Ford Escort: piepend,schurend geluid

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16v zetec

hallo allemaal! ik ben nieuw hier,maar ik heb het volgende probleem: als ik een tijdje rij,ongeveer 1 uur ofzo,dan hoor ik een hoog piepend geluid,wat volgens mij rechtsvoor wegkomt.ook gaat dat geluid over in een een aanlopend,schurend geluid.
de auto rijd en remt gewoon,trekt niet scheef,en doet het niet als hij koud is ,of op korte ritjes.
ik sta voor een raadsel.ook verschil in toerental en snelheid,maakt niks uit.

als ik bij de garage kom is het moeilijk zoeken naar een geluid wat er op dat moment niet is.

ik heb nieuwe remschijven laten monteren,tijdje terug,en netjes 1000 km op advies ingereden.niet wild geremd ofzo.
opzich remt hij ook gewoon,alleen toen mijn schijven op waren,begon het met hetzelfde piepende hoge geluid,dus vandaar dat ik gelijk aan de schijven dacht,maar weer raar dat hij niet trilt op wat dan ook.ik hoop dat jullie me kunnen helpen! alvast hartelijk dank,alle tips zijn welkom!

burns

Geplaatst door burns (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

JAN/DODGE (0) PRO, 15 jaar geleden

Bernie

Een rare vraag misschien ,zijn toen ook de remblokken vernieuwd?

gr Jan

danny1937 (0), 15 jaar geleden

je schrijft dat je een tijdje geleden nieuwe schijven hebt gezet,,maar begrijp dat deze dus nu alweer "op"zijn....
das wel een beetje raar natuurlijk,,een setje schijven moet bij normaal rijgedrag toch makkelijk 100000 mee gaan..


lijkt erop dat er ergens iets aanloopt ...

grtjs danny

burns (0), 15 jaar geleden

hallo jan, de remblokken zijn toen inderdaad vernieuwd,en de achterremmen gereinigd.
ik vergat te zeggen dat als hij begint te piepen,schuren en ik naar links stuur,het veel erger word, en als ik naar rechts stuur,verdwijnt het.
ik heb op de teller 63000 staan,ik heb de nationale autopas er ook bij,zijn dit niet erg weinig kilometers voor een auto uit 1996?
en anders is het ook raar toch dat ik na de auto 2 maand te hebben,al nieuwe remschijven moet en blokken?en als excuus zeiden ze dat de remmen door het weinige rijden op waren?ik ben bezig met een cursus autotechniek voor thuis theorie hoofdzakelijk,en hoop wat meer te kunnen en te weten,en te vervangen zelf.alvast bedankt voor je reactie! groeten bernie[quote=JAN/DODGE]Bernie

Een rare vraag misschien ,zijn toen ook de remblokken vernieuwd?

gr Jan[/quote]

burns (0), 15 jaar geleden

hallo danny,je kan het verhaal aan jan ook lezen?ook bedankt voor je reactie,ik dacht ook dat schijfremmen en blokken wel een ton mee moesten kunnen,zeker na 1000 km inrijden?groet bernie[quote=danny1937]je schrijft dat je een tijdje geleden nieuwe schijven hebt gezet,,maar begrijp dat deze dus nu alweer "op"zijn....
das wel een beetje raar natuurlijk,,een setje schijven moet bij normaal rijgedrag toch makkelijk 100000 mee gaan..


lijkt erop dat er ergens iets aanloopt ...

grtjs danny[/quote]

danny1937 (0), 15 jaar geleden

hoi bernie,

63000 km voor een auto van 12 jaar oud is idd erg weinig,maar het kan natuurlijk wel, al zou ik bij de autopas eens goed nakijken
of er een logisch verband ( opbouw) zit in de km standen tijdens de afgelopen jaren...

vraag me af of het wel klopt dat remmen extra snel slijten als er weinig mee gereden word,,is volgens mij een fabeltje...kan natuurlijk wel dat ze wat sneller gaan piepen etc,omdat alles wat sneller uitdroogd /minder gangbaar word..

JAN/DODGE (0) PRO, 15 jaar geleden

Bernie

Zijn de remblokken voorzien van antie piepplaatjes?
Goedkope remblokken hebben deze volgens mij niet.
gr Jan

EduardCamps (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb op de teller 63000 staan,ik heb de nationale autopas er ook bij,zijn dit niet erg weinig kilometers voor een auto uit 1996?

De teller van een Escort is slechts 5 cijferig. Het is dus moeilijk na te gaan welk cijfer ervoor zou staan na 12 jaar.

Voor wat betreft je geluid zou je zelf eens kunnen controleren of een van de voorwielen niet stroever draait als het andere. Het komt nog geregeld voor dat de hoezen van de remklauw beschadigd worden bij het terug knijpen van de remzuiger. Er hoopt zich dan vuil vocht op in de hoes waardoor de remzuiger gaat klemmen. Als de remdelen warmer worden kan dit problemen opleveren met rare geluiden tot gevolg.

E.T.Wiersum (0), 15 jaar geleden

Je zegt dat het bij naar links sturen erger wordt en bij naar rechts sturen verdwijnt.
Dan zou ik aan een defect wiellager denken, maar deze maken meestal een laag brommend/jankend geluid .
Toch zou ik extra aandacht schenken aan de wiellagerspeling.

Hans4040 (375) PRO, 15 jaar geleden

Hoe is het met de geleidebussen?
Kan de remklauw nog wel heen en weer bewegen?
Als de geleidebussen vast zitten blijft het remblok aan de vaste zijde aangedrukt tegen de schijf.


mvg,
Hans.

danny1937 (0), 15 jaar geleden

[quote=EduardCamps]De teller van een Escort is slechts 5 cijferig. Het is dus moeilijk na te gaan welk cijfer ervoor zou staan na 12 jaar.[/quote]
is niet echt relevant of een escort maar 5 cijferig is lijkt mij,

als ie meer dan 63000 gelopen heeft kun je dat echt wel zien op een uitdraai van de autopas..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.