close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Granada: Probleem met Ford blok 2.8 V6 met K-jetronic uitgevoerd

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 I

Probleem met Ford blok 2.8 V6 met K-jetronic uitgevoerd (denk van 1986)

Ik heb een T3 VW Syncro 16 inch met een Ford blok 2.8I voor 7 jaar, dit liep eigenlijk 100% goed maar
door de vervanging van super benzine met lood naar de huidige 95 octaan loodvrij en ondanks loodtoevoeging
vielen de uitlaad kleppen steeds dieper weg in het gietijzer zodat tot revisie van de koppen is overgegaan
met harde klepzittingen.
Na opbouw van de motor liep hij meteen alsof hij veel te rijk stond; zwarte rook bij gas
geven en onregelmatig lopen; na verdraaien van de inbus van de stuwklep werd dit beter en
stationair liep hij redelijk knap. (CO 1.5)
Echter bij het rijden begint het probleem bij toerentoename tot rond de 2800 toeren sputtert
hij en komt amper op de 85 KM.
Dit doet zich voor in alle versnellingen rond dit toerental, maar in z,n 4 het meest.
Ook in de spiegel is duidelijk zwarte rook te zien wat duid op een veel te rijk mengsel.
Wat gedaan:
Ontsteking stond op 12 graden en verdraait naar 10 geeft geen effect.
Bobine en Ontstekingsmodule vervangen geeft geen effect.
Koudstart injector lekt niet door dus daar komt het ook niet vandaan.
Injectors laten reinigen/testen waren allemaal ok.
Verder nog een nieuw benzine filer erin gezet.
Het lijkt dus in het inspuit deel te zitten; verder niets gedaan wat m.i. invloed heeft
op het systeem.
Wie geeft me een tip hoe ik dit moet aanpakken???

Geplaatst door

galaxis (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

klepspeling wel goed??
gr paddo

paddo 0

17 jaar

0.5 meer als de fabrieksopgave
dus 0.35 voor de inlaad en 0.40 voor de uitlaad +0.5 dus
als je de doppen eraf haalt is de toerenval gelijk
Hebben altijd voor de revisie zo gestaan.
Ed

galaxis 0

17 jaar

zet ze eens zuiver dan 5 tiende milimeter klinkt niet veel naar kan wel een verschil maken.
Hier zou ik ook niet te lang mee gaan rijden dan verbrand je je zuigers of je kleppen.Alle luchtslangen schoon en vrij van vuiligheid

gr paddo

paddo 0

17 jaar

Tja na 7 jaar waren de kleppen niet verbrand en de zuigers als nieuw dus denk niet dat dit de oplossing zal zijn daar ik altijd zo gereden heb, moet iets anders in het systeem waardoor hij veel te rijk benzine krijgt misschien de warrm draai regeling ofzo maar ik heb daar geen gegevens van wat b.v gebeurd als er wel of geen stroom op staat, voor iemald die het k-jetronic systeem precies werkt zal het geen probleem zijn, bij Ford in Alkmaar wisten ze me er niet veel van te vertellen helaas, dus ik hoop op kennis hier..

galaxis 0

17 jaar

Zet je probleem ook eens op het Ford forum bij het technische gedeelte, www.fordworld.nl daar zit veel kennis, en zeker met de oldskool.

Succes

edgo 0

17 jaar

denk dat ie te arm staat
zuigers schoon kleppen niet verbrand
zwarte rook

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Hij staat niet te arm maar verzuipt in de brandstof.
Voor de revisie was hij zo schoon; hierna een puinhoop
Verder zal ik het ook op dat forum zetten, denk echt
dat het in het injectie systeem zit..
Ed

galaxis 0

17 jaar

is er niet een zekering stuk vd regeling voor de brandstof

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Zit niets tussen; buiten de koudstart en de warmdraairegeling, is het volkomen mechanisch
Ed

galaxis 0

17 jaar

...

RE: 1.3i in Escor...

RE: Probleem met ...

RE: Wolf cosworth...

Ford garage omg. ...

RE: Wolf cosworth...




Show your ride
ff wat foto's gem...

RE: RE: Alweer wa...

RE: RE: RE: RE: m...

RE: RE: RE: Alwee...

RE: Alweer wat ni...

RE: RE: Alweer wa...




Car Audio
Bluetooth voice p...

RE: RE: storing.

RE: storing.

RE: storing.

ford 6000 rds

RE: storing.




Off-Topic
RE: Geslaagd voor C

RE: RE: Geslaagd ...

RE: Geslaagd voor C

RE: Geslaagd voor C

RE: Geslaagd voor C

Geslaagd voor C




Member's Only
RE: RE: RE: Voors...

RE: Rooie S stelt...

RE: RE: RE: RE: N...

RE: RE: RE: Nog i...

RE: Rooie S stelt...

RE: RE: Nog ieman...




Modelcars
RE: spuiten van m...

RE: repsol coswor...

RE: RE: RE: RE: s...

RE: RE: RE: spuit...

RE: RE: spuiten v...

RE: RE: RE: RE: R...




Fight club
RE: klacht politie??

RE: klacht politie??

RE: RE: klacht po...

RE: RE: klacht po...

RE: RE: klacht po...

RE: klacht politie??




Aanbod auto's
Particulieren:
104
Bedrijven:
15
JP Cars:
42


Technisch


Probleem met Ford blok 2.8 V6 met K-jetronic
Probleem met Ford blok 2.8 V6 met K-jetronic uitgevoerd (denk van 1986)

Ik heb een T3 VW Syncro 16 inch met een Ford blok 2.8I voor 7 jaar, dit liep eigenlijk 100% goed maar
door de vervanging van super benzine met lood naar de huidige 95 octaan loodvrij en ondanks loodtoevoeging
vielen de uitlaad kleppen steeds dieper weg in het gietijzer zodat tot revisie van de koppen is overgegaan
met harde klepzittingen.
Na opbouw van de motor liep hij meteen alsof hij veel te rijk stond; zwarte rook bij gas
geven en onregelmatig lopen; na verdraaien van de inbus van de stuwklep werd dit beter en
stationair liep hij redelijk knap. (CO 1.5)
Echter bij het rijden begint het probleem bij toerentoename tot rond de 2800 toeren sputtert
hij en komt amper op de 85 KM.
Dit doet zich voor in alle versnellingen rond dit toerental, maar in z,n 4 het meest.
Ook in de spiegel is duidelijk zwarte rook te zien wat duid op een veel te rijk mengsel.
Wat gedaan:
Ontsteking stond op 12 graden en verdraait naar 10 geeft geen effect.
Bobine en Ontstekingsmodule vervangen geeft geen effect.
Koudstart injector lekt niet door dus daar komt het ook niet vandaan.
Injectors laten reinigen/testen waren allemaal ok.
Verder nog een nieuw benzine filer erin gezet.
Het lijkt dus in het inspuit deel te zitten; verder niets gedaan wat m.i. invloed heeft
op het systeem.
Wie geeft me een tip hoe ik dit moet aanpakken???
Ed



Galaxis 17-09-2007 22:20



Reacties / Antwoorden

RE: Probleem met Ford blok 2.8 V6 met K-jetronic
Tja het probleem is dus opgelost:
Het vermoeden dat de warmdraairegelaar stuk was, voor mij nog steeds ombegrijpelijk, vanmiddag een van de sloop van een Audi gehaalt, ding schoongemaakt erop gezet en luchtklep afgestelt zodat hij weer vatsoenlijk loopt nou nog ff langs de garage voor de co afregeling.
Het was 1 dag kop erop en afbouwen en bijna 2 weken klooien
voor het ding goed te krijgen.
Evengoed bedankt voor de aangedragen oplossingen.
Er kan van mij een slotje op.

Ed

galaxis 0

17 jaar

is duidelijk

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Granada of stel zelf een nieuwe vraag.