Heb een ford die wel aanslaat maar na 2 a 3 seconden weer afslaat. Als hij het eventjes doet, kan ik hem op verschillende toerentallen krijgen na elke start. Hij draait op 1000, 2000, 3000 en zelfs wel op 4500 toeren krijgen bij de start.
Heb zelf de leidingen bekeken op doorstroming en lekkage inwendig en uitwendig, geen lucht in leiding. De brandstof afsluiter is vervangen voor een nieuwe. De timing van de nokkenas en de brandstofpomp zijn ok. Wie weet raad!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijft er wel spanning op de brandstofafsluiter staan.
Weet je zeker dat er geen lucht in het systeem komt via het pompje op het brandstoffilter.
Hans
Ik heb zelf de brandstof afstuiter direct op de accu aangesloten. Verder heb ik de leiding al onder broken door een doorzichtinge leiding er tussen te plaatsen om te kijken als er ook lucht bellen door kwamen, geen bellen,
19 jaar
lucaspomp zeker, brandstoftoevoerleiding loshalen. motor starten, tijdens starten moet de pomp zuigen aan deze aansluiting. zo niet, pomp vervangen. komt vaak voor.
Hallo Gerard,
De retourleiding op de brandstofpomp zit vast met een banjobout. In deze bout zit een terugslagklep (kogeltje). Wanneer deze klep verstopt zit zal er in de pomp een te hoge druk ontstaan en de motor afslaan. Banjobout demonteren en controleren of deze in een richting open is.
Succes
Remo
Heb de banjobout van de brandstofpomp afgehaald en bekeken op de werking. Door erop te blazen kwam er geen lucht door heen, door met een schroevendraaier er wat in te prikken is de doorgang weer goed. Heb de motor geprobeerd en hij draaid weer.
Groeten van Gerard
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar