Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met een Ford Transit MK1 uit 1973. De auto staat nu zo'n jaartje stil (roestauratie) en ik heb de motor ook aangepakt (andere radiateur, electrische koelvin en carburator gereviseerd). Nu heb ik de motor weer lopendsinds een week, met dus een gereviseerde carburator... maar als ik nu start trekt de bekrachtiger mijn rempedaal tot in de remmen, de auto remt dus continue, totdat ik wat gas geef dan komt het pedaal iets omhoog (verminderd vacuum door het gas geven?). Ik kan het pedaal handmatig weer omhoog trekken, maar als ik rem blijft hij weer onderin hangen.
Ik heb alle slangen 100% op de goede plek zitten, is mijn bekrachtiger nu lek aan de pedaalzijde, waar de omgevingsdruk de bekrachtiger in komt, door het langere stilstaan wellicht? Of zou er iets anders zijn? Heb ik een te hoog vacuum, kan je dat afstellen?
Als ik de vacuumslang los trek van de bekrachtiger rem de auto gewoon goed (iets zwaarder uiteraard) en komt hij ook weer goed los...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat er lucht bij het pedaal wordt aangezogen hoort zo ,alleen als je op het pedaal drukt.
Kijk eerst op het net hoe die bekrachtiger eigenlijk werkt.
Heeft het pedaal ook helmaal bovenin een beetje vrije slag.??
Water in de bekrachtiger kan ook nog. Remcilinder er af en zie of er onderin zich water bevindt.
Dat er iets niet goed werkt is wel zeker.
Anders toch maar op zoek gaan naar een vervanger.
Succes.
Opgelost.
Eigenlijk geen idee hoe, maar ik heb de vrije slag iets vergroot. Het kan echter ook water zijn geweest, want ik had een nieuw elektrisch ruitensproeisysteem geplaatst en uitvoerig getest / afgesteld ...
Bedankt voor de opties, ik heb er dus een aantal na gelopen en het probleem is weg.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar