Ford Focus: Motor wil niet meer afslaan (1.8 TDDI)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 TDDI

Vandaag wilde de motor niet meer afslaan. Sleutel uit contact, maar waarschuwingslampjes blijven nog branden. Kan de auto met de afstandbediening ook niet meer op slot zetten, wel gewoon met de sleutel.

Graag jullie hulp.

Gr. Wilfried

wbbakker

Geplaatst door wbbakker (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Postie (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je toevallig net een lampje vervangen aan de achterzijde??

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Nee, wel problemen gehad met kapotte kabelboom tussen achterklep en carosserie, gecombineerd met een gescheurde slang van sproeier. Dit is wel al een week of zo opgelost.

Postie (0) PRO, 14 jaar geleden

En het probleem is later gekomen??

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Het probleem is vandaag opeens opgetreden. Heb net grijze stekker achter losgehaald, maar dat hielp niet.

Radio gaat overigens wel uit als ik de sleutel omdraai, maar motor blijft draaien en een aantal waarschuwingslampjes blijven branden.

wbbakker (0), 14 jaar geleden

[quote=wbbakker]Vandaag wilde de motor niet meer afslaan. Sleutel uit contact, maar waarschuwingslampjes blijven nog branden. Kan de auto met de afstandbediening ook niet meer op slot zetten, wel gewoon met de sleutel.

Graag jullie hulp.

Gr. Wilfried[/quote]
Auto staat inmiddels bijna week bij de dealer. Men zegt dat de zekeringenkast, contactslot en relais goed zijn. Tevens is alle electronica excl. het motorgedeelte doorgemeten en goed bevonden. Nu wil men nog het motorgedeelte doormeten omdat men denkt dat er ergens in het motorgedeelte massa gemaakt wordt (men denkt dit omdat ze niets anders meer kunnen bedenken). Ze hebben zelfs al contact gehad met de hotline van Ford in Duitsland. Beste professionals, maak je onsterfelijk en geef hier de gouden tip, uiteraard komt er terugkoppeling als de auto gemaakt is.

Heb nog ergens in de berichten iets gelezen over een sluitklep of stopklep op de brandstofpomp, zit dat ook in dit type auto en heeft dat ook deze storing tot gevolg? De auto start wel gewoon weer nadat je hem in zijn versnelling uit heb laten gaan. Als de accuppool is losgeweest start hij niet meer, de startmotor doet dan ook niets. De anwb resette de auto helemaal door de accupolen te overbruggen met een lampje ertussen en deed de sleutel in een bepaalde stand in het contactslot. Hierna wilde de auto gewoon weer starten, maar ging uiteraard nog steeds niet uit. Controlle lampjes (contact) blijft aan, maar radio gaat uit. Interieurventilator en motorelectronica blijven ook aan.

Heb gisteren te horen gekregen dat de rekening al erg fors is. Beste Ford Professionals, please help, ik loop hier op leeg!

Doktor (0) PRO, 14 jaar geleden

Moeilijk te zeggen zo, er blijft volgens mij ergens spanning op staan. ze zouden van diversen onderdelen (zelfs van de verlichting voor en achter, aanstekers/12v aansluitpunten) de stekkers los moeten maken en kijken wat er gebeurd, net zoals de zekeringen er 1 voor 1 uithalen.

Die stopklep zit niet op deze motor.

Suc6

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Heb vanochten de auto onverichte zaken opgehaald. Kan de motor uitzetten dmv de eerste grote gele zekering eruit te trekken in de zekeringkast in het motorgedeelte en daarna de accupool los te halen. Starten dmv de sleutel in stand 2 te zetten en de accupool er weer op te doen, anders herkent hij de sleutel niet.

Ik heb nog wat berichten gelezen over het contactslot en vooral het electronische gedeelte daarvan. De dealer heeft hier wel naar gekeken, maar deze is niet vervangen. Kun je een contactslot van de sloop zo overzetten, of bijvoorbeeld alleen de electronische delen? Als dit een heel contactslot moet zijn, hoe werkt dit met die andere sleutel en het inlezen?

Wil dit graag nog proberen, anders is hij "total loss".

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Zit er niet een trekhaak onder?

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Ja, die zit eronder.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer/vervang de stekker doos als er oxidatie in is (even de schroeven los) en dan de bekabeling controleren, groene aanslag = nieuwe stekkerdoos en de kabels iets inkorten en op nieuw monteren in de stekker doos,.

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Bedank voor je reactie. Stekkerdoos is brandschoon. Ik wil proberen het contactslot tezamen met het elektronische blokje te vervangen. Kan ik hier gewoon een contactslot van de sloop op zetten? Jullie zouden me erg helpen met tips hoe ik dit het beste (goedkoopste) kan doen. Uitleg en tips over de PATS hierbij zijn erg welkom.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

contact slot overzetten van sloop zal niet werken. Dan slaat je motor niet meer aan ! en je moet dan ook de sleutel hebben die er bij hoort! Deze zul je dan opnieuw moeten inleren. En dan heb je niks aan de rest van de sleutels.

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Is dat inleren van die sleutel moeilijk? De rest van de sleutels kan ik toch wel gewoon gebruiken om de deuren de openen en te sluiten?

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

je zegt dat er een gescheurde sproeierslang was tussen achterklep en chassis. Is er niet een stekker ge-oxideerd die daaronder zit? Misschien van de verlichting of iets wat nog langer zit?

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Ik heb de grote grijze stekker achter in het linkervakje losgehad, dit schakelt dat hele gebied uit heb ik me laten vertellen. Heb visueel ook niets kunnen ontdekken. Ik hoop dat iemand ook specifiek kan ingaan op het contactslot, het elektronische blokje wat hierop zit en het inleren van een andere sleutel (slot en sleutel van sloopauto). Heb de boel al open liggen, maar heb geen idee hoe ik dit aan kan pakken.

sjors fordson (0), 14 jaar geleden

misschien gek maar is onlangs de olie bijgevuld, of vervangen want als er teveel olie in zit dan kan de motor ook door blijven lopen( als de motor uit moet in stilstand in de 5e versnelling zetten rem intrappen en koppeling snel oplaten komen vaak slaat de motor dan af succes

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Sjors, als de motor op olie gaat lopen, dan slaat hij op hol. Dan moet je donders snel reageren.

niet om lullig te doen maar, een particulier die nog nooit een motor op hol heeft horen slaan, zal eerder van schrik afstand nemen, dan achter stuur kruipen...

wbbakker (0), 14 jaar geleden

Auto is ingeruild, probleem is niet gevonden. Dure grap, maar ben ook wel weer erg blij met m'n nieuwe Peugeot 307 SW 1.6 HDI, hopen dat ik hier wat meer geluk mee heb. Bedankt voor al jullie reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.