close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford TRANSIT 280S FD DC 125 LR 4,23: Overdruk in kleppendeksel

Bouwjaar: 2009, Motorinhoud (cc): 2400

Beste leden,

Mijn schoonvader heeft een ford transit 2.4 tdci. Hij vertelde mij onlangs dat hij een beetje olieverbruik heeft op 70000 km.
Na het verwijderen van de vuldop van het kleppendeksel blijkt dat hier een beetje rook uitkomt.

Na een bezoek te brengen aan een off. ford dealer zou het aan de kleppen liggen en zou dit 500 Euro kosten.
Klinkt aannemelijk, maar dit zou echter op een 4-tal uurtjes verholpen zijn.
Dat is wel erg snel naar mijn mening.

Zou dit aan de olie kwaliteit kunnen liggen? Te dun?
Ontluchting kleppendeksel? Of nog iets anders?

Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

Geplaatst door

Jeepwj (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat er niets aan de hand is , eerst een vraag 70.000 en hoeveel olie heeft hij bijgevuld ?
Een beetje rook uit de kleppendeksel is normaal.
Een kleppen verhaal is een beetje wazig .
Heeft hij al eens olie ververst en wat is er in gegaan ?

Beste,

De olie is nog niet ververst, dat is het eerste wat we eens gaan doen.
Ik denk dat hij ongeveer een kleine halve liter zal bijgevuld hebben.

Alvast bedankt!

Jeepwj 0

8 jaar

Dus in 70000 km is nog nooit de olie ververst en een halve liter bijgevuld ?
Sorry , dat ik zo reageer , maar dit gaat nergens over ?
Dat de garage hier op in gaat met een wazig kleppen verhaal.
Het enige advies dat ik kan geven is , een grote beurt laten uitvoeren , dus niet alleen olie verversen.

Beste,

Ik begrijp de reactie, ik ben niet volledig duidelijk geweest over het onderhoud.
Hij heeft juist groot onderhoud gekregen en verbruikte opmerkelijk meer olie dan voorheen.

Volgens mij is het ook het beste dat we er eens zelf goede olie op doen en dan bekijken hoeveel olie deze
verbruikt op 1000 of 2000 km.

Ik laat zeker weten hoe dit afloopt.

Jeepwj 0

8 jaar

Kijk dit verandert de zaak , wat voor olie zat er in en wat is er nu in gegaan ?
Juiste type/viscositeit ?

Dat is inderdaad de vraag, wij weten niet wat voor soort olie er gebruikt is.

Wij zullen ze nu zelf veranderen, het beste 5w30 denk ik?

Jeepwj 0

8 jaar

beste ik denk dat jij een injector lek heb het klinkt raar maar wij hebben er al verschillende gehad zo , ze maken ook precies onderdruk en blaasde de olie via de carterontluchting naar de turbo en vandaar het verbruik

Fordrat 0
badge

8 jaar

Ah, dat zullen we dan ook eens moeten nakijken, hopelijk is dit niet zo.
Kunnen we dit niet zien doordat er dan brandstof zou lekken in de olie van het carter?

Jeepwj 0

8 jaar

nee die lekken geen brandstof maar uitlaatdruk komt in het motorblok terecht , het is hetzelfde als de 1.4 tdci die hebben ook veel problemen met injectoren die lekken , hier bij ons noemen ze dat een puffer
succes

Fordrat 0
badge

8 jaar

Ok, alvast bedankt!

Jeepwj 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.