Ford Fiesta: Motor loopt op 3 cillinders vonk en krijgt brandstof

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 endura

Motor loopt op 3pitten nieuwe bobine en bougies bougies kabels gewisseld blijft bij cil 3 niet mee doen krijgt vonk( goede)
Krijgt benzine en derde bougie word zeik nat maar loopt niet mee bougie gewisseld met cil 4 probleem blijft bij nr 3 kabels verwisseld nr 3 wil niet mee doen en nr 4 doet het gewoon met de kabel van nr 3 hele kabel gewisseld zelfs met een hele nieuwe kabel geprobeerd blijft op 3 pitten lopen. wat kan de oorzaak zijn van dit probleem blok heeft maar 70.000km gelopen zelf nieuw gekocht

Rob

Robxjr

Geplaatst door Robxjr (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 11 jaar geleden

Is dit probleem van het een op het andere moment gekomen? Eerst maar eens compressie meten.

Robxjr (0), 11 jaar geleden

Ja onder het rijden ging het motormangementlampje branden aan de kant gezet uit en weer gestaard en toen liep ie op 3pitten

Rob

arjankempeneers (0) PRO, 11 jaar geleden

Kabel niet verwisseld op de bobine? Anders eerst kompressie meten om dit uit te sluiten.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij mijn Ka bleef er een injektor hangen van een bepaalde cilinder. trek stekker eens los van injektor drie en start eens wil ie nu af en toe mee gaan doen?
Anders idd compressie meten.
Is bijna nooit iets mis want zijn oersterke dingen maar je weet het nooit, miss een gat in de zuiger.
Zet zuiger bovenin en kijk eens met een zaklampje op de zuiger...

Highway (140) PRO, 11 jaar geleden

Hebben we gedaan maakt niks uit, zelfs ook nog een andere los gemaakt blijft toch lopen op 3 cil

Rob

Highway (140) PRO, 11 jaar geleden

Ja op bobine ook verwisseld

Rob

Postie (0) PRO, 11 jaar geleden

Endura met metalen kleppendekseltje?? zoja haal deze eens los, vaker meegemaakt dat er een stoterstang van de tuimelaar is geschoten.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Kan geen kwaad om even te spieken idd....kleppendeksel is 4 boutjes.. wel nieuwe kurken pakking halen als je deze weer monteerd.
Kun je meteen de kleppen ( laten ) stellen want dat moet bij deze blokjes regelmatig en wie weet zit daar wel je probleem.

Robxjr (0), 11 jaar geleden

ja heb ik gedaan alles zit goed

rob

Robxjr (0), 11 jaar geleden

we gaan vanavond de compressie eens meten dan weten we meer.

Rob

Robxjr (0), 11 jaar geleden

Ja derde cil geen compressie dus kleppen of gat in zuiger.

Nu de kop eraf halen moet ik bij deze motor met onderliggende nokkenas nog ergens merk tekens tegenover elkaar zetten of de kop er gewoon af halen en laten vlakken en een of meer nieuwe kleppen erin en de kop er weer op en dan kleppen stellen en rijden?

Rob

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Eerst kleppendeksel lichten om te zien of de tuimelaar nog op z'n plek zit.

Als je overgaat tot verwijderen cil kop;

merkteken op krukaspoelie in lijn zetten, meer niet...er is geen distributieriem aanwezig.
Tuimelaars eerst verwijderen zodat de druk op de kleppen weg is.
stoterstangen er uit trekken en in karton prikken of merken zodat die op dezelfde plek terug komen, geld voor alle onderdelen in de kop.
Cilinderkopbouten van binnen naar buiten slag voor slag los draaien ( spiraal naar buiten toe )
Heel gelijkmatig, zo voorkom je dat de kop kromtrekt.
is een gietijzeren kop, met een stalen rei of lineaal kontroleren op vlakheid is voledoende.
Ben benieuwd wat je aantreft, heb zelf een Ka namelijk.

succes

Robxjr (0), 11 jaar geleden

We hebben naar het merkteken op de krukaspoeli gezocht konden niks vinden, moet hij boven of onderaan zitten het merk teken? Wij hebben onder gezocht zie wel inn het alu van het blok drie of twee spijlen zitten zijn dat ze?

Rob

arjankempeneers (0) PRO, 11 jaar geleden

Je hebt toch wel gekeken naar de klepspeling van de cilinder welke niet mee doet? Kan namelijk zijn dat hij open blijft staan door koolafzetting op de kleppen. Dit zou je dan uitwendig nog op kunnen proberen te lossen.

Robxjr (0), 11 jaar geleden

Kop eraf derde cyl klep stuk, dat is dus de oorzaak van het op 3cyl lopen dus even weg brengen om te vlakken en een of meerdere nieuwe kleppen

Rob

Robxjr (0), 11 jaar geleden

Kop eraf derde cyl klep stuk, dat is dus de oorzaak van hetop 3cyl lopen dus even weg brengen om te vlakken en een of meerdere nieuwe kleppen

Rob

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Oke probleem gevonden dus.
Kun je een oorzaak vinden van de kapotte klep? is ie krom? of lek ? zuiger en cilinder onbeschadigd?

Robxjr (0), 11 jaar geleden

Waarschijnlijk heeft de uitlaat klep te krap gestaan voor de rest geen schade aan zuiger of wand

rob

Robxjr (0), 11 jaar geleden

Nieuwe klep erin en pakkingen thermosstaat en olie koelvloeistof ongeveer 200 eurohandel.
En het autotje rijdt weer.

Dus probleem opgelost.
Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken en het advies.

Rob.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Kijk das nog eens mooi bevredigend sleutelen of niet ?

Succes er mee Rob !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.