Na het starten blijven de km en verbruikstanden inclusief de km stand stippeltjes ,ABS ,Traactiecontrol branden oranje en hellingstart uitgeschakeld (oranje info teken), stuurbekrachtiging werkt zwaar en snelheidsmeter blijft op nul als je gaat rijden., Cruse control werkt wel gewoon na instellen !
dit heb ik nu 2 x meegemaakt na de eerste start ochtend's,
na een rit van 20 km kwam ik een ANWB tegen en gevraagd of die even kon kijken, eerst meld hij zonder te kijken ,vermoedelijk dynamo probleem ? (geen rode lamp op het dashboord) accukabels aangesloten en meet 14,8 volt, toen gooide hij het maar op de accu (verzwaard type nog geen 2 jaar oud) en dati k maar naar de äccu inbouwer" moest teruggaan, accu is perfect ,startstop werkt perfect.
auto geparkeerd ,uitgezet ,5 minuten later gestart en alle problemen zijn weer weg maar die 20 km rit is niet bijgeteld met bij de kmstand ?
km stand 64.000 -2018 ford kuga 1.5
op het display zijn geen storingsmeldingen terug te vinden !
iemand een idee of oorzaak !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het beste kun je de auto uit laten lezen bij de Ford garage,
als het ABS lampje brand wil dit zeggen dat er een storing in het ABS systeem zit,
(het abs systeem werkt dan niet, totdat de storing/defect verholpen is)
jouw auto krijgt het snelheid signaal krijgt via de ABS sensors, dit kan verklaren waarom
de snelheid weergaven niet werkt en de km stand niet bijgeteld wordt,
het ABS en tractie control staan met elkaar in verbinding.
Klopt allemaal wel maar blijft toch vreemd dat mijn cruzecontrol gewoon instelbaar is en werkt op een snelheid die overeenkomt met mijn externe navigatie, terwijl mijn klok op 0 blijft, en dan een abs sensor repareert zichzelf niet lijkt mij en storingsmelding is ook niet terug te vinden ,,ooit wel eens een startstoring gehad en die bleef ruim 2 jaar staan terwijl er geen storing was of geweest is !
en dan de stuurbekrachtiging werkt tenslotte 1/2, als de motor uit staat valt er niet te sturen maar tijdens deze signaleringwerkt die voor de helft met bekrachtiging .
uit laten lezen komt wel als het een permanente zaak wordt of als er iets rood gaat branden .
2 maanden
"stuurbekrachtiging werkt zwaar en snelheidsmeter blijft op nul als je gaat rijden".
Zodra dit optreedt zou je gewoon door op dat moment meten op de spanningsverzorging bij de accu er eenvoudig achter moeten kunnen komen waar de voedingsspanning of massa daarvan blijven.
Het lijkt mij gewoon ergens een breuk of slechte aansluiting te zijn, Nu nog opsporen waar het zit door structureel nameten als het defect optreedt.
2 maanden
Ford heeft een electronische spanningsregelaar , ben de juiste naam even kwijt , wordt niet alleen door de dynamo afgeregeld misschien gaat daar iets fout.
Uitlezen komt waarschijnlijk de volgende week aan de beurt ,momenteel komt de storing iedere dag voor ,na de eerste keer starten, na een paar minuten stoppen en een herstart of even na de herstart en weer rijden, is en blijft de storing de gehele dag weg,
naar mijn "hoofd" dealer gaat die niet meer terug wegens zeer weinig vertrouwen in kennis en techniek, behalve de rekeningen die ze wel kunnen maken .
2 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Kuga of stel zelf een nieuwe vraag.
2 maanden