close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: Transit te heet geworden?

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,2 155 pk

Hallo,

Normaal zit ik bij de Nissans maar daar ik voor mijn werk in een Transit rijd kom ik even hier terecht.

Waar ik eigenlijk meezit is de vraag of het mogelijk is dat de temeratuurmeter niet oploopt naar ''te heet'' en de auto in de tussentijd al het koelwater verliest?

Ik merkte het op toen er geen warme lucht meer uit de ventilatieopeningen kwam en even later de temeratuur zakte naar koud en daarna weer opliep naar normaal. Gestopt en bleek dat het koelsysteem geheel leeg was (lek in koelwaterslang.)

De garage heeft dit vervangen + nieuwe thermostaat, en nog een aantal dingen. Probleem blijft nu dat het systeem teveel druk opbouwt dus vermoedt wordt dat de koppakking kapot is. Enfin dit zal volgende week blijven. Mij stoort vooral mijn 1e vraag over de temeratuurmeter.

Km stand 320.000

Groet,
Piter, Ljubljana, Slovenie

Geplaatst door

pitermtb (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij veel wagens zit de temperatuursensor vrij hoog, en soms zelfs op het hoogste punt. De sensor komt als eerste droog te staan bij flink verlies van koelvloeistof, waardoor je meter niet meer correct aangeeft. Als het pijl nog verder zakt kan het zijn dat de koelvloeistof helemaal niet meer circuleert en de warmte de sensor helemaal niet berijkt.

De reden dat de swnsor dan weer op het hoogste punt zit, is omdat daar de koelvloeistof het warmst is.

ofstone 0

8 jaar

Dat is dus wel mogelijk. Daarvoor is de leiding ergens eerst lekgeraakt, daarop is kvs tijdens het rijden onder druk leeg komen te staan. Melding "te heet" kwam er niet omdat er onvoldoende kvs in het systeem zat. Omdat er nog een beetje kvs in het systeem is gebleven spoelde het soms langs de sensor en dat zag je.

voyager 0

8 jaar

Bedankt voor de uitleg, het is duidelijk maar vindt het wel jammer dat het niet beter beveiligd is. Ik rij veel lange afstanden en doordat ik niet tijdig door het systeem duidelijk ben gewaarschuwd zit ik helaas met een dure reparatie die eigenlijk voorkomen had kunnen worden. Nou goed het zij zo.

pitermtb 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.