
schuif aan de voorzijde van de pomp het omhoog gezette lipje naar voren (het lijkt wel iets op `n schuifje van `n bergmeubel en ook nu geen veertje) dit lipje moet in het vorkje van het asje vallen waar aan de buitenzijde het kunststof kopp aan vast zit.laat de omgeslagen spijker aan de zijkant uit de pomp steken. doe voorzichtig het deksel dicht en als je er van overtuigd bent dat alles goed zit haal dan voorzichtig de spijker er tussen uit...als je goed luistert en het asje draaid
waar het bergmeubel lipje in valt kan je hem horen schuiven en dan weet je dat hij er goed in zit(als je de pomp weer hebt ingebouwd moet hij hoger stationair gaan draaien als je er aan draaid )P.S monteer alle O ringen met vet dit om beschadeging te voorkomen ook de paking dit geeft een hoge dichtheids garantie en let op de kleine O ring in de pomprand

voor event volgende problemen zoek ik nog steeds `n tek-handleidig voor deze lucas cav pomp

verder hoop ik met bovenstaande story anderre sleutelaars `n leuke middag te bezorgen
met `n groet van martien hoogkamer en `n knipoog naar lucas

martyn52 0

20 jaar

leuk ,en nu maar weer karre
zo zie je maar weer waar een wil is,is een weg.
groet libbe

technolab 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.