Koude start is goed, maar af en toe bij warme motor zeer slecht aanslaan en slaat dan terug in carburateur. Bij afzetten dieselt de motor vaak na. Ik heb de ontsteking afgesteld, maar nadieselen niet weggekregen. Twijfel zelf aan de ontsteking/stroomverdeler die zonder puntjes is. Wie heeft nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Timing stellen en je kleppen misschien es stellen wil ook wel es helpen
heb dat met een sierra gehad Ik had de sleutel al in de handen en hij was nog aan het na dieselen :)
controleer ook eens je stat. toerental (zal wel te hoog zijn)en de afsluitklep op de carb.
Juiste warmtegraad bougies?
gr roel
kan ook aan de benzine liggen, probeer eens een ander merk benzine (een echt merk b.v shell of bp )
Wanneer ik het afsluitklepje op de carb. spanningsloos maak blijft motor gewoon draaien, maar hij tikt wel, is niet stuk
Alle benzine komt van "echte " merken ook de witte pompen !!!!!!!!!!!!!
Endura blokje..onsteking afstellen op vaste voorontsteking en miss iets later zetten.
Juiste stationair toerental instellen.
kleppen stellen !
afsluitklepje toch vervangen.
bougies eruit draaien en kijken hoe ze er uit zien ( kleur/viesheid )
=C.Jonker]Alle benzine komt van "echte " merken ook de witte pompen !!!!!!!!!!!!!
hou je eigen voor de gek, de benzine misschien wel maar de toevoegingen niet, hoe verklaar je dat je op een bepaalde soort benzine meer km rijd dan op een andere, en ook betere motor prestatie's heeft.
Als de motor doorloopt met losgenomen afsluitventiel loop hij waarschijnlijk op het hoofddoseer sproeier en niet op de stat. sproeier.
Dit kan komen door een te strakke gaskabel of verkeerde instelling basisstand gasklep(staat te ver open gedraaid met stelbout.
Dit moet je het allereerste afstellen en dan het statt. toerental en mengsel.
beste wegenwachtkerel...
Alle benzines op de nederlandse markt voldoet aan alle eisen , dat is wettelijk vastgelegd.
Het is een GROOT fabel dat de kwaliteit van een witte pomp minder is , dat is namelijk niet zo.
Het verschil is dat je niet weet waar een partij is ingekocht, dat kan zijn bij Shell of BP of Esso, noem alle grote amerikaanse firma's maar op.
Vandaar dat er wel wat verschil kan zitten in bv het rendement, maar goed is het allemaal en kan NOOIT bovengenoemde klachten veroorzaken.
Dit is al meerdere malen uitvoerig getest en de vooroordelen zijn verworpen helaas blijven nadelen altijd harnekkig hangen in de volksmond.
Niet om je terecht te zetten Jan maar het is gewoon een bewezen feit.
ik ben het niet met je eens
ik heb regelmatig meegemaakt dat diesel van de witte pomp slechte kwaliteit is.
natuurlijk niet altijd,maar wel in de praktijk meegemaakt.
benzine euro95 heb ik geen ervaring mee.
ik ga deze discussie niet aan maar helaas Jonker geen GELIJK
gr de wegenwacht kerel
tja heb van heel dichtbij mogen werken met de produkten maar goed wie ben ik he....de groeten !
Hebben we het hier nu over benzine die niet goed lijkt te zijn ?!!! ...Of over een auto die niet spoort ?
12 jaar
een auto daan maar dan krijg je wel eens een discussie om niks tussendoor ha ha..
Over de auto hebben we nog niks meer gehoord.
een auto daan maar dan krijg je wel eens een discussie om niks tussendoor ha ha..
Over de auto hebben we nog niks meer gehoord.
Beste heren, laat die benzine oorlog maar zitten!
Het ging ooit over de auto, toch? Het volgende is gepasseerd: ontsteking met timerlamp afgesteld, geen probleem naar huis gekomen, maar de volgende ochtend koude start weer goed, choke uit, motor warm en weer terugslaan in carb. een collega van mij heeft bij dit type een lekke pakking van het inlaatspruitstuk opgespoord, maar de symptomen waren toen wel anders.
wordt vervolgd, en ik bedank jullie allen voor het meedenken!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar