Ik heb hier een mondeo 2.0 TDCI staan, soms wil deze niet meer aanslaan, na een aantal keer proberen start deze dan plots wel. Dit is al enkele keren gebeurd.
Ik heb het voertuig uitgelezen en er zit één fout in:Druksensor commonrail.
Iemand een idee, wat het probleem kan zijn ??
Hoe kan men zo een sensor testen??
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0251 ???
Geef eens een code, elke tester heeft vaak een andere benaming.
Kan een verstuiver zijn die lekt. Als dat zo is, dan bouwt hij te weinig druk op en start hij niet. Is te checken middels retour hoeveelheid te vergelijken van de verstuivers onderling.
Code had ik niet opgeschreven, en had ze al gewist. Als de wagen het nog eens heeft, zal ik het direct zeggen
Klant heeft mij wel gezegd: Normaal verbruikte de auto 5,9 L. Ondertussen is het verbruik al toegenomen tot 6,2 L.
Het is in die periode dat het voertuig dit probleem al enkele keren heeft gehad. De klant kan dit aflezen op zijn dashboard.
Alvast bedankt
klant heeft het probleem ondertussen niet meer gehad, maar zijn verbruiksmeter staat ondertussen op 6,4L.
Ik heb ergens horen waaien, dat bij dit type motoren de pomp dikwijls stuk gaat. Kan iemand dit bevestigen? En welke problemen heeft het voertuig dan?
Het eerste waaraan ik dacht, was ook een inwendige brandstof lekkage.
Ik heb daarom op alle injectoren een lektest gedaan en de retour opgevangen in een glaasje.
We zijn tot de conclusie gekomen, dat de retour van alle vier de injectoren hetzelfde is. De verstuivers lijken mij daarom inorde.
Ik zal ook het nummer van de code eens geven:P0191: Druksensor brandstofrail.
Alvast bedankt
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Kijk eens of er een al een grijze nokkenassensor insteekt. Als het een zwarte is kan je die beter vervangen, die deugen niet. Het is een bekend probleem. Let ook op of de stekker goed contact maakt. De nieuwere stekkers hebben gouden contacten en kosten meer dan de nokkenassensor zelf, maar dit ter zijde.
Het probleem van soms niet starten kan ook het gevolg zijn van een te lage raildruk tijdens het starten. Dit kan aan de druksensor liggen maar meestal gaan die niet zo gauw kapot.
Nieuwere software houdt rekening hiermee en laat de motor toch starten aan een iets lagere minimum raildruk.
(natuurlijk niet met een kapotte sensor.)
Controleer ook eens of de grote bruine stekker achterop de HD pomp niet geoxideerd is.
Groeten,
Hendrik
als alleen de p0191 aanwezig is, dan is de stekker van je raildruksensor wel verdacht.
is ook een modificatie voor.
Heeft niks met je cmp te maken
Klant heeft het probleem niet meer gehad, nadat er een update heeft plaatstgevonden betreffende de injectoren. Het probleem is hiermee hoogstwaarschijnlijk opgelost...
dat oplossen is tijdelijk het draait uit op een rondje verstuivers is onze ervaring. maar vergeet de r sensor niet zoals er al staat gescgreven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar