auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford C-max: P0087, P2459,p0691 melding stotteren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1600

Bij koude motor loopt hij normaal, zodra warm is en op snelweg ook geen probleem.Echter als hij warmgelopen is en je komt onder de 1200 toeren en gaat hij stotteren.
Hij heeft ruim 2 ton gelopen.
Heeft iemand dit ook gehad die mij advies kan geven of dit nog te herstellen is.

Geplaatst door

Moremost (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt 3 verschillende problemen:
P0087 brandstof raildruk te laag = Dat kan eventueel invloed hebben op het regenereren
Kan een defecte hoge druk pomp zijn, of te veel lekkage op de injectors of een defecte brandstofdruk sensor,

P0691 Koelvin 1 Circuit laag - De koelvin werkt niet en kan invloed hebben op het regenereren
Motortemperatuur zou eventueel te hoog op kunnen lopen.

P2459 Roetfilter regeneratie frequentie - Het regenereren moet te vaak of te lang worden gedaan (en lukt niet)
Dit kan het roetfilter beschadigen op den lange duur.

oldford 0
badge

7 jaar

Omdat hij géén power meer had is kortgeleden de Turbo vervangen, liep daarna weer goed.En er was ook wat met regeneratie, daarvoor was advies om als toeren wat oplopen dit vast te houden zodat het regenereren kon gebeuren en als dit klaar was viel het toerental weer naar beneden.Dat heb ik gedaan.

Nu valt mij op dat hij niet meer oploopt in toeren én de ventilator die je anders nog wel eens kon horen nadat de auto geparkeerd was.

Kan het zijn dat het verhaal begint met P0087 en het gevolg P0691 & P2459?

Moremost 0

7 jaar

P0087 is zeker GEEN gevolg van 1 van de andere 2 storingen.
P0691 is zeker GEEN gevolg van 1 van de andere 2 storingen.
P2459 Roetfilter regeneratie frequentie zou mogelijk een gevolg kunnen zijn van de andere foutcodes.

oldford 0
badge

7 jaar

De garage waar ik hem gebracht heb gaf aan dat de 3e zuiger het probleem is en dat de motor vervangen zou moeten worden, gezien naar leeftijd gaat dat hem niet worden. Maar kan dit met bovenstaand gegeven het geval zijn?

1.Wat is nu handig te doen om bovenstaande uit te sluiten,
of wat zou éérst geprobeerd moeten worden om verbetering mee te krijgen is?

2.Kan één of meerdere foutmeldingen/storingen het stotteren verklaren?

Moremost 0

7 jaar

De foutcodes wijzen niet op een probleem met een cylinder/zuiger.
Ik ben benieuwd waarom de garage dat beweert en hoe ze dat hebben vastgesteld.
Het is natuurlijk mogelijk dat er OOK een probleem met de 3e cylinder/zuiger is, maar een vervangende motor lost de 3 foutcodes nog niet op.

P0087 kan het stotteren verklaren.

Een lektest van de verstuivers kan duidelijkheid verschaffen of dat de oorzaak van de lage brandstofdruk is.
Voor P0691 Koelvin 1 wordt het gewoon meten om te zien wat er defect is.

oldford 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.