Hallo.
Mijn Focus 1.9 TDDI trilt bij gasgeven, begint bij ca. 2500 toeren. Lijkt alsof banden gebalanceerd moeten worden. Echter als ik de koppeling intrap, dan rijd de auto mooi strak zonder trillen. Als ik de auto stil zet, en geef gas, begint het motorblok ook te trillen (licht schudden) boven 2500 toeren. Het heeft dus niets met de banden te maken (en de aandrijf assen?).
Heb 5000 km geleden de distributie- en multiriem laten vervangen bij de ford garage. Kan het hiermee te mekan hebben (foutje bij de garage)? Of is dit een ander probleem?
Ben benieuwd of iemand dir al eens gezien heeft...
Jackman_s
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klinkt als dubbel vliegwiel met kapotte binnenkant.
gr paddo
Ben je inmiddels al achter de oorzaak? Ik heb hetzelfde probleem met mijn Focus diesel.
Motersteun en aandrijfas (rechts) is al vervangen. Zonder resultaat helaas.
16 jaar
Rechter aandrijfas is vervangen, hierdoor rijdt de auto al een stuk beter. Maar de motor trilt in z'n vrij nog steeds bij een bepaald toerental behoorlijk heftig. De garage heeft dit vergeleken met andere Focussen en dit schijnt vrij normaal te zijn voor deze karren. In elk geval is de auto tijdens het rijden nu een stuk rustiger.
16 jaar
dat is niet normaal dat u wagen trilt tijdens het rijden en stationair draaien
je moet de wagen maar eens na laten kijken over wat paddo schrijft want ik denk
ook dat ge het daar moet gaan zoeken maar als ge gelooft wat de garagist zegt
mij ook goed en dan rijd ge maar alles verder kapot
groetjes focuske
16 jaar
Ik zelf heb een focus 1.8 TDdi 90 pk is nu bijna 9 jaar oud trouwens (nieuw aangeschaft) bijna 160.000 km zonder enige problemen.
Bij mijn weten hebben alleen TDci's een dubbel massa vliegwiel ???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar