Sinds 2 weken gaat het Motormanagement lampje branden op het dashboard.
Auto laten uitlezen en geeft de volgende 3 foutcodes
P1474 Low Fan Control Primary Circuit Malfunction
P1479 High Fan Control Primary Circuit Malfunction
P0135 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
De laatste zou de voorste lambdasonde sensor zijn.
Naar deze sensor gekeken en wat bleek deze zat helemaal los in de uitlaat, je kon hem een paar windingen met de hand aandraaien.
Deze vast gedraaid codes gereset en een week gereden.
Gisteren sprong lampje weer aan maar de sensor zit vast.
De auto rijdt goed zonder enig probleem.
Ik kan wel een nieuwe lambdasonde bestellen(180) maar of het probleem daar mee opgelost is?
Weet iemand wat de eerste 2 foutmeldingen betekenen?
Binnenkort met de auto naar Italie en wil zeker zijn dat dit geen problemen gaat geven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is/zijn de foutcodes die er nu inzitten? Of te wel, heb je nu weer een fout op de lambdasonde?
De 1e twee fouten die met P14 beginnen slaan op de koelvinnen bij de radiateur.
Daar is/was iets mee. Werken de koelvinnen? Zowel op lage als op hoge snelheid?
Want die koelvinnen heb je op een rit naar Italie zeker nodig.
p0135 is verwarming lambda
is de zekering nog heel?
Ik ga hem dinsdag nog een keer laten uitlezen en vermoed dat de foucode P0135 dan weg is omdat de lambdasonde los zat.
De ventilator werkt gewoon normaal.
Waar zit de zekering van de lambdasonde?
12 jaar
Gisteren de auto nog een keer laten uitlezen ondanks dat een paar dagen eerder het motormanagement lampje was uitgegaan.De foutcodes blijven het zelfde
P1474 Koelventilator stap 1 funktionerings-storing
P1479 Koelventilator stap 2 funktionerings-storing
P0135 Lambdasonde verwarmingskring (cil.bank1. sensor1) funktionerings-storing
Wat ik kan constateren is dat de ventilaors draaien en temperatuur ok is, verder rijd de auto prima.
Gisteren ook beurt gedaan waarbij opviel bij het vernieuwen van de bougies dat bij 1bougie de kap zwart was aan de onderkant en dat het bovenste deel van de bougie los zat.
Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
[url=http://postimage.org/image/eyxpksrzz/][img]http://s11.postimage.org/eyxpksrzz/foutm...[/img][/url]
12 jaar
Als de lamp op dit moment uit is, dan zijn dit de oude foutcodes.
Die blijven nog een tijdje bewaard na het uitgaan van de foutlamp.
Overigens, als je met EOBD uitleest kun je zien of de lamp aan of uit zou moeten zijn.
Dit als extra controle op de lamp.
Ga er vanuit dat nu de lamp uit is en het geheugen gereset is de storing weg blijft.
12 jaar
Sinds vrijdag is de motormanagement lampje weer aan. nog eens de stekkers van de ventilator in en uit elkaar gehad en de lambdasonde zit vast in de uitlaat.ventilators werken prima en auto rijd ook normaal dus ga me hier niet meer druk over maken.
12 jaar
Misschien een open deur, maar hoe weet je zo zeker dat het weer een ventilator of weer diezelfde lambdasonde is die de fout genereert? Er zitten nog veel meer onderdelen op en aan een motor die foutcodes kunnen opwekken.
Vlak voor mijn vakantie voorste lambdasonde vernieuwd en probleem was opgelost, zonder problemen 3000km kunnen rijden.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar