close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: Motor loopt op 3 cillinders vonk en krijgt brandstof

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 endura

Motor loopt op 3pitten nieuwe bobine en bougies bougies kabels gewisseld blijft bij cil 3 niet mee doen krijgt vonk( goede)
Krijgt benzine en derde bougie word zeik nat maar loopt niet mee bougie gewisseld met cil 4 probleem blijft bij nr 3 kabels verwisseld nr 3 wil niet mee doen en nr 4 doet het gewoon met de kabel van nr 3 hele kabel gewisseld zelfs met een hele nieuwe kabel geprobeerd blijft op 3 pitten lopen. wat kan de oorzaak zijn van dit probleem blok heeft maar 70.000km gelopen zelf nieuw gekocht

Rob

Geplaatst door

Robxjr (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is dit probleem van het een op het andere moment gekomen? Eerst maar eens compressie meten.

Ja onder het rijden ging het motormangementlampje branden aan de kant gezet uit en weer gestaard en toen liep ie op 3pitten

Rob

Robxjr 0

12 jaar

Kabel niet verwisseld op de bobine? Anders eerst kompressie meten om dit uit te sluiten.

Bij mijn Ka bleef er een injektor hangen van een bepaalde cilinder. trek stekker eens los van injektor drie en start eens wil ie nu af en toe mee gaan doen?
Anders idd compressie meten.
Is bijna nooit iets mis want zijn oersterke dingen maar je weet het nooit, miss een gat in de zuiger.
Zet zuiger bovenin en kijk eens met een zaklampje op de zuiger...

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Hebben we gedaan maakt niks uit, zelfs ook nog een andere los gemaakt blijft toch lopen op 3 cil

Rob

Highway 675
badge

12 jaar

Ja op bobine ook verwisseld

Rob

Highway 675
badge

12 jaar

Endura met metalen kleppendekseltje?? zoja haal deze eens los, vaker meegemaakt dat er een stoterstang van de tuimelaar is geschoten.

Postie 0
badge

12 jaar

Kan geen kwaad om even te spieken idd....kleppendeksel is 4 boutjes.. wel nieuwe kurken pakking halen als je deze weer monteerd.
Kun je meteen de kleppen ( laten ) stellen want dat moet bij deze blokjes regelmatig en wie weet zit daar wel je probleem.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

ja heb ik gedaan alles zit goed

rob

Robxjr 0

12 jaar

we gaan vanavond de compressie eens meten dan weten we meer.

Rob

Robxjr 0

12 jaar

Ja derde cil geen compressie dus kleppen of gat in zuiger.

Nu de kop eraf halen moet ik bij deze motor met onderliggende nokkenas nog ergens merk tekens tegenover elkaar zetten of de kop er gewoon af halen en laten vlakken en een of meer nieuwe kleppen erin en de kop er weer op en dan kleppen stellen en rijden?

Rob

Robxjr 0

12 jaar

Eerst kleppendeksel lichten om te zien of de tuimelaar nog op z'n plek zit.

Als je overgaat tot verwijderen cil kop;

merkteken op krukaspoelie in lijn zetten, meer niet...er is geen distributieriem aanwezig.
Tuimelaars eerst verwijderen zodat de druk op de kleppen weg is.
stoterstangen er uit trekken en in karton prikken of merken zodat die op dezelfde plek terug komen, geld voor alle onderdelen in de kop.
Cilinderkopbouten van binnen naar buiten slag voor slag los draaien ( spiraal naar buiten toe )
Heel gelijkmatig, zo voorkom je dat de kop kromtrekt.
is een gietijzeren kop, met een stalen rei of lineaal kontroleren op vlakheid is voledoende.
Ben benieuwd wat je aantreft, heb zelf een Ka namelijk.

succes

C.Jonker 0
badge

12 jaar

We hebben naar het merkteken op de krukaspoeli gezocht konden niks vinden, moet hij boven of onderaan zitten het merk teken? Wij hebben onder gezocht zie wel inn het alu van het blok drie of twee spijlen zitten zijn dat ze?

Rob

Robxjr 0

12 jaar

Je hebt toch wel gekeken naar de klepspeling van de cilinder welke niet mee doet? Kan namelijk zijn dat hij open blijft staan door koolafzetting op de kleppen. Dit zou je dan uitwendig nog op kunnen proberen te lossen.

Kop eraf derde cyl klep stuk, dat is dus de oorzaak van het op 3cyl lopen dus even weg brengen om te vlakken en een of meerdere nieuwe kleppen

Rob

Robxjr 0

12 jaar

Kop eraf derde cyl klep stuk, dat is dus de oorzaak van hetop 3cyl lopen dus even weg brengen om te vlakken en een of meerdere nieuwe kleppen

Rob

Robxjr 0

12 jaar

Oke probleem gevonden dus.
Kun je een oorzaak vinden van de kapotte klep? is ie krom? of lek ? zuiger en cilinder onbeschadigd?

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Waarschijnlijk heeft de uitlaat klep te krap gestaan voor de rest geen schade aan zuiger of wand

rob

Robxjr 0

12 jaar

Nieuwe klep erin en pakkingen thermosstaat en olie koelvloeistof ongeveer 200 eurohandel.
En het autotje rijdt weer.

Dus probleem opgelost.
Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken en het advies.

Rob.

Robxjr 0

12 jaar

Kijk das nog eens mooi bevredigend sleutelen of niet ?

Succes er mee Rob !

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.