hallo allen,
mijn Ford Maverick heeft nog maar eens kuren. Motor heeft ongeveer 180.000 km, waarvan +/- 50.000 op lpg.(was een ruilmotor met 130.000 km). Sedert geruime tijd schommelt het stationair toerental heel erg (met regelmatig stilvallen tot gevolg, zowel op benzine als lpg). Alles qua ontsteking is vernieuwd (kabels, bobijn, etc). Mijn vaste technieker dacht dat het aan de luchtmassameter zou kunnen liggen, aangezien deze geen denderende waarden meer weergeeft bij het uitlezen. Gasklep is ook nagezien en gereinigd. Nu zit er een NOS (new old stock) luchtmassameter op en het probleem is precies erger geworden. Kan het zijn dat de nieuwe luchtmassameter opnieuw moet ingelezen worden ? Mijn technieker krijgt iedere keer "onbekende fout" als melding. Er gaan geen lampjes branden op het dashboard (bvb motorstoring)
Iemand een idee ? Alvast dank !
P.s. ruilmotor komt uit een Mazda Tribute, maar dat zou hetzelfde blok moeten zijn ...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag Marc,
Omdat er nog geen antwoord op je vraag was gekomen hebben we je topic ook even op Facebook en Twitter gedeeld. Hier kwamen de volgende tip uit:
"Zou eens controleren of er brandstof uit de vacuumaansluiting komt van de benzinedrukregelaar op de rail."
Ik hoop dat je er iets mee kunt. Mocht dit het geval zijn horen we graag de oplossing, ook voor toekomstige bezoekers!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Maverick of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar