Bij gasgeven naar hogere versnelling stijgt het toerental onverklaarbaar naar 4000-4500 toeren , als je de koppeling dan ingetrapt houd zakt het toerental na 2-3 seconden weer . Als de auto stil staat en je geeft gas is het probleem niet aanwezig.
Zit net een nieuwe koppeling in en zo ben ik er ook weer snel vanaf.
Wie herkent dit en weet de oplossing ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou wel helpen als je meer gegevens over de auto, dan wel de motor vermeldt. Nou, gezien je zegt dat het om 4 a 5 duizend tpm gaat, ga ik van uit dat het een benzine motor is. Dan zul het rijdend moeten uitlezen en live data hier posten. Uiteraard met bijbehorende gegevens over de motor.
[quote=schar004]Bij gasgeven naar hogere versnelling stijgt het toerental onverklaarbaar naar 4000-4500 toeren[/quote]
Gaat de auto dan ook sneller rijden, of gaat alleen het toerental omhoog..?
Slipt de koppeling niet gewoon ? , zoals hans al vraagt , geen snelheid wel toeren omhoog ?
Het is een ST200 205pk. V6 uiteraard benzine
Het toerental klimt op als je de koppeling INTRAPT ! Na enkele seconden zakt het vanzelf weer.
Als je als test geen gas geeft en alleen de koppeling intrapt en schakelt is er geen probleem.
Ter verduidelijking : je geeft gas om snelheid te maken, gas los en koppeling ingetrapt dan schiet het toerental omhoog.
Uitlezen is gedaan, er waren geen fouten, ook is de software opnieuw geladen.
Het probleem doet zich ook niet altijd voor.
8 jaar
Dan zou ik hem eens uit laten lezen.
En wel bij de Renault dealer.
8 jaar
? Hoezo bij de Renault dealer?
8 jaar
? Hoezo bij de Renault dealer?
8 jaar
Ford dealer ????
8 jaar
Dag Heino,
Als de Renaultdealer mijn Mondeo beter kan uitlezen dan de Ford dealer wil ik dat graag weten, dan ga ik hier ook naar de Renault dealer. Zonder uitleg van jouw kant klinkt het voor mij echter niet logisch.
Kan je uitleggen wat je bedoelt?
Groet,
wmuller
8 jaar
Helaas klikte ik met de muis vanuit het Renault-deel van dit forum naar het Ford-deel.
Bij de eerste post die ik opende had ik niet in de gaten dat ik inmiddels op het Ford deel zat.
Voor het type klacht maakt het merk niet uit, behalve dat bij Renault het een bekend issue is dat zowel de gaspedaalstand-sensor als de bedrading daarvan problemen kunnen geven.
Hoe dat bij Ford precies zit weet ik nog niet.
Een vacuümlek lijkt onwaarschijnlijk, want dan zou ook het stationair toerental instabiel zijn bij stilstand.
Wat ik dus bedoelde is dat uitlezen door de merk-eigen dealer betere informatie oplevert (met merk-specifieke foutcodes die horen bij het model auto) dan uitlezen met een algemeen EOBD- of ander uitleesapparaat.
Merk-eigen betekent bij een Ford auto, dat je naar een Ford-dealer gaat en bij een Renault dat je naar een Renault-dealer gaat.
Ik bedoelde dus eigenlijk:
"En wel bij de Ford-dealer."
8 jaar
Dag Heino,
Duidelijke uitleg, ik snap hem, dank je.
grt, wmuller
8 jaar
Het lijkt erop dat de oorzaak is gevonden.
Elke keer als ik de stekker van de gasklepsensor eraf heb gehaald is het probleem weer weg.
Probleem komt echter wel na enige tijd weer terug, nu alweer 2 weken alles in orde.
Afwachten maar deze keer.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar