mijn auto begint spontaan te trillen als ik ergens stop en mijn remmen vast hou.zodra ik de rem los laat is het trillen weg.
op een helling of een daling beter merkbaar wat kan het zijn?lijkt net of de auto wil afslaan. je ziet duidelijk de motorkap bewegen.ik dacht zelf aan de vliegwiel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat voor een versie is het daar bedoel ik heveel vermogen leverd de motor
115pk Dirk
16 jaar
dacht eerst ook dubbel massa vliegwiel maar wat bedoel je met dat hij wil afslaan ?
motor slaat niet af maar de auto begint licht te schudden .zolang je de rem niet loslaat blijft het schudden.
rem los en schudden wordt minder
16 jaar
En als je handrem trekt ?
Ofwel remschijven die niet recht meer zijn ofwel de remtrommels => de laatste ga je voelen al je handrem trekt (lichtjes)
vandaag begon de motor weer met trillen terwijl ik de remmen los had en de versnelling was in neutraal?
de hele auto begint licht te schudden.
16 jaar
Het is dus eigenlijk de wagen, niet echt de motor => meen me iets te herineren hierover bij ST maar ben niet zeker.
Ik denk eigenlijk aan ophanging of cardan !
Doet hij het altidj of soms, kan je eens uitleggen wanneer dit probleem zich juist voordoed => omstandigheden !
De motor draaid nog goed of niet enz ... beetje meer info is wel nodig.
Het kan even goed een motorstoring zijn aangezien we niet exact weten wat er zich nu juist voordoed.
bij een koude start weinig problemen.als de motor eenmaal warm is begint dit .vaker op hellingen en dalingen
16 jaar
[quote=khurshed]bij een koude start weinig problemen.als de motor eenmaal warm is begint dit .vaker op hellingen en dalingen[/quote]
Dus bij belasten motor (bij gas geven dus) !
vandaag bij de dealer geweest diagnose vliegwiel defect.wordt onder garantie vervangen, maar ik moet wel voor de koppeling betalen.Hoe zit dit eigenlijk precies.Als de vliegwiel defect is en de koppeling moet daardoor ook vervangen valt dat toch ook onder de garantie of niet?
Wie heeft hier ervaring mee?
16 jaar
Op zich prima,
koppeling is een slijtonderdeel en moet op de duur toch ooit vervangen worden.
Dat kost dan veel geld omdat het een tijdje sleutelen is,
nu kan dit onderdeel bij deze reparatie die toch gebeurt vrijwel moeteloos vervangen worden.
Aan jou de keuze,
zelf een nieuwe koppeling betalen en (gratis) mee laten plaatsen,
of je vraagt ze de oude weer terug te zetten.
16 jaar
als ik de koppeling niet laat vervangen zal deze oude koppeling de vliegwiel niet beschadigen.
of is de koppeling al beschadigd door deze defecte vliegwiel.
ik zelf dacht aan dat de koppeling door de vliegwiel ook beschadigd zal zijn waardoor deze alle twee vervangen moeten worden?
wie heeft dit al eerder meegemaakt of al is de vliegwiel vervangen?
16 jaar
frank wat is dat voor zever, de koppeling slijt inderdaad maar niet
op 2 jaar tijd. als het vliegwiel onder garantie valt dan moet de koppeling ook
maar want die koppeling zal wel helemaal niet versleten zijn.
dit is echt typisch voor garagisten, klant moet maar weer eens betalen
voor de ziektes van de ford focus, hehe
16 jaar
mijn vraag is nu of door de defecte vliegwiel ook de koppeling defect is geraakt.kan ik de oude koppeling erin laten of moet er persee een nieuwe koppeling erin?
16 jaar
ik zou de koppeling niet vervangen enkel het vliegwiel
tenzij erbij de demontage schade zichtbaar is aan de koppeling
als de koppeling beschadigd is , is dat dan gekomen door de defecte vliegwiel of gewoon slijtage auto heeft inmiddels 100.000km gereden.
een ander probleem is ook erbij gekomen in de derde versnelling komt er ratelend geluid uit de moter bij het verhogen van de snelheid, als ik de versnellingspook dan tijdens het rijden wat verder duw in de derde versnelling is de geluid weg.hij doet dit alleen in de derde versnelling. wat zou dit kunnen zijn?
16 jaar
vandaag vliegwiel vervangen ook de koppelingsset vervangen ook de hydraulische druklager.alles dichtgemaakt komt de koppelingspedaal niet meer boven ze zeggen van alles geprobeerd.morgen gaat de bak weer eraf.
wat kan de oorzaak zijn. de monteur ziei wel iets van dat de onderdeelnummer van de druklager al meerdere keren was geweizigd.
16 jaar
goed ontluchten !!!
als de druklager vernieuwd is kan er weinig fout mee zijn !
Pedaal omhoog trekken, nippel van druklager open zetten, een spuit (waar +- 100 ml in kan) vullen met remvloeistof.
Op de spuit een stukje leiding zetten, spuit recht omhoog houden en de lucht eruit drukken.
Stukje leiding op de nippel drukken, nippel zeker op zetten en dan spuit indrukken.
Indien niet van de eerste keer nog eens, is de manier om het systeem te ontluchten.
Dat de pedaal beneden blijft is gewoon dat er nog lucht in het systeem zit.
En nog een tip, de druklager vullen bij montage met remvloeistof helpt al veel problemen voorkomen omdat de lucht daar dan al uit is.
Koppeling mak je maar 1 x gebruiken (opspannen, dus bij lossen niet meer gebruiken => of je moet ze weer met speciaal gereedschap op 0 zetten => is een zelf regelende koppeling)
Dat lawaai in derde, lijkt mij, ofwel ontkoppeld hij niet genoeg maar dan heb je het in alle versn. ofwel is de kabel niet juist gesteld.
Ofwel zit het probleem in de versnellingsbak en moet die open => weer alles eraf !!!
de dealer wil morgen eerst een stukje leiding verwisselen voor een nieuwe
als dat niet lukt alles open om nieuwe druklager te vervangen,,,,,maar moet dan ook echt een nieuwe koppeling erbij gemonteerd worden en is dit demonteren wel noodzakelijk kan het zeker met dat spuitje techniek (dit al is vaker meegemaakt?)
ik wil niet opnieuw gaan betalen voor een nieuwe koppeling nog al prijzig.
16 jaar
[quote=khurshed]de dealer wil morgen eerst een stukje leiding verwisselen voor een nieuwe
als dat niet lukt alles open om nieuwe druklager te vervangen,,,,,maar moet dan ook echt een nieuwe koppeling erbij gemonteerd worden en is dit demonteren wel noodzakelijk kan het zeker met dat spuitje techniek (dit al is vaker meegemaakt?)
ik wil niet opnieuw gaan betalen voor een nieuwe koppeling nog al prijzig.[/quote]
Ik weet natuurlijk niet wat de dealer al allemaal heeft gedaan.
Ik kan u zeggen, ik heb al bij genoeg auto's een koppeling (en vliegwiel) vervangen en ontlucht het koppelingscircuit altijd op de manier zoals ik boven heb beschreven. Soms heb je al eens dat er een soort van terugloopventiel tussen de leiding zit (potje) dit laat maar in 1 richting door dus moet je ontluchten via druk op remvloeistof reservoir dus de andere richting dan dat ik boven beschreef.
Maar de beste manier is via onderaan aan de druklager via een spuit naar boven toe => dop van remvloeistof reservoir eraf.
Ik heb het inderdaad al meegemaakt dat het een hardnekkige was en ik de koppeling niet echt goed ontlucht kreeg.
Zorg altijd dat de pedaal boven zit en als het slecht gaat kan een paar lichte tikjes tegen het pompje (op de pedaal) helpen om de lucht rond te krijgen (luchtbel)
Nieuwe koppeling is noodzakelijk, 1x vastzetten en niet meer lossen => bij vastzetten steld de koppeling zich !
Het kan maar dan moet je die weer terug zetten met speciaal gereedschap en dit is vrij duur dacht ik.
Koppeling terug monteren na lossen gaat problemen geven.
Die manier van ontluchten geeft Ford zelf op dacht ik, ik doe het zo al jaren sinds en hydrolische koppeling in de Ford wagens zat => Fiesta 96 dacht ik.
Ik draai tot nu toe 11 jaar mee als mechanieker (electronica) bij Ford.
De koppeling gaat er nu wel niet meer af moeten, maar een versnellingsbak afhalen blijft toch enige uren in beslag nemen en inderdaad is dit niet echt goedkoop !
Ze moeten toch eerst 200 % zeker weten of die druklager (de nieuwe) echt iets mis mee is.
Als hij ervoor geen probleem had moet het lucht of die zijn anders kan ook de hoofdcilinder stuk zijn (de pomp aan pedaal)
dit betreft een 1.8tdci 115 PK van mei 2006
de monteur had dit de eerste keer gedaan bij dit type moter van dit bouwjaar
is er veel verschil dan met andere motoren bv 1.6 of 2.0 tdci?
16 jaar
[quote=khurshed]dit betreft een 1.8tdci 115 PK van mei 2006
de monteur had dit de eerste keer gedaan bij dit type moter van dit bouwjaar
is er veel verschil dan met andere motoren bv 1.6 of 2.0 tdci?[/quote]
1.8 is nog steeds het blok van de 1.8 tdci van vroeger en 1.6 en 2.0 Tdci's zijn peugeot motoren !
redelijk wat verschil op dus MAAR onluchten van druklager en koppelcircuit blijft hetzelfde.
ik zelf heb ook nog geen koppeling vervangen op een 1.6 en 2.0 trouwens.
Ik heb wel al op dezelfde motor als u een vliegwiel en koppeling gestoken (paar keer al) + 2x een nieuwe motor ingebouwd !
(ivm lagerschalen krukas)
vandaag auto opgehaald bij de dealer, een leiding vanaf de bak waar een nippelje ??? op zit vervangen en de pedaal kwam weer goed omhoog.Ik moest wel voor de koppelings set betalen want die valt niet onder de garantie,
daarna proef gereden, maar de auto trekt nog steeds niet goed op lijkt net of de turbo defect is.
vanaf 110km/uur begint de auto te fluiten.
ander probleem ook doorgegeven dat de wiellagers achter niet goed zijn, de monteur hoorde niks heb zelf toen gereden bij stuurbeweging naar rechts is de geluid weg op rechte stukken hoor je wel degelijk de lagers.weleke lagers zouden het kunnen zijn en hoe zou je dit kunnen chekken?
als straks weer de vliegwiel problemen gaat geven is er een optie om er een vaste vliegwiel erin te bouwen zonder pk verlies?
16 jaar
[quote=khurshed]vandaag auto opgehaald bij de dealer, een leiding vanaf de bak waar een nippelje ??? op zit vervangen en de pedaal kwam weer goed omhoog.Ik moest wel voor de koppelings set betalen want die valt niet onder de garantie,
daarna proef gereden, maar de auto trekt nog steeds niet goed op lijkt net of de turbo defect is.
vanaf 110km/uur begint de auto te fluiten.
ander probleem ook doorgegeven dat de wiellagers achter niet goed zijn, de monteur hoorde niks heb zelf toen gereden bij stuurbeweging naar rechts is de geluid weg op rechte stukken hoor je wel degelijk de lagers.weleke lagers zouden het kunnen zijn en hoe zou je dit kunnen chekken?
als straks weer de vliegwiel problemen gaat geven is er een optie om er een vaste vliegwiel erin te bouwen zonder pk verlies?[/quote]
Je hebt de druklager met nippel op de versn. bak en bij sommige leidingen zit een vatje tussen (klein potje zeg maar) waarschijnlijk zat daar de fout => is 1 richting => laat alleen door naar druklager en niet andersom.
van die wiellagers kan ik alleen maar zeggen dat wiellagers een veranderende lawaai geven bij draaien.
Dus zigzaggend over de baan zou moeten geven dat je het lawaai meer of minder zal horen.
Als je dat effect niet hebt dan is het waarschijnlijk het lager van de rechter cardan as.
Er zit daar een lager die vastgeschroefd zit als steun tegen een steun op het motorblok.
Dat fluit geluid en niet goed trekken, hmmm moeilijk zo te zeggen.
Kan beetje van alles zijn, katalysator verstopt, intercooler gebarsten (olie onderaan) een aanzuigbuis darm stuk wat zo goed als niet voorkomt op focus. Een lekkende pakking ergens van het uitlaat circuit, maar dan zou de wagen wel nog moeten trekkn.
ik heb hier nog een ander vraagje :ik heb een leen auto gekregen ven de dealer waarvan de zijspiegels bij het sluiten met de afstandsbediening naar binnen klappen.
bij mijn focus zijn de spiegels electrisch naar binnen te klappen nu is mijn vraag kan dit aan de afstandsbediening gekoppeld worden zodat bij sluiten portieren ook de spiegels inklappen?
16 jaar
de koppeling en de vliegwiel zijn vervangen, maar nu zit er een lichte trilling in de koppelingspedaal
wat kan hier de oorzaak van zijn?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar