auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: op 3 cilinder lopen koud

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0TDCI 100KW

loopt koud op 3 cilinders .
warm veel beter maar houd wel eens iets in.
retour diesel opbrengst zijn het zelfde.
foutcodes niet aanwezig
heeft een maand bij de dealer gestaan maar geen verbetering.
egr is vernieuwd. koud is compressie ook goed.

Geplaatst door

werkplaatsdegoede (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk toch dat er een verstuiver niet goed meedoet, als dit via een retouropbrengst test niet naar voren komt en er zitten geen foutcodes in blijft er niets anders over dan ze eruit te halen en extern te laten testen.

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

dit zijn siemens piëtzo verstuivers zijn getest op 300bar en er is naar opbrengst en retour gekeken.
2 diesel service punten geprobeerd .maar alleen de laatst kon dez zo testen .
kondn geen uitgebreide test doen.
het zou voldoende moeten zijn omdat hij stationair al slcht loopt.

Kun je niet horen/zien welke cilinder er niet meedoet?
Anders kun je de verstuivers onderling uitwisselen, als het probleem zich dan verplaatst naar een andere cilinder, weet je genoeg.

antig01 0
badge

14 jaar

volgens mij kan je geen verstuiver draad los nemen ,dan heb je kans dat hij hem vol diesel spuit.

Anton geeft aan denk ik mbv een stethoscoop oid te kijken welke er niet mee doet.
Inderdaad, met lopende motor nooit een verstuiverstekker loshalen, dan kan de verstuiver in één keer een cilinder volspuiten met alle gevolgen van dien.
succes

marcel7031 0
badge

14 jaar

Klopt, dat bedoelde ik inderdaad, wat je wel kunt doen, is vóór het starten een Injector loskoppelen.

antig01 0
badge

14 jaar

net koud gestart en loopt goed ,tot dat je iets gas geeft .
dan begind hij wit te roken en te stinken .
en onregelmatig te lopen.

is onderstaande misschien van toepassing?

Ford TDCi Injector Configuration function - EECV
What’s it for?
To view and program injector ‘correction’ codes into the engine management system.
Why?
To optimise fuel economy and emissions, at the same time improving drivability.
When is it used?
There are three common situations that demand this function.
�� After Injector replacement
�� Fuel injection system ‘calibration’
�� To cure drivability problems. Lack of power, black smoke and the presence of DTC’s P2336, P2337, P2338 can often be fixed by re-entering the existing 4 injector codes.
Which vehicles?
Mondeo 00-05
(Added to s/w V3.41)
2.0 DuraTorq TDCi
EMS - EECV
HJBA/HJBB/HJBC
FMBA/N7BA
Focus 01-05
(To be implemented)
1.8 DuraTorq TDCi
EMS – EECV
FFDA/F9DA/F9DB
2.0 DuraTorq TDCi
EMS – EECV
FIFA
Transit 01-05
(To be implemented)
2.4 DuraTorq TDCi
EMS – EECV
H9FA
Procedure:
Each of the injectors has a 16 digit calibration code stamped on to the body; these can also be found on a label on the engine rocker top if it has not been removed.
The identification label.
CAUTION: This will show the codes of the 4 factory fitted injectors, these may be different to the current ones!
The four 16 digit injector codes are listed in firing order, not cylinder order. Top left is injector 1(Cyl1), Top right is injector 2(Cyl3), Bottom left is injector 3(Cyl4) and Bottom right is injector 4(Cyl2)
The safest way of getting the correct number is from the injector body itself. This is easy when they are in a box, but a little more awkward when they are in situ.

J.E

janh5107 0
badge

14 jaar

janh5107: dacht ik ook aan, maar dan zie ik altijd wel een P233...
En hij zei dat de dealer er ook al mee bezig was geweest en ik neem aan dat die dat als eerste controleren.

Ik denk zelf ook dat het iets doms met een verstuiver is.
Verstuivers wel weer op dezelfde plaats gemonteerd?
Oiram

Is het geen klepstoter? Volgens mij is dit een Peugeot motor, de bezine rfn motor heeft wel eens problemen met de klepstoters met dit soort klachten. Ik weet niet of deze motoren dezelfde stoters hebben.

hbr 0
badge

14 jaar

Je kan de injectoren via het diagnose toestel uit schakelen zonder probleem !
Die injectoren laten testen brengt ook niet altijd het probleem naar voren hoor, heb het al gehad dat alles goed bleek ... verstuivers laten testen => ok.
Toch vervangen en alles opgelost, je kan ook eens proberen van additief toe te voegen om de injectoren te kuisen maar mijn ervaring is dat dit een oplossing is op korte termijn !

Danny78 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.