heb een probleem met de rem,als ik op de rem duw en vasthoud zakt deze heel langzaam weg,dusje voelt de druk wegvallen.dit alleen als de moter loopt,als de moter niet loopt en je pompt dan blijft ie wel op druk is dit normaal,graag een reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan is er dus een lek in het vacuumsysteem.
Er zit dus een lek in je slangen OF de rembekrachtiger ZELF is lek.
Ho Ho Ho Claus! Dat hoeft niet perse zo te zijn. Sommige Golfjes hebben het ook, ze blijven halverwege steken als je het pedaal onder druk houd met de motor aan. Maar als het pedaal echt tot aan de plank zakt is er wel iets mis. Er is dan niet iets aan de hand met het vacuum maar er zal wellicht een lek in het remsysteem zitten. Zonder vacuum is dat ook wel zo, maar dat voel je veel minder goed omdat je dan veel meer druk uit moet oefenen. Je kunt het zelf zien door te kijken aan de binnenkanten van de wielen voor of achter. Deze zijn dat nat van de remvloeistof. Maar hoe is de stand in het reservoir? Als ie echt lek is zal het nivo aan de lage kant moeten zijn.
Sytze
Dat denk ik dus niet Santa. Mijn vermoeden is dat het vacuumsysteem juist goed is en dat bij draaiende motor de bekrachtiging zo sterk is dat deze langzaam door de hoofdremcilinder heen drukt. Een defect vacuumsysteem of membraam in de bekrachtiger zal geen bekrachtiging geven bij draaiende motor.
De vraagsteller geeft ook aan dat bij stilstaande motor alles netjes op druk blijft.
Dit verschijnsel komt wel vaker voor, ook bij andere merken auto's.
Gr.
heb nergens een lek geconstateerd remvloeistof is staat normaal aan peil
17 jaar
Dan lees ik het verhaal van de auteur kennelijk wat anders...
17 jaar
Vertel.....
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Mondeo 2003. Garage heeft alles nagekeken en leidingen ontlucht zonder echt resultaat. Vorig jaar zomer is tijdens een grote beurt de olie vervangen en zijn de leiding vanzelfsprekend opnieuw ontlucht en sindsdien zakt het pedaal niet meer weg.
Wat mij ook opviel is dat tijdens echt warm weer de koppeling ook zwaarder aanvoelde en ook dit probleem is na deze beurt verdwenen.
Wat ik niet weet is of de garage de 1e keer de leidingen goed had ontlucht of niet, maar aangezien ik dit probleem toen duidelijk had aangegeven neem ik aan van wel. Wel weet ik dat er verder geen onderdelen zijn vervangen of dat er andere reparaties zijn uitgevoerd om dit te verhelpen en van lekkage was geen sprake.
Gr.
Wido
17 jaar
[quote=mal123]dit alleen als de moter loopt,als de moter niet loopt en je pompt dan blijft ie wel op druk is dit normaal,graag een reactie[/quote]
Vanwege deze opmerking dacht ik aan het vacuum. Bij stilstaande motor en na enkele keren pompen is het vacuum weg en heb je een "hard" pedaal wat op "druk" blijft.
Zou er een vloeistof lek zijn, zou het pedaal bij uitgeschakelde motor en weggepompt vacuum dan toch OOK moeten wegzakken..?
17 jaar
Ik denk dat het verhaal meer te maken heeft met voeringen (blokken of schoenen maakt niet uit) niet exact op de schijf of trommel drukt. Vooral bij alleen vernieuwen van remblokken zal het blokje niet perfect aansluiten op de remschijf, wat resulteert in een stukje zakken van het pedaal als je flink doordrukt. Het remblokje zal eerst een deel van de schijf raken en pas als je door drukt de volledige schijf. Laat je nu het pedaal weer los dan zal ook het remblokje weer in zijn oorspronkelijke positie terug gaan.
Dit kan een enorm sponzig pedaal tot gevolg hebben.
Sytze
is de hoofdrem cilinder niet inwendig lek
kan zonder vacuum hard blijven maar met vacuum (meer pedaaldruk)wegzakken
mvg jerry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar