Auto draait op 3 cilinders. Met foutcode p0204.
Maar volgens de ene bron is het probleem mechanisch en volgens de andere bron zuiver elektrisch.
Iemand ervaring hiermee, alvorens we de injector beginnen te demonteren.
Thx
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben we meegemaakt en bleek klepspeling te zijn. Konden we eerst nog een keer oplossen door te stellen. Alleen dat was een 1.4 benzine.....en ik weet niet of die ook gesteld kunnen worden of hydraulisch zijn.f.
Thx Siem, maar soms heeft hij het dagen niet blijkbaar. Maar nu continu. Een plaatselijke hersteller heeft blijkbaar ook de vierde injector "gecodeerd" met een allround toestel en sindsdien draait hij nog vierkanter.......
Ik lees op verschillende fora dat de bedrading naar de 4e injector kan doorslijten. Geeft dan ook code P0204.
Check die eens of die beschadigd is.
Gr Fred
12 jaar
Injector uitgehaald, veel roet aan. Effe gereinigd, ging precies beter, maar terug naar af.......
Injectoren laten testen : zouden alle vier moeten hersteld worden, zouden volgens tester teveel retour maken...
Leve de vooruitgang : rond de 1000 euro netto.................
KLant wil voertuig niet laten herstellen, dus oude injectoren terug gemonteerd. Resultaat : ronddraaien maar niet aanslaan................
Blijkbaar zijn deze injectoren naar de vaantjes als je die twee dagen uit de wagen op je werkbank laat liggen....................................
Jongens jongens toch..............
Er zijn mensen die de injectoren eruithalen en ze dan gaan schoonmaken aan een roestborstel oid, dan kun je ze zeker in de oud ijzerbak gooien.
Gisteren werd ons dat verteld door de leverancier van onze nieuwe Texa. Kwam ter sprake tijdens een gewoon gesprek en hij had het over Delphi verstuivers die eruit gehaald worden, een dagje of twee uit de auto blijven en dan gesneuveld zijn.......
Dit type verstuiver word onder hele hoge druk, in de fabriek, gevuld en ontlucht. Deze druk is nog vele malen hoger als de druk van de brandstofpomp.
Als je deze verstuivers neerlegt komt er lucht in de verstuiver en deze lucht krijg je er niet meer uit.
Als de verstuivers uit de auto zijn, gewoon rechtop wegzetten en er komt geen lucht in.
Andere mogelijkheid is ze in een bak diesel te leggen, maar dan wel helemaal onderdompelen.
Collega's, gisteren besliste klant om voertuig toch te laten herstellen.
Nu leg ik mijn oor eerst "te luisteren" bij de collega's daar dit voertuig al een aantal maanden stil staat met bovenvermelde panne. Is het raadzamer om nieuwe injectoren te bestellen of kan ik deze nog laten herstellen?
Zoals in zovele gevallen ishet hier weeral het financiele plaatje. Klant wil laten herstellen maar is niet geneigd voorschot te geven op herstelling. Daarover praten we nog, maar heeft er iemand ervaring met de herstelling van dit soort injectoren die al een paar maanden defekt zijn?
worden genoeg gereviseerd
al verschillende laten doen(renault) altijd ok
Injectoren laten herstellen, autootje draait terug als horloge.
Wel opletten geblazen bij het programmeren van de 4 injectoren (zo een lange codes).
Probleem opgelost.
Wij hebben nu wel bijkomend probleempje. Benzinetank blijft op nul staan en lichtje "reserve" blijft aan.
Dashbord getest : ok.
Volgens TEXA : 00000000005 : open loop
Volgens Brainbee : 5000000005 : open loop.
Probleem heeft zich ondertussen zelf opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar