We zijn terug van vakantie gekomen van een rit van 1300km dag daarna ff een boodschapje doen. en bij de fam langs. hierna weer naar huis willen maar de auto wou niet starten..
accu doorgemeten 12.6 met stilstaande motor. startkabels er aan en gelijk starten! een half uurtje rond gereden en de auto geparkeerd. gelijk weer proberen te starten, maar nee helemaal niks. weer de startkabels er aan en gelijk starten.... accu opgemeten met draaiende motor 14.6 dus het lijkt mij dat de dynamo ook goed werkt.
wat kan dit zijn!!!!!!!!!!!!!!!!
mvg e huibers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het klinkt als een overleden accu.
Meet eens de spanning tijdens de startpoging.
Of zet de dimlichten aan en start dan. Gaan die dimlichten uit?
Voor de zekerheid:
Bedoel je niet starten (startmotor draait niet) of motor slaat niet aan (maar startmotor draait wel rond)?
Tijdens startpoging blijft de accu ongeveer 12.6- 12.4 maar de startmotor hoor je niks doen. Heb niet gekeken naar de verlichting, maar de binnen verlichting wn klok worden wel aterk minder tijdens startpoging.
11 jaar
?? Mogelijk een dubbel probleem. In eerste instantie lijkt het op de accu (omdat je met startkabels wèl direct kunt starten.)
Maar met je tweede verklaring lijkt het op een niet altijd werkende startmotor.
Op het moment dat de auto wèl start, meet dan de accuspanning,
Als de accu boven de 12 volt blijft, dan zou de binnenverlichting niet minder sterk moeten worden.
Heb je op de accu zelf gemeten of op de klemmen van de kabels?
Mogelijk een kontakt probleem ergens. Misschien accu-polen die slecht kontakt maken of massastrip?
Ik heb gemeten op de accu polen.. De pluspool is ligtjes geoxideerd. Bruist een klein beetje als je contact aan zet.. Antwoord op de vorige vraag; als de motor loopt meet ik op de accu 14,6
11 jaar
Bruist de +-pool ?? Hier de oxidatie weghalen en zorgen dat de accuklem deugdelijk op de + pool bevestigd zit. Accuklem niet gebroken??
Spanning die jij meet, is de laadspanning van de dynamo, die is goed.
Het gaat om de spanning op de accu TIJDENS de startpoging (met een draaiende startmotor).
Kan ok dat meten tijdens het overstarten van een andere auto? Want uit eigen bewegeging doet hij niks! En hor kan ik dat het beste doen?
11 jaar
Wat moet ik me voorstellen bij dat bruisen?
Zoals Ralf ook al zegt: polen en klemmen schoonmaken en deugdelijk vast zetten.
Daarna nog maar eens proberen.
Als je dan opnieuw het voltage meet tijdens het starten, doe het dan op de accu-klemmen.
Weten we gelijk of die goed kontakt maken.
Zal na het werk de polen schoonmaken en insmeren met vasaline. En de klemmen meten. Laat vanavond weten hoe het gegaan is! Alvast erg bedankt
11 jaar
GEEN vaseline, dat moet je op je nachtkastje laten staan.
>Gewoon droog de accuklemmen monteren.!
Waarom geen vasaline!!!! Gebruiken we ook bij de trekkers en andere zware machines!!!
11 jaar
na het opschuren en schoonmaken van de klemmen start de auto weer als van ouds!!!!! iedereen erg bedankt voor de tips..
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar