kan deze escort niet uitlezen,motor loopt wel goed.
pen 3,4,5,7,11,en 16 zijn bezet.dus dan denk ik dat hij iso 9141-2 is.
maar deze ford tot en met 2003 zou j1850pwm moeten hebben als standaard,maar bij deze auto is pen 10 niet bezet,wel 7 dus
gr: roel
Oldford misschien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet ook niet beter als dat dit J1850 pwm zou moeten zijn, maar daar heb je pin 2 + 10 voor nodig.
Wat heb je al geprobeerd met uitlezen?
Wat is de spanning op pen 16 en pin 7? Gewoon met contact aan en geen tester aangesloten.
Ik heb 1 mogelijke verklaring, maar die is wel heeeel erg ver gezocht:
Pin 7 wordt gebruikt voor diesels met Bosch EDC controllers. Misschien origineel een diesel en omgebouwd tot benzine?
Even kenteken natrekken bij de RDW.
Nee,omgebouwd is hij zeer zeker niet,auto is nieuw verkocht en altijd hier in onderhoud,maar nog nooit uitgelezen.
Ik heb hem geprobeerd uit te lezen met een maxscan ms 509,en met de launch x431.de maxiscan zoekt tussen alle protocollen en krijgt geen verbinding,met de launch heb ik op contact(werdt gevraagd door de launch),en met lopende motor.
Ook geprobeerd met andere bouwjaren 1999,2000,2001,2002. 2003 en hoger niet geprobeerd want dit leek mij niet logisch.
op pen 16 staat accu plus ,pen 7 niet gemeten,de auto is alweer weg.
Ik denk dat ik de volgende keer dat hij weer hier is de stekker even uit de beplating haal om te zien als er geen pen uit de stekker is gevallen bij montage.
Ik zou die stekker eens goed bekijken, misschien dat daar iets niet goed zit.
Ikzelf heb nog niet een Ford gezien van dit bouwjaar waar 2 en 10 niet bezet waren.
Over pin 7 Ford benzine motorcomputer uitlezen heb ik nog niet gezien.
(2004 EOBD) was hier laatst ook nog steeds PWM.
Oiram
massa ook aanwezig op je diag stekker?
Had hier gisteren een fiesta met 16 polige stekker en eergisteren een mondeo.
Deze konden alleen uitgelezen worden via de kts met een ford specifieke kabel tussen de normale obd kabel.
De fiesta kon ook door knippercode worden uitgelezen.
Dit is slechts kort door ford gebruikt.
Misschien hier ook wel het geval
Het moet van heel ver uit mijn geheugen komen, maar ik denk dat deze auto de pennen 3+11 gebruikt om te communiceren.
Het protocol is dan specifiek Ford en afwijkend van alle EOBD-protocollen. Alleen bij een 2000 model dacht ik hier niet meteen aan.
massa is aanwezig,pen 3 en 11 zijn inderdaad bezet,eens vragen bij launch als er een specifieke ford obd stekker is.
Hier staat ook een ford ka uit 1998,deze heeft een andere penbezetting,nl 2 en 10 bezet,deze is wel gewoon uit te lezen.
Zou het dan alleen om escorts van een bepaald jaar gaan ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar