Ford Granada: Granada carburateur afstelling

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,3 V6

Hallo mensen,

Ik heb hier een Granada staan en ik krijg hem niet afgesteld. De auto kwam binnen met een lekkage aan de carburateur (valse lucht trekken) en daarop heb ik de carburateur uit elkaar gehaald, revisie setje er in en er weer op. Nu loopt de auto goed alleen op het moment dat ik gas geef dan dipt hij heel even en dat is met een automaat niet echt prettig. Ik krijg niet gevonden waar dit nu weer in kan zitten. Acceleratiepomp werkt gewoon.

Welke klassieke ford kenner in de buurt van zaltbommel heeft hier zin in??

Groeten,

Gertjan

gerrit01

Geplaatst door gerrit01 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Granada? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

werkt je vaccuum vervroeging van je ontsteking wel??is dat vacuum potje niet lek??

Edje Raketje (0), 12 jaar geleden

Een vacuumpotje van een Bosch ontsteking zoals op een Granada heb ik nog nooit lek gezien.
Wat je als eerste moet afstellen is dat de gaskleppen gelijk staan, dat doe je met speciale vacuummeters van de firma Lock-tite of iets dergelijks.
Ten tweede, als de carburateur 2 luchtomloopschroeven heeft die helemaal indraaien en dan 1,5 slag uit.
Ten derde, de CO schroeven helemaal in en ook 1,5 slag uit.
Daarna stationair toerental op 825 stellen (jouw automaat op 850) met de schroef achterop de carb.
En CO op 1,5 procent.

Als de carb 1 luchtomloopschroef heeft en ook 1 CO schroef dan eigenlijk hetzelfde.

gerrit01 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb de dubbele carburateur en dus 2 mengselschroeven 1 voor de linker en 1 voor de rechtergasklep. Verder heb ik er geen schroeven opzitten waarmee ik kan afstellen alleen nog een uitwendige stelschroef voor het stat. toerental. Die zit min of meer op het stangenstelsel. Volgens een oude vraagbaak die ik heb liggen moet ik met de mengselschroeven beginnen op 5 slagen uit. Als ik minder doe loopt hij helemaal slecht. Het lekkerste loopt hij tot nu toe met ong. 6 slagen. Maar ik heb geen 4 gastester dus ik kan verder niks zien, moet een beetje op gevoel.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

standaard afstellings in 5 slagen uit op beide schroeven, vervolgens met aangesloten CO meter de boel proberen synchroon te krijgen.
Ik heb het een keer laten doen bij BCCP omdat we er ook niet uitkwamen, bij een automaat is het idd heel erg storend.

succes

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Gertjan sluit de pcv klep stationair wel goed af . (carterventilatie) Succes.

anoniem-1573996169 (0), 12 jaar geleden

zet de ontsteking eens wat vroeger wat dan??acceleratiepompje kun je toch ook wat eerder laten ingaan,(afstellen) zodat ie zeker genoeg geeft.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat is het probleem niet jongens.. onsteking goed afstellen op vaste voorontsteking, controleren of er vervroegd word met stroboscoop en als dat goed is de caburateurs afstellen.
Neem aan dat de cabs zelf goed zijn gereviseerd en alle pakkingen goed afsluiten.

gerrit01 (0) PRO, 12 jaar geleden

ontsteking is goed, ik denk zelf dat de carb versleten is. maar eerst eens iemand zoeken die synchroon kan afstellen en een 4 gasmeting doen.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

deze carburateurs zijn gevoelig voor speling op de asjes van de gaskleppen waardoor er vals lucht word aangezogen.
Maar ook hiervoor is een revisiesetje te verkrijgen.

gerrit01 (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb ik ook aan gedacht, dan kan wel de dip verklaren bij het intrappen van het gas. Maar bij de test met remmenreiniger reageert hij niet.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Je zag dat de accerelatie-pomp het doet ,maar deze moet zodra je het gaspedaal aanraakt werken. Eventueel armpje en of veer bijstellen. Was zelf van mening dat die V6 motoren een dubbele carb. hadden met zo'n tandwielsegment tussen de gaskleppen in.
Groeten.

gerrit01 (0) PRO, 12 jaar geleden

Klopt helemaal wat je zegt, een tandwielsegment tussen de 2 gaskleppen, hiermee kun je ook synchroon afstellen. De acceleratie pomp werkt ook meteen als je het gas aanraakt, daar heb ik al naar gekeken.

Toch bedankt.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Gertjan is de vonk wel krachtig genoeg???????? > 15 a 20 mm in de open ruimte. Verse benzine wil ook helpen. Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Granada of stel zelf een nieuwe vraag.