close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: met koude start slaat de motor aan en valt helemaal uit

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 zetec s

Als de motor koud is slaat hij meteen aan , gaat dan meteen 2500 rpm lopen
Naar een paar tellen zakt het toerental en slaat meteen af
Auto uitgelezen Geen foutcodes aan wezig
Inmiddels al vervangen :
- stationair regelklep
- temperatuursensor

er zijn geen vacuum lekages aanwezig
uitlaat is compleet vervangen zit ook niet verstopt
met datalogger inlaat temp. gecontroleerd is goed
met datalogger cil.kop temp. gecontroleerd is ook goed
geen fouten gevonden met controles warmdraaien motor

dit doet zich alleen voor als de motor helemaal koud is

Geplaatst door

alex drost (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zet er maar eens een benzinedrukmeter tussen en controleer de druk.

Doktor 0
badge

17 jaar

druk vandaag gecontroleerd blijft goed , ook maf sensor vervangen geen resultaat
weer uitgelezen geen foutcode's aanwezig
kam gereset maakt ook geen verschil
gecontroleerd of er nog een software update beschikbaar was , is niet beschikbaar , de pcm heeft de meest recente versie

alex drost 0
badge

17 jaar

misschien dat toch bij koude motor de stationaire regelklep niet goed werkt, die zou je nog kunnen wisselen.

Doktor 0
badge

17 jaar

doktor deze is al vervangen en maakt geen enkel verschil

alex drost 0
badge

17 jaar

controleer de injectors eens je hebt wel eens een lekkende injector waardoor hij zo gaat doen

john05 0
badge

17 jaar

We hebben de injectors vandaag laten testen zijn alle 4 helemaal in orde , maar nu is het rare hij had dit probleem tijdens de apk keuring ook toen waren co en labda 100% in orde vandaag 4 gas test gedaan nu is het c0 0,8% stationair en op toeren en labda is precies 1 , maar met koude start (lijkt mij) dat de pcm niet naar labda signaal kijkt bij koude (eerste start is het co even 4% dus ook niet abnormaal rijk

alex drost 0
badge

17 jaar

hij kijkt altijd naar lambda. Lambda word sneller warm door de voorverwarming
onder het inlaat spruitstuk zit de slang van de carterontluchting als die door poreusheid slecht word
knijpt hij de slang dicht ik zou daar eens heen kijken dat is dat t stuk sie je goed

john05 0
badge

17 jaar

Nu ook de labdasensor vervangen , maar nog steeds het zelfde probleem , nu weten we het even niet meer

alex drost 0
badge

17 jaar

Lijkt een ander probleem, maar wij hebben met een 99-er Focus met 1.6 motor eens het probleem gehad dat hij stationair soms 2000 toeren of nog hoger maakte. Ook stationaire luchtklep vervangen, zonder resultaat.

Uiteindelijk bleek de gasklep een heel klein beetje open te blijven staan (verbogen), waardoor er meer lucht doorkwam dan hij meet. Het toeval wilde dat we een zelfde auto in de verkoop hadden en we de gasklephuizen hebben gewisseld het probleem van de ene auto overging op de andere. De gasklep hebben we toen iets teruggebogen en is tot nu toe nog steeds goed. De gasklep kan dus een mogelijke oorzaak van vreemde stationair loop zijn Wie weet ook bij deze auto van jou?

Siem Bijman 680
badge vip badge

17 jaar

Het enige wat je nog kan doen is met datalogger de signalen controleren op het moment van het probleem, vooral op de waardes van de gasklepsensor letten.

Suc6

Doktor 0
badge

17 jaar

Je zult moeten uitvinden of de motor afslaat doordat deze geen benzine krijgt of doordat de ontsteking wegvalt. Als je dat weet ben je misschien een heel stuk verder. Meten op het moment van de storing.

foklop 0
badge

17 jaar

we hebben de datalogger er altijd aan bij deze auto en wij zelf zaten ook aan het verhaal van siem te denken , alleen hebben we wel een focus 1.4 in de verkoopstaan maar de motor is helemaal anders en de datlogger geeft ook gewoon aan dat er ontsteking is , en de tps spanning is altijd het zelfde met of zonder probleem , we gaan in iedergeval proberen om de gasklep iets dichter te buigen

alex drost 0
badge

17 jaar

hij krijgt te veel benzine , we hebben de gasklep er af gehaald en goed bekeken en volgens voorschrift gereingd , maakt ook geen verschil , nu hebben we de auto vandaag naar de hoofd dealer gebracht , deze hebben de juiste gebruikte auto staan om te proberen als hun iets vinden , als het gevonden is plaats ik hier uiterraard de oplossing , iedereen alvast bedankt

alex drost 0
badge

17 jaar

Gisteren een telefoontje van de hoofd dealer gehad deze hebben na eigenlijk alles wat de motor bestuurd vervangen te hebben alle slangen nog een keer ge de monteerd en toen ze een carterventilatie slang ombogen zagegen ze een schur zitten die je zo niet ziet zitten als je de slang zo bekijkt ze hebben deze vervangen en alles lijkt er op dat het probleem opgelost is

alex drost 0
badge

16 jaar

Kan een scheur in de carterventilatieslang die invloed hebben? Hier wordt toch ook vaak een klein filtertje geplaatst ipv terugvoer naar het luchtfilter. Dan heb je ook een open verbinding.

Hans vK 0

16 jaar

zo dacht ik er ook over maar , na het vervangen van deze slang was het probleem wel opgelost

alex drost 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.