hoi deze mondeo diesel slaat niet aan ik heb 2 foutcodes uitgelezen p 2291 injectiedruk te laag en p2236 cilinder 1 klop limiet bereikt hoe verder? groet bertus
Geplaatst door bertuslada (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
fordmannetje (0) PRO, 12 jaar geleden
verstuivers laten testen
druk te laag
klop limiet wijst op een verkeerde ontbranding
bertuslada (0) PRO, 12 jaar geleden
verstuiver retourgetest 2 niet goed vernieuwd maar nog niet aanslaan de foutcode van de kloplimiet krijg ik niet gewist de auto staat dan gewoon op contact groet bertus
fordmannetje (0) PRO, 12 jaar geleden
klopsensor zelf misschien defect?
Doktor (0) PRO, 12 jaar geleden
code P2236 klopt niety met jouw beschrijving, typ foutje soms?
Als de druk niet gehaald wordt (p2291) kan dat komen doordat een verstuiver zoveel retour geeft of dat er geen brandstof is of de pomp z'n druk niet meer kan halen.
Verstuiver nummers bij dit type staan in inspuitvolgorde! dus een foutcode van de 2e verstuiver is cilinder 3!
Een foutcode van een verstuiver buiten z'n limiet gaat er alleen uit als de verstuivercorrectiefactor opnieuw ingevoerd wordt, als die snel weer terug komt is die verstuiver waarschijnlijk op.
Suc6
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=fordmannetje]klopsensor zelf misschien defect?[/quote]
Zonder of met defecte klopsensor slaat een auto in principe ook gewoon aan.
Als de raildruk te laag is zal de ecu de verstuivers nooit vrijgeven.
Lees de opmerking van Markus.
Wel aanslaan met een beetje remmenreiniger? (timing correct?)
Heb je voeding op de belangrijke zekeringen? Geen benzine in de tank?
Draadbreuk komt voor, nokkenas sensor?
Meet je 5V op de belangrijke componenten?
Zit er geen opvoerpomp op? Ik neem aan dat het brandstoffilter schoon is?
Vraagje, is de auto onderweg afgeslagen?
bertuslada (0) PRO, 12 jaar geleden
na het vernieuwen van het brandstoffilter loopt hij weer maar de timing is niet goed als hij koud is loopt hij niet mooi rond ik denk dat de timing niet goed is hoe controleer je dat ? ik ben niet zo goed thuis in die diesels groet bertus
bertuslada (0) PRO, 12 jaar geleden
sorry voor het kromme nederlands bertus
Richardautoservicelunding (0) PRO, 12 jaar geleden
de timing kun je afstellen met een stroboscooplamp
Gr richard
Postie (0) PRO, 12 jaar geleden
Richard, leg eens uit hoe je dat doet met de stroboscooplamp. Word nieuwsgierig.....
fordmannetje (0) PRO, 12 jaar geleden
ja hahaha,ik ben ook nieuwschierig.
Hans4040 (330) PRO, 12 jaar geleden
Ik denk dat Richard het nog moet opzoeken....
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
Vroeger had ik een opnemertje wat ik op een dieselleiding kon zetten (2 diameters zelfs) om het toerental te meten en je kon het zelfs als timinglamp gebruiken i.c.m. met een stroboscooplamp werd door de leverancier verteld.
Roetmeting in de beginperiode weten jullie nog?
Geen mensen uitlachen, niet nodig.
bertuslada (0) PRO, 12 jaar geleden
nou hier even een berichtje ik heb de verstuivers laten testen ze waren niet goed ze zijn vernieuwd en ingeleerd maar het mocht niet baten de auto staat nu bij de (sub)dealer zodra ik wat weet volgt bericht groet bertus
bertuslada (0) PRO, 12 jaar geleden
opgelost de dealer heeft de ecu opnieuw ingeleerd en alle updates geladen en het is voor de bakker groet bertus