Ford Focus C-Max: olie lamp blijft soms branden .

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdci

hi; ik heb hier een Focus C-Max 1600 tdci,soms gaat de olie druk lamp branden en gaat uit .Denk de olie druk schakelaar kapot is ( zal geen probleem voor de moteur zijn als de schakelaar kapot is )en heb nog geen tijd om de schakelaar te vervangen .na een week zo rijden hoor ik nu tikkende kleppen .nu mijn vraag is :heeft deze moteur hydraulishe kleppen stoters ?Kan de probleem bij de olie toevoer zijn en niet de schakelaar zo als ik dacht ? of kent iemand deze probleem ?
ps: deze wagen is altijd goed onderhouden geweest , dus olie en filtre zijn in orde .

thienan

Geplaatst door thienan (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

paddo (0), 16 jaar geleden

peilstok er uit meten wat niveau is van olie. heeft hydrostoters. Wel juiste olie er op???

gr paddo

thienan (0), 16 jaar geleden

[quote=paddo]peilstok er uit meten wat niveau is van olie. heeft hydrostoters. Wel juiste olie er op???

gr paddo[/quote]
olie niveau is goed .en olie is bij Ford gekocht .

paddo (0), 16 jaar geleden

als de kleppen gaan tikken zou ik het in het oliecircuit zoeken het kan zijn dat de druk inderdaad te laag is. Even laten meten bij de garage raadt ik aan t elang met te lage druk loopt de motor kapot.

gr paddo

thienan (0), 16 jaar geleden

[quote=paddo]als de kleppen gaan tikken zou ik het in het oliecircuit zoeken het kan zijn dat de druk inderdaad te laag is. Even laten meten bij de garage raadt ik aan t elang met te lage druk loopt de motor kapot.

gr paddo[/quote]
bedankt voor u reactie.ik heb vandaag niet meer gereden .ik ga proberen de fout te vinden want ik werkt ook in de garage maar niet bij Ford .

paddo (0), 16 jaar geleden

druk meten en dan diagnose stellen lijkt mij .En rijden lijkt me niet verstandig.

gr paddo

henkie4440 (0) PRO, 16 jaar geleden

Verstopte olie kanalen haal de vacuumpomp eraf en controleer deze op vuil.Er bestaat een kans dat er brokjes pakking materiaal in de filters zijn gekomen.Als dit het geval is moet er gespoeld worden en filters en pakkingen verv worden

thienan (0), 16 jaar geleden

ik heb olie en olie filtre vervangen en oliedruk schakelaar .lamp gaat niet meer aan .maar de moteur maakt een kletterende geluid ter hoogte van de kleppen ( zoals geluid van de kleppen stoters maar veel luider .)ben naar garage Ford gereden om een diagnose te maken , maar ze hebben nog nooit zo een probleem gehad met deze moteur .ze zijn ook niet zeker dat het geluid komt van de kleppen stoters . ze stellen voor de moteur volledig open te doen en reviseren .heeft iemand ervaring met deze moteur ?
ps: auto start normaal en rijdt ook normaal behalve geluid .

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

het kan zijn dat je aan zuig leiding gescheurd is in het carter

thienan (0), 16 jaar geleden

[quote=alex drost]het kan zijn dat je aan zuig leiding gescheurd is in het carter[/quote]
hi , bedankt voor de reactie.Ik zal de carter eens demonteren om te controleren en ook de olie kanalen controleren op verstopping zoals Henkie 4440 zegt .

thienan (0), 16 jaar geleden

ik heb de carter gedemonteerdt ,ik vind geen scheurt in de aanzuigleiding maar wel veel silicon rest in de zeef (de moteur was hersteld geweest bij ford onder garantie wegens olie lekt op 70000km nu 100000 ) .dat zal de oorzaak zijn dat er te weinig olie naar boven komt,verder de nokkenassen ook gecontroleert en die zijn beschadigt door gesprek aan olie , en de cilinderkop ook ,krukas is in orde .dus nu moet een andere cilinderkop er op .na verder onderzoeken , de olie zeef is niet verstopt door de silicon resten maar door een soort kleine zwarte plastic korrel , is moeikijk te verwijderen ,heb een nacht in een product laten inliggen dan wordt t los ;wat kan het zijn ?

thienan (0), 16 jaar geleden

de moteur is hersteld, en de echter oorzaak gevonden ook .namelijk 2 injectors dicht niet goed af en de onverbrande gassen komt in olie terecht , na een tijd is de oliezeef verstopt daardoor is de olie lamp brandt soms , het gevold is cilinderkop kapot .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.