Klant heeft op de snelweg een auto ingehaald, toen ie er voorbij was nam hij het gas terug om weer naar de 120km terug tegaan. Eenmaal weer op snelheid weer een beetje gas gegeven om op cruse snelheid teblijven liep de motor op 3 cilinders.
We hebben het volgende al venieuwd: Bougies en kabel + bobine.
Als de auto hoger in toeren (4000+) loopt en moet trekken dan merk je niets.
Het volgende al geprobeert:
Van de 2de cilinder de stekker van de inspuiter afhaal reageert ie daar niet op, bij de andere 3 valt ie direct terug in toeren. De weerstand van de inspuiter is ok, de spanning op de inspuiter is ok.
De klant zelf had compressie gemeten en van de 2de, zou ok zijn.
Zelf nog eens compressie gemeten... foute boel.
Ik vermoed een kromme klep.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo,meet eens de weerstand van de injectoren en kijk dan eens of die van de 2e verschilt met de rest.
succes
Bericht is bij gewerkt... zie boven.
Bedankt.
Wat is de kilometerstand en welk type is het (volgens mij is 1996 overgangsjaar tussen het 1e en 2e type)
type met grijze kleppendeksel heeft hydraulische klepstoters, is gevoelig voor olie !!
[quote=sjaak10918]Wat is de kilometerstand en welk type is het (volgens mij is 1996 overgangsjaar tussen het 1e en 2e type)
type met grijze kleppendeksel heeft hydraulische klepstoters, is gevoelig voor olie !![/quote]
Klopt, heeft bijna 3 ton gelopen en heeft grijze kleppendeksel en heb de klant vandaag gesproken. Die zij dat het olie verbruik behoorlijk gestegen is. Laatste keer dat hij bijgevult heeft was 3 liter!
Is er dan nu een hydraulische klepstoter stuk?
Is daar een simpele oplossing voor of komer grote kosten aan, anders gaat ie weg.
Bedankt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar