Roetfilter regenereert om de 200km ipv 600-800km.
Roetfilter+ECR zitten er 35000km in.
Geen storingscodes aanwezig, in overleg met hotline druksensoren en buisjes DPF vervangen; probleem blijft! Verschildruk over filter net voor regeneren is oke (0,18 bar),filter is dus niet verstopt.
Enige andere mogelijkheid lijkt software probleem te zijn, de laatste versie zit er echter al in. Evt een oudere versie van de software terugzetten lijkt de enige mogelijkheid.
Iemand van de heren profesionals nog een idee????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wordt de regeneratie-cyclus volledig afgemaakt of wordt deze om 1 of andere reden afgebroken?
[quote=oldford]Wordt de regeneratie-cyclus volledig afgemaakt of wordt deze om 1 of andere reden afgebroken?[/quote]
Weet ik niet, is dit uit te lezen?
Hij regenereert ongeveer 5 min bij 120km/uur
14 jaar
Bij sommige merken wel, maar wel met dealer-apparatuur. 5 minuten lijkt mij aan de (te) korte kant.
Werken alle sensoren in de uitlaat correct? Zitten daar ook temperatuur sensoren?
De auto is uitgelezen bij de Ford dealer, ze hebben ook al een geforceerde regeneratie gedaan;geen fouten gevonden
Druksensoren zijn al vervangen, er zit ook nog een temp sensor welke signaal geeft als temp hoog genoeg is om regeneren te starten
Volgens de waarde van de sensor zou hij echter helmaal niet mogen starten met regenereren (op het moment meten we bij starten van motor 0.55bar, stationair 0.18 bar, regeneren mag pas bij 1.5-2bar)
14 jaar
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik eens wat signalen gaan loggen.
Dan vindt je of de oorzaak of je hebt iets om de importeur te laten zien.
Zit er nog wel voldoende addetief in het addetief tankje? en zo ja komt het uiteindelijk wel in de brandstoftank terecht? als dat namelijk niet gebeurd kan het roet niet goed genoeg verbrand worden.
Ik heb al 2 keer meegemaakt dat ex lease auto's niet waren bijgevuld, dit is later wel gebeurd maar toen kwam het spul niet in de tank omdat de nozzel verstopt was
Suc6
Additieftankje zit nog genoeg in volgens dealer.
Als het niet bij de brandstof komt moet het filter toch verstoppen?
het probleem is nu net dat het filter niet verstopt lijkt (weinig tegendruk), maar toch gaat regenereren
23 feb moet ik terug naar de dealer, waarschijnlijk gaat die iets met software versies proberen.Hoop dat ik dan geen nieuwe problemen op mijn nek haal.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar