Gegevens auto:
Ford Fiesta 1.1I FUN U9
Bouwjaar: 14-08-1992
De klachten even op een rijtje:
Olieverbruik (via carterontluchting)
Te hoog CO
Schraal lopen (met goed op de pijlstok correcte olie)
Licht bruine bougies
zwarte rand om de uitlaat
Caburateurhuis van binnen (boven) helemaal onder de bruine/zwarte olie
Luchtfilter wat keer op keer verstopt raakt door de olie
Moeilijker te starten
Iet wat onregelmatig stationair (Niet hinderlijk)
Motor is wat trager/slomer met vaart verhogen
Wat is er gedaan, behalve de normale beurten
Diverse malen nieuwe luchtfilters vervangen
Carterontluchting kanaal schoongemaakt
Labdasensor (vorig jaar vervangen)
Temp. sensor vervangen (in de winter)
Wie o wie kan mij een oplossing bieden die niet al te veel geld kost. Auto hoeft nog maar hooguit 1 jaartje te rijden ivm import (Vorig jaar, problemen waar toen niet aanwezig). Auto rijd voornamelijk lange afstanden (lees 300 km en meer per keer of te wel geen boodschappen wagentje)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk is je motor gewoon op. Als de carterdruk zo hoog is dat ie de olie het filter in blaast is er weinig meer te redden. Blijven rijden tot ie echt niet meer wil en fingers crossed!
Sytze
Is het mogelijk dat dit een kwaal is in deze lijn? Ik hoor namelijk van andere dat er iets is met ontluchting onderzeide van de motor die verstopt kan zitten doordat deze motoren nog al wat last hebben van condens vorming in de olie?
Quentin
Je kunt de carter ontluchting verwijderen van het luchtfuilterhuis en via een langere slang naar beneden laten aflopen, dan wordt de inlaat traject niet meer smerig, ff de aansluiting bij de luchtfilter wel afdoppen.
Moet bij de APK weer origineel zijn, zo heb ik het ook op mijn bus ;)
Nee dat is lekker, alle olie gewoon op straat laten lopen! Nou dat lijkt me niet verstandig, verbranden samen met het mengsel is al niet echt eco stijl, maar de olie domweg op de straat laten lopen, NIET DOEN!
Sytze Jansma
Wel even een opvang blikje monteren, wat staalwol erin en een stukje tuinslang om de carterlucht af te voeren naar buiten :)
Zo voorkom je dat de olie op straat valt.
Ik kies voor een schoon inlaat traject, net de pakkingen gehaald om de EGR klep met een rvs staalplaatje permanent te dichten.
Groeten,
Cor
Aha, nou zitten we weer op dezelfde golflengte!
Sytze
Zo slecht ben ik ook weer niet Sytze
Houd Friesland schoon :D
Het is wel erg vreemd dat er zo een 50.000 km terug een revisie is geweest en dit "spontaan" zomaar komt.
Maar besluit is genomen de auto gaat weg.
Dit ivm aankomende APK/Herstelkosten
In ieder geval bedank voor jullie adviezen
Geen dank! Graag gedaan.
Sytze en ieder ander.
Toch heb ik nog even gekeken voordat we defenitief afscheid van de auto nemen. Waar wij achter zijn gekomen is dat de klepspeling helemaal niet ok is. Veel en veelste ruim naar ons idee. Deze dus eerst maar eens goed stellen.
gr
Quentin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar