Ford Mondeo 2011: Oorzaak axiale speling krukas voor lekkende Powershift

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: TNBA, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 149

Hallo,

Graag toch wat hulp nodig van eventuele kenners.
Zoals je kan lezen in een andere topic heb ik een lekkende powershift automaat.
Inmiddels al 2 pogingen gedaan dit op te lossen en vooralsnog niet gelukt.

Nu is het de derde poging en nu "denken" ze het te weten.
Te veel axiale speling op de krukas zou ervoor zorgen dat de powershift automaat gaat lekken steeds.

Het idee was de hoofdlagers van de krukas te vervangen, maar deze schijnen niet los verkrijgbaar te zijn.
Sterker nog bij de Ford dealer kan je alleen de complete onderkant kopen (krukas,zuigertangen,zuigers, etc.)
En vervangen van de complete krukas... tja... dat zijn geen kleine ingrepen.

Vraag:
-Iemand ervaring met axiale speling op de krukas en lekkage Automaat als gevolg ?
-Zijn hoofdlagers van de krukas nou wel op niet los verkrijgbaar ? (je hoort verschillende verhalen)

Chev

Geplaatst door Chev (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hempie1 (85), 2 jaar geleden

Ik zou een revisiebedrijf raadplegen zoals Autrans of Ganzeboom, die doen de hele dag niets anders. Het komt me onwaarschijnlijk voor, een axiale speling op de krukas die zodanig zou zijn dat de bak lekt ipv de krukas zelf? Maar niets is onmogelijk, natuurlijk. De twee genoemde bedrijven weten er in elk geval erg veel van.

    Toen ik mijn antwoord hierboven gaf dacht ik eigenlijk al dat er meer aan de hand is en inderdaad, ik heb zojuist voorafgaande berichten gelezen, dit is zeer specifiek, het tot in detail vergelijken van de oude en de nieuwe onderdelen zou wel eens duidelijkheid kunnen geven maar dan moeten die oude nog wel aanwezig zijn. Ik waag me er verder niet aan maar ik heb goede ervaringen met beide eerder genoemde bedrijven. - Hempie1 (85), 2 jaar geleden

Chev (0), 2 jaar geleden

Ford specsheets axiale speling 0,22-0,45 mm....
Gemeten is 0,5mm..

Vraag me af of er daadwerkelijk wat mis is met de krukas.
Wellicht moeten ze nog 1 keer opnieuw en nauwkeurig meten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.