close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: motor blijft op 3000 toeren hangen bij gebruik kick down

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Wij hebben een probleem met een mondeo 2.0 automaat.
Als de kickdown word gebruikt lijkt het of de auto begrenst word op 3000 toeren.
Storing doet zich voor zowel warm als koud.
Automaat schakeld wel terug maar komt dan niet verder dan 3000 toeren. bij iets gas terug nememen gaat het wel goed.
Uitlezen gaf geen fouten ook niet bij dealer,
Alle meetwaarden ok.

lmm vervangen
egr klep vervangen
bobine en kabels vervangen
kat los gehaald,vermoeden dat een verstopping het probleem gaf, ook geen resultaat.
Scopebeeld primare gedeelte bobine lijkt ok op moment van storing word de uitslingering groter.
Scopebeeld injectors lijkt niet goed tijdens storing, injectietijd word 40 ms..

Wie heeft er tips??

Gr Tom

Geplaatst door

Tom Schottman (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze motor heeft een begrenzer zodat je met stilstaande auto niet teveel gas kan geven, dit is gedaan om de automaat te beschermen.

Probeer dit maar eens en controleer of hij op dan op hetzelfde moment en op dezelfde manier begrenst wordt.

als dat zo is zou het kunnen dat er geen goed snelheidssignaal bij de pcm aankomt.

of je hebt gewoon gebrek aan brandstof.

suc6

Doktor 0
badge

17 jaar

Nee dat is bij 3500 toeren en geeft ook een ander soort van begrenzing..
Brandstofdruk is 2,5 bar en tijdens de storing het zelfde..
Zal eens kijken wat er met het snelheidsingaal gebeurt met de scope tijdens de storing.

Wie heeft er nog meer tips?

Tom Schottman 0
badge

17 jaar

probleem opgelost :

Gebroken spanrol , het plasic om het lager was stuk, hierdoor verkeerde timing.
Schijnt nogal gevoelig te zijn..
Iedereen bedankt voor het meedenken

Tom Schottman 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.