close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: mazoutfilter vervangen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4tdci

hallo,
net mazoutfilter van fiesta vervangen.
Nu start hij natuurlijk niet meer.
Heb leidingen van de mazoutfilter afgetrokken en heb met behulp van trechter de filter vol mazout gegoten.
Nu start hij nog steeds niet.
Iemand een oplossing voor dit probleem

Geplaatst door

davidiveco (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ontluchten?

inderdaad dat had ik ook al gedacht.
Maar hoe ?
Geen peertje aan om te pompen.
Weet iemand hoe te ontluchtten ?

davidiveco 0

12 jaar

bedoel je het dieselfilter? Slang ná het filter losnemen, dan paar keer contact aan, zodat de pomp het filter heeft gevuld dan slang weer monteren, en nog effe doorstarten.
Succes

Ralf_Jensen 0
badge

12 jaar

ik heb de dieselfilter toch gevuld met trechter zodat het aan de andere kant kwam uitgelopen.
heb ergens gelezen ontluchtten aan injector.
Kan dit ?

davidiveco 0

12 jaar

Uitgaande slang eraf , een paar keer op contact (diesel opvangen) en starten nadat de slang natuurlijk weer aangesloten is , reeds eerder ook dit advies gekregen.
Moet lukken tenzij je iets gedaan hebt waar wij niks van weten, en dat het daarom niet wil .

kaleido 1 6595
badge vip badge

12 jaar

op contact heeft geen zin
deze heeft geen opvoerpomp

fordmannetje 0
badge

12 jaar

ik zet er meestal een electrische pomp tussen en pomp zo brandstof door, want een hogedrukpomp zonder brandstof is niet goed, anders even laten lopen op remreiniger en hopen dat de lucht verdwijnt en weer op diesel gaat lopen

jan5047 0
badge

12 jaar

wat ik al gedaan heb is de dieselleiding naar een injector losnemen en doorstarten tot de diesel eruit komt.. Zo heb ik hem aan de praat gekregen, maar dat was wel met een wagen van 1994. Dus met de nieuwe motoren weet ik niet of dit verstandig is of wel mogelijk is..
Grtz

niet verstandig met een commonrail diesel

fordmannetje 0
badge

12 jaar

okido, dan weet ik dat ook weer. Zeker niet doen dus!

http://img.carwale.com/cg/13/126.jpg
als het om deze motor gaat (kan iets verschillen)
maar hier zie je duidelijk naast de luchtfilterhuis een handpomp zit
in deze blaasbalg in knijpen tot hij hard is en dan kun je starten
waar TDCi op staat en daar de slang volgen naar boven
dan zie je een wit pijpje daar zit de balg waar je in kunt knijpen
kan me niet indenken dat er een andere motor als deze erin ligt

En zo leren we elke dag weer meer , fordmannetje

kaleido 1 6595
badge vip badge

12 jaar

dat bericht was niet van mij ferrie

fordmannetje 0
badge

12 jaar

Gaat over de opvoerpomp!

kaleido 1 6595
badge vip badge

12 jaar

wat is daar mee?
deze heeft geen opvoerpomp,dus contact aan zetten heeft geen zin
met dat handpompje kun je het brandstoffilter ontluchten,wat trouwens slecht werkt
maar als je eenmaal gebrobeert hebt te starten heeft dat geen zin meer
er zit nu dus lucht in de hoge druk pomp,drukrails,leidingen en verstuivers.

fordmannetje 0
badge

12 jaar

Dat klopt maar er werd geopperd dat hij er wel op zit , en dat is dus niet zo , vandaar weer wat geleerd.

kaleido 1 6595
badge vip badge

12 jaar

dan moet je wel ralf jensen erachter zetten en niet mijn naam.
ik was degene die zei dat er geen pomp opzat

fordmannetje 0
badge

12 jaar

[quote=fordmannetje]wat is daar mee?
deze heeft geen opvoerpomp,dus contact aan zetten heeft geen zin
met dat handpompje kun je het brandstoffilter ontluchten,wat trouwens slecht werkt
maar als je eenmaal gebrobeert hebt te starten heeft dat geen zin meer
er zit nu dus lucht in de hoge druk pomp,drukrails,leidingen en verstuivers.[/quote]
dan pomp je wat langer
als je eenmaal druk hebt of pomp is hard
dan start je de motor en ander pompt ff door
na paar seconden begint hij al spruttelend aan te slaan
slaat hij aan even paar seconden naar 1500-2000rpm zodat er zeker alle lucht uit is
en dus niet af zal slaan
dit is anders ook nog mogelijk

hallo,
wat ik fout had gedaan, filter niet vullen en dan proberen te starten, zo kwam er veel lucht ook in de leidingen.
Mekanieker hier gehad, deze zei als je filter vult en dan probeert te starten, lukt het na +/- 1 min starten.
dus volgende keer filter vullen en dan lukt het normaal zegt hij, maar ik ga hem volgende keer toch niet meer zelf vervangen.
Gisteren als volgt ontlucht:
-filter goed vullen
-leidingen ook vullen(we hadden vulpijpje van oude filter afgesneden en deze op leiding geduwd en dan buisje met diesel steeds vullen terwijl we aan het starten waren.
-toen hebben we de terugvoer naar de mazoutbak los gemaakt aan filter,daar weer buisje op geduwd, en starten zodat alle lucht uit de leidingen was.
Daaraan zagen we dat hij volledig ontlucht was, want er waren geen luchtbellen meer.
Ondertussen hadden we al een 2de batterij leeg gestart.
Toen zei de mekanieker, geen luchtbellen meer , auto moet starten, dus er is een ander probleem.
Alle zekeringen nagekeken, allemaal in orde.
Toen zei hij hang hem maar een nacht aan de batterijlader, hij dacht dat hij in noodloop was gegaan omdat batterij te zwak was.
Batterij aan lader gehangen vannacht.
Vanmorgen 5 sec gestart en weg was hij.
Kortom een heel gedoe om een stom filtertje te vervangen.
Voor mij is dit onderwerp nu gesloten.
Wel vraag ik mij af naar de volgende vervanging toe,,
Als ik filter opgiet alvorens te starten, zal ik dan geen probleem meer hebben zoals ik nu heb gehad.

Er moet toch wel iemand zijn die al zo een filter vervangen heeft ??
Graag is deze zijn werkwijze dan.
Ps deze motor had geen peertje om te pompen.

Mvg
david

davidiveco 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.