Ik heb de focus 1.8 TDCI uit 2002 nu een maand in bezit. Problemen wat ik ben tegengekomen zijn:
Ratelende geluid bij het aanzetten en uitzetten van de motor;
Trekkracht onder 2000rpm enorm weinig. Als ik plankgas geef in 5e versnelling wanneer ik rond de 100 rijdt lijkt hij wel niet te rijden. Ook op lagere versnellingen voel ik de turbo en de trekkracht pas rond 2800 3000rpm(normaal?)
En het grootste probleem is dat ie tussen de 1000rpm en 3000rpm een soort van laag tonig fluitend geluid maakt (ze dachten eerst dat het van de turbo af kwam, maar een turbo maakt niet zo een geluid). Ze hebben er heel lang naar gekeken en ze constateren dat destijds wanneer de distributieriem werd vervangen niet de spanrollen mee waren vervangen en dat deze op dit moment kapot zijn of bijna kapot zijn en dat deze dat geluid veroorzaken het kon ook de vloeistofpomp zijn dat vervangen moet worden. Km stand is 180.000 riem is vervangen op 145.000 . Het geluid komt van die richting af ze hebben onder de auto gekeken en ik moest constant rond de 1500 toeren gas geven om het geluid te veroorzaken. Als eerste dachten ze dat het aan een spanrol van de v snaar lag. de v snaar hebben ze toen los gehaald waarna ik het motor weer had gestart maar het geluid was er nog steeds...
Kan het ook aan wat anders liggen?
en is het normaal dat de auto pas rond 2800/3000 rpm echt begint op te trekken.
EDIT:
Opnieuw laten checken en het is niet de waterpomp het komt volgens de monteurs waar ik hem heb laten kijken echt uit de brandstofpomp :S. Maar de auto rijd lekker ik merk geen gestotter ofzo hoe kan dat dan :SS. Ik moet over 2 dagen 4500 km rijden met deze auto...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ze er naar gekeken hebben dan moet je er wel vertrouwen in hebben dat het geluid daar ook wel vandaan komten neem dan niet een risico en vervang het onmiddelijk voordat er erger gebeurd zoals de riem die breekt
om wat meer vermogen te krijgen kan je op eenvoudige wijze een toevoeging bij de tank doen om injectors te reinigen zodat de verstuivers weer optimaal functioneren
daarna kan je bij de dealer laten controleren of deze auto normaal rijdt in hun ogen of dat er een probleem in de auto is qua vermogen onderin het toerental
Maar is er volgens jou een mogelijkheid dat dit van daar komt? Het is net zo een geluid wat van die jeeps komt wanneer je gas geeft. Het geluid is moeilijk te berschrijven...
17 jaar
Rammelend geluid met aanzetten en stopzetten van de motor is waarschijnlijk afkomstig van het vliegwiel.
En wat betreft het fluitend geluid, hebben jullie het ook geprobeert zonder de multiriem??
Ik heb wel eens meegemaakt dat het lager van de hulpas van de dynamo defect was, kreeg je ook een vreemde fluittoon uit die omgeving.
yep we hebben het zonder multiriem geprobeerd en het probleem was niet weg ze zijn vrij zeker dat het van de distributieriem afkomt, hopen dat het klopt. En is het geratel erg?
EDIT:
ik heb vandaag te horen gekregen dat het geluid waarschijnlijk van de brandstofpomp afkomt....wat is de prijs van zo een pomp? en is het mogelijk dat een pomp zo een geluid maakt?
17 jaar
Ik ben vandaag langs ford geweest een monteur daar heeft naar de auto geluisterd en hij zegt dat het de waterpomp is. Nu laat ik de waterpomp vervangen...
Hopen dat daar het probleem lag :S
EDIT:
Opnieuw laten checken en het is niet de waterpomp het komt volgens de monteurs waar ik hem heb laten kijken echt uit de brandstofpomp :S. Maar de auto rijd lekker ik merk geen gestotter ofzo hoe kan dat dan :SS. Ik moet over 2 dagen 4500 km rijden met deze auto...
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar