beste mensen,
wij hebben hier een mondeo staan die niet meer wil aanslaan,
toen we de auto binnen kregen startte hij niet en het leek net of de koppakking er uit lag,
dus hebben we de kop gedemonteerd, en ja wel de pakking was een beetje beschadigd op de rondingen.
en het inlaatspruitstuk(plastic) zat vol met water.
Alles schoongemaakt, nieuwe pakking er in, maar wil nog niet starten.
Als je hem sleept dan slaat hij wel aan en rijdt ook goed, maar zodra je het gaspedaal loslaat valt ie uit en slaat hij niet meer aan, tenzij je weer gaat slepen,
startmotor is al vervangen dus daaraan kan het niet liggen
wie heeft dit weleens meegemaakt en kan hiervoor een oplossing vinden
alvast bedankt voor alle hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer maar een andere krukas pozitie sensor als hij hem pas ziet vanaf 1500 toeren krijg jee dit soort problemen
Er er al compressie gemeten? het lijkt wel of de kleppen niet goed sluiten.
Zit de juiste olie er in,misschien iets mis met de hydraulische klepstoters.
Hans
[quote=Hans4037]Er er al compressie gemeten? het lijkt wel of de kleppen niet goed sluiten.
Zit de juiste olie er in,misschien iets mis met de hydraulische klepstoters.
Hans[/quote]
beste hans,
er is nog geen compressie gemeten, de olie die er in zit die heeft er altijd in gezeten,
mischien is het handig om de olie en het filter te vervangen?
weet je toevallig wat voor olie erin moet?
alvast bedankt
18 jaar
[quote=dirk2269]probeer maar een andere krukas pozitie sensor als hij hem pas ziet vanaf 1500 toeren krijg jee dit soort problemen[/quote]
beste dirk,
ik ga morgen een andere krukaspositiesensor eropzetten,
maar hoe bedoel je dat hij hem pas ziet op 1500 toeren?
alvast bedankt
18 jaar
Als er te dikke olie in zit krijg je deze problemen dan klinkt het met starten alsof er niet genoeg compressie is.
Blijft alleen over waarom er water in het inlaatspruitstuk zat,dat zou inderdaad door een kapotte koppakking kunnen komen.
Zoek het juiste type motorolie even op een site van een oliefabriekant.
Hans
hallo mensen,
Volgens mij moet je het probleem bij de temp. sensor in het motorblok gaan zoeken, deze geeft immers het signaal door aan het motormanagment om bij koudstarten extra benzine in te spuiten om zo de motor te starten. Wanneer deze stuk is zal de motor alleen aanslagen door startpiloot te gebruiken en wanneer hij aanslaat zul je hem waarschijnlijk aan de praat houden door met het gaspedaal te spelen.
De motor zal dus ook aanslagen wanneer je sleept omdat de compu. dan denkt dat de motor een toerental maakt boven de 1100 t/min.
Zoals ze hier ook al vermelde kan de krukaspositiesensor stuk zijn en weet de comp. van de wagen dus niet wat de positie van de eerste zuiger is met als resultaat dat deze op het verkeerde moment benzine inspuit.... en dus niet zal aanslagen...
In vele gevallen is het probleem op te lossen door te testen en alles in logische wijze af te lopen en te testen (sensoren) enzo....
Een motor werkt steeds op gegevens die hij krijgt van de verschillende sensoren die op het motoblok bevestigd zijn, als één van deze sensoren het laat afweten komen de problemen...
Ik heb ook gezien dat ze hier over olie bezig waren....??? wat heeft dit in godsnaam te zien met het aanslagen van een motor????????
[quote=SRMtek]hallo mensen,
Volgens mij moet je het probleem bij de temp. sensor in het motorblok gaan zoeken, deze geeft immers het signaal door aan het motormanagment om bij koudstarten extra benzine in te spuiten om zo de motor te starten. Wanneer deze stuk is zal de motor alleen aanslagen door startpiloot te gebruiken en wanneer hij aanslaat zul je hem waarschijnlijk aan de praat houden door met het gaspedaal te spelen.
De motor zal dus ook aanslagen wanneer je sleept omdat de compu. dan denkt dat de motor een toerental maakt boven de 1100 t/min.
Zoals ze hier ook al vermelde kan de krukaspositiesensor stuk zijn en weet de comp. van de wagen dus niet wat de positie van de eerste zuiger is met als resultaat dat deze op het verkeerde moment benzine inspuit.... en dus niet zal aanslagen...
In vele gevallen is het probleem op te lossen door te testen en alles in logische wijze af te lopen en te testen (sensoren) enzo....
Een motor werkt steeds op gegevens die hij krijgt van de verschillende sensoren die op het motoblok bevestigd zijn, als één van deze sensoren het laat afweten komen de problemen...
Ik heb ook gezien dat ze hier over olie bezig waren....??? wat heeft dit in godsnaam te zien met het aanslagen van een motor????????[/quote]
Als "prof" moet jij toch weten dat door verkeerde olie de hydraulische klepstoters niet snel genoeg leeg zijn en dat daardoor de kleppen op een kier kunnen blijven staan.
Dit kan ook gebeuren als de oliedruk te hoog op loopt doordat het overdruk ventiel blijft hangen.
Ik heb dat al diverse keren meegemaakt
Hans
Als dit een auto is met een zwarte kleppendeksel, zitten er GEEN hydraulische stoters in!!
[quote=Hans4037][quote=SRMtek]hallo mensen,
Volgens mij moet je het probleem bij de temp. sensor in het motorblok gaan zoeken, deze geeft immers het signaal door aan het motormanagment om bij koudstarten extra benzine in te spuiten om zo de motor te starten. Wanneer deze stuk is zal de motor alleen aanslagen door startpiloot te gebruiken en wanneer hij aanslaat zul je hem waarschijnlijk aan de praat houden door met het gaspedaal te spelen.
De motor zal dus ook aanslagen wanneer je sleept omdat de compu. dan denkt dat de motor een toerental maakt boven de 1100 t/min.
Zoals ze hier ook al vermelde kan de krukaspositiesensor stuk zijn en weet de comp. van de wagen dus niet wat de positie van de eerste zuiger is met als resultaat dat deze op het verkeerde moment benzine inspuit.... en dus niet zal aanslagen...
In vele gevallen is het probleem op te lossen door te testen en alles in logische wijze af te lopen en te testen (sensoren) enzo....
Een motor werkt steeds op gegevens die hij krijgt van de verschillende sensoren die op het motoblok bevestigd zijn, als één van deze sensoren het laat afweten komen de problemen...
Ik heb ook gezien dat ze hier over olie bezig waren....??? wat heeft dit in godsnaam te zien met het aanslagen van een motor????????[/quote]
Als "prof" moet jij toch weten dat door verkeerde olie de hydraulische klepstoters niet snel genoeg leeg zijn en dat daardoor de kleppen op een kier kunnen blijven staan.
Dit kan ook gebeuren als de oliedruk te hoog op loopt doordat het overdruk ventiel blijft hangen.
Ik heb dat al diverse keren meegemaakt
Hans[/quote]
hallo hans,
Ik weet wat je bedoeld maar de hedendaagse olie's die op de markt zijn hebben hier in dit geval weinig met te maken...
De motor moet zowiezo aanslagen, al giet je frietvet in de motor, toch zal de motor aanslagen. Ik zeg niet dat hij dan normaal zou draaien en dat de prestaties hetzelfde zijn, maar aanslagen zal hij doen, dus heeft dit probleem volgens mij niks met de olie te zien...
De olieën die ze de dag van vandaag verkopen kunnen in de MEESTE toestanden een motor laten draaien, en de dag van vandaag zitten er in de meeste motor's hydraulische klepstoters.
Ik moet wel zeggen dat ik over het algemeen ENKEL en ALLEEN mijn ervaringen op FORD wagens kan uiten...
Ik ben zowel met Ford xr3i, RS TUrbo's van in de jaren tachtig bezig als ik met de hedendaagse motoren bezig ben, en een motor de dag van vandaag is natuurlijk iets gesofistikeerder in elkaar gestoken dan 20 jaar geleden, maar het principe is en blijft hetzelfde...
Maar zoals iedereen ben ik ook niet van alles op de hoogte en daarom is er ook een sité zoals deze, zodat we kunnen leren van elkaars problemen en ondervindingen...
greetz, kjell
PS: DE OLIE DIE IN WAGENS WORD GEBRUIKT DE DAG VAN VANDAAG MOET NAGELEEFT WORDEN NAARGELANG DE SPECIFICATIES VAN DE CONSTRUCTEUR OMDAT EEN VERKEERDE OLIE SCHADE KAN TOEBRENGEN AAN HOOG TECHNOLOGISCHE MOTOREN INDIEN DEZE VOOR LANGERE TIJD GEBRUIKT WORDEN IN EEN MOTOR!!!
Mooi verhaal je hebt gelijk maar er zijn fastfitters die er verkeerde olie in doen na een verversing.
Ik heb een beroep waar ik wel eens met dit soort gevallen te maken krijg dat de motor hier door start probelemen krijgt.
Als je het eens wil ondervinden nodig ik je een dagje uit om eens een kijkje te nemen tijdens mijn werk.
Hans
[quote=Hans4037]Als er te dikke olie in zit krijg je deze problemen dan klinkt het met starten alsof er niet genoeg compressie is.
Blijft alleen over waarom er water in het inlaatspruitstuk zat,dat zou inderdaad door een kapotte koppakking kunnen komen.
Zoek het juiste type motorolie even op een site van een oliefabriekant.
Hans[/quote]
beste hans,
inderdaad , het lijkt net als of de motor geen compressie heeft
ik ben er inmiddels achter gekomen dat er 5w30 olie in moet
morgen ff verversen
ik hou je op de hoogte
18 jaar
vandaag een compressie test uitgevoerd en er zit helemaal geen compressie op de motor een cilinder geeft4.5
en de andere 1.2 1.4 1.6 aan
dat is dus heel weinig
zijn het de zuigerringen of is het wat anders
alvast bedankt
18 jaar
De zuigerveren zou kunnen ,maar om het zeker te weten moet je een lek test (laten) doen.
Dan hoor je zo waar de lekkage zit.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar