Ford 0: Mijn temperatuurmeter van ford

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Ik heb even een vraag over mijn focus 1.8Tddi uit 2002 Wat me opvalt nu
Mijn temperatuurmeter staat ongeveer na een kilometer of 10 op helft.
Als ik 100 rij daalt hij niet.
Me meter blijft gewoon helft staan
Normaal moet die dalen, als je hard rij tegen de wind.
Als je het stationair laadt draaien op het dure moment gaat me propeller af,
maar het thermometer blijft nog steeds in helft staan.
Ik weet niet of dit normaal is?

kalay

Geplaatst door kalay (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Zal wel een enorme vertraging op het metertje zitten. Daardoor zie je kleine schommelingen niet.
Zp lang je koelventilator gewoon werkt en het metertje niet in het rood gaat of er ergens stoom van daan komt is er niks aan de hand.

kalay (0), 13 jaar geleden

Bedank voor je advies
Ik heb vandaag naar ford dealer gebeld ze zeggen, dat normaal is.
Maar wat ik niet snap is waarom sta geen cijfers op de thermometer.
Als het wijzertje in midden komt staan.
Hoe kan je weten hoeveel graden word.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Heeft Ford nog nooit gedaan voor zover ik weet. Als het instruktieboekje zegt midden is goed, nou dan is het goed.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Bij ford wordt de cilinderkop temperatuur weergeven, niet het koelwater temp

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Bedoel je echt kop-temperatuur of koelwatertemperatuur in de kop? Of te wel hangt de sensor in de kop (vrij van water) of in een koelwater kanaal?
Bij luchtgekoelde motoren (Porsche) krijg je inderdaad kop temperatuur.
Maar bij mijn Sierra is het toch echt een water temperatuur sensor. Of die dan in de kop meet of het blok vindt ik niet zo interressant.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

echt de kop

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Interessant. Goed om te weten als je uitleest en een hoge temperatuur ziet.
Weet je wat normaal is bij uitlezen?
Bij Porsche is het ongeveer 125 graden - uiteraard daar waar de sensor zit.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarde weet ik niet zo, zal het eens na vragen.

Als je met de IDS de temp ook uitleest staat er ook cht (cilinderhead temp)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Rond de 115°C waar de sensor zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.