Ik heb de koppakking en waterpomp vervangen. Alles weer op tijd gezet. Motor wil niet meer aanslaan als ik hem probeer te starten. Als ik hem aansleep doet hij het meteen! Onder de 1000 toeren slaat hij weer af. Ik krijg hem dan alsnog niet gestart met de sleutel. Wie o wie weet wat te doen??
Bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet je zeker dat de distrubutier op tijd staat.
is er geen vacuumleiding los.
groetjes jan.
We hebben vandaag de compressie getest op de cilinders, het bleek dat cilinder 2 en 3 weinig compressie hebben. 2 a 3bar zit er op. En de andere komen op 6bar. Waarschijnelijk blijven de kleppen hangen.
15 jaar
Heb je de klepstoters bij de juiste cilinder en nokkenas gehouden? er zijn wijzigingen geweest en dan zitten er voor de inlaat andere stoters op als voor de uitlaat.
Hoe is de olie? en welke? deze motoren moeten absoluut 5w30 hebben, anders blijft de druk in de stoters te hoog in koude toestand en blijven de kleppen open staan, daardoor onstaat dan weer koolafzetting te hoog op de klepsteel en blijven ze daarna zelfs mechanisch hangen.
Suc6
Alle onderdelen op de juiste plek teruggezet, morgen proberen met 5w30, kijken dan hoe het gaat.
in ieder geval bedankt voor het meedenken.
mvg Jan
15 jaar
Je zal na wisselen met 5w30 niet meteen resultaat kunnen hebben, aantrekken en dan een vlink stuk rijden.
Ter info, kleppen beginnen te draaien vanaf 4000rpm, waardoor de stelen schoon kunnen worden en afdichting tussen klep en zitting ook verbeterd omdat ze dan niet continu op dezelfde plek sluiten.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar