Ford Transit: remmen lopen vast

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: td2.0

vraagje aan remmen speciaalisten ,ik ben in het bezit van een transit 2002 zonder abs ,de remmen blijven voor te veel druk op de schijven houden bij het rijden hrc is ok. heb hem gedemonteerd en de voledig gereinigd ook de c.s.gaatjes zijn helemaal schoon ,de klauwen zijn geheel gereviseerd,mooi schoon en glad en lopen gesmeerd ,keeringen e.d. zijn prima zuigers van de klauwen lopen vanzelf terug als je de klauw op zijn kant legt .ontluchten is verder geen probleem .Als de auto een tijdje stil staat moet ik eerst een paar keer remmen om de zuigers naar de schijven te drukken dan ga ik rijden en na een paar keer remmen blijven de remblokken op de schijven zitten .ik weet dat ze eigenlijk er net niet tegen aan moeten lopen ,maar als ik op een helling sta dan moet de auto vanzelf naar voren of naar achter lopen maar dat doet ie dus niet en eerst weer wel dus ra ra (remblokken zijn wel vervangen maar lopen wel ruimschooots vrij na het monteren) alvast bedankt .

________________________________________

keesnr5

Geplaatst door keesnr5 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Blijft over: de geleidingen van de remklauwen.!?!?

kaleido 1 (1805) PRO, 11 jaar geleden

Er is zowiezo wat mis met dit remsysteem.
Als je de remmen eerst op druk moet pompen voordat je gaat rijden , ben je lekker bezig.
Er zitten ook achterremmen op deze auto , zou het niet zo kunnen zijn dat daar ook wat mis is.
Zelfstellend systeem wat niet goed werkt , nog lucht in het systeem , teveel wiellagerspeling , niet goed terugkomend pedaal waardoor cs gaatje geblokkeerd blijft, wielremcilinder/klauwen aan de achterzijde enz.

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

tja de achterremmen kzou zo niet weten of het daar aan zou kunnen liggen ze worden door de hrc apart aangestuurd dus lijkt mij niet dat het verband houdt met elkaar ook al vallen ze onder het zelfde systeem ,de klauwen zijn ook aan de binnenkant roestvrijgemaakt zodat de blokken er niet op vast kunnen zitten ,vandaag weer de hrc uitelkaar gehaald en weer gemonteerd na schoongemaakt te hebben (niks gevonden) een testritje gemaakt (na ontluchten)en warempel ze doen het goed al lijkt het wel dat ik weer kale blokken er op heb zitten maar dat zou evt. kunnen door een restantje lucht ,ook een noodstop gemaakt 3x geen enkel probleem ,aan de achterzijde zijn het trommelremmen,moet ik nog wel nakijken maar die zijn onlangs ook vervangen incl. de trommels .
Is het niet zo dat bij het ontluchten een afstand tussen blokken en schijven moet houden dmv. een voelermaatje lijkt mij anders dat je ze te krap stelt met ontluchten zo maar een idee? de schijven zijn immers een fractie scheef zodat de blokken vrij loopen als je rijdt .valt er aan het pedaal ook nog iets te stellen? heb ik nog niet naar gekeken

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

vandaag weer mee gereden s'ochtens in de kou nergens last van vanmiddag weer naar huis gereden en jawel hoor ze blijven weer plakken om zo maar eens te zeggen pedaal weer lekker hard na een enkele keer remmen lijk het wel of temperatuur schomelingen er mee te maken hebben .maar om nu op de kouwe herfst te wachten vind ik wel wat overdreven .
de bekrachtiger lijkt mij ook wel ok vanwege demonteren hrc klinkt een sissend geluid van het vacuum dus!!!!!!! wie heeft er nog een idee ? ik lees het graag.

lennart1585 (0) PRO, 11 jaar geleden

heb je niet toevallig aan remlichtschakelaar bij het pedaal gezeten en deze verkeerd gemonteerd?
dan blijven ze in het begin ook ok en na verloopvan tijd gaan de remmen steeds meer aanlopen.

Succes

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

kan mij niet herineren dat ik daar iets mee gedaan heb ,kan mij dan ook niet voorstellen dat die schakelaar ook maar iets te maken heeft met het remmen alleen dan dat het gactiveerd wordt zoals een koelkast lampje zelfde principe lijkt mij maar als ik er naast zit dan verneem ik dat graag via deze weg ,dus doe maar een poging om dat nader toe te lichten .
een maand of wat geleden wel de relais van de ri.aanwijzer vervangen die zit in de buurt van reml.schakelaar ??????? (stoten veschuiven oid.)

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

kwam wel op een idee van mijn zwager dat geen orginele blokken mischien ook wel het probleem zouden kunnen zijn doordat de blokken een soort van vacuum aanzuigen op de schijven lijkt mijniet erg waarschijnlijk maar je weet maar nooit al met al wordt ik wel een ergthuis in het onderhouden van remmen ,kan ze zo ongeveer dromen hoe het in elkaar zit das dan wel weer het goede van dit gedoe.

tedkroon (0), 11 jaar geleden

Afdichtingsrubbers van de remcilinders zijn te veel verouderd waardoor ze bij warmte de elasticiteit missen om de zuiger terug te duwen. Nieuw rubbersetje monteren en dikwijls is het probleem verholpen!

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=keesnr5]......kwam wel op een idee van mijn zwager dat geen orginele blokken mischien ook wel het probleem zouden kunnen zijn doordat de blokken een soort van vacuum aanzuigen op de schijven....[/quote]
Vacuum op je remblokken?! Ik denk dat die zwager een bakker is.

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

kga zaterdag weer de boel demonteren met een nieuw setje keeringen en stofhoezen ,wie weet ,alleen weet ik nog niet of het droog blijft ,van de week ook al in de regen staan hanesen .nou zalik niet gelijk smelten maar een zonnetje erbij zou niet verkeerd zijn.

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

dus zaterdag de cups en keeringen vervangen en inderdaad het lijkt wel of het over is ,maarvanmiddag weer naar huis gereden en toch worden de remmen mijn inziens te warm ,heel vreemd want de bus loopt verder wel soepel .
Ik denk toch dat de buitem temp. er iets mee te maken heeft al zal ik zelf daar geen verklaring voor hebben ,alles verder gecontroleerd tot en met het vacuum en dergelijke toe .
blijft mischien over datde schijven door al dat gedoe te recht zijn geworden dat de remblokken niet genoeg worden teruggeduwd ???? wie weet .....wat is normaal de kromming van de schijven ????? of zit ik er nu helemaal naast???

fordmannetje (0) PRO, 11 jaar geleden

dat schijven heet worden is normaal
na een aantal keer remmen kun je ze niet meer aanraken
schijven hebben geen kromming
als ze niet goed vrij komen zul je een brandlucht ruiken als je uit de auto stapt
de schijven krijgen dan ook een rood/bruine kleur

kaleido 1 (1805) PRO, 11 jaar geleden

Sorry hoor maar ik heb al heel wat ....... opmerkingen voorbij zien komen , voelermaatjes ertussen , blokjes die vacuum zouden trekken, schijven die een kromming hebben?
Schijven zijn vlak , maar hoe warm is warm , schijven worden nu eenmaal warm schijnt iets met omzetten van kinetische energie in warmte tezijn.
Wel de groeven waar de o ringen inzitten goed schoon gemaakt , de zuigers ingevet met ate vet?
Anders laat er eens een monteur naar kijken of ze nu nog echt tewarm worden.

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

tja soms kun je dingen verzinnen waarvan je denkt hoe kom je er op ,maar geloof mij niets is onmogelijk hetgeen wat ik denk en voorstel zijn dingen waarvan je normaal denkt ,hoe kom je er op en lijkt mij ook onwaarschijnlijk dussss??
verder is alles gangbaar gemaakt en ingevet met de goede vetsoort , mischien zie ik door al dat gedoe ook wel een beetje spoken doordat ik er nu extra op aan het letten ben ,voor de rest kan ik eigenlijk niks verzinnen .
Ik wil wel via deze weg iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om mee te denken aan dit probleem en daar op tereageren .
verder heb ik nog een probleem en dat is mijn vrouw ................(grapje). gr. kees

kaleido 1 (1805) PRO, 11 jaar geleden

In alles zit een kern van waarheid , zou haast zeggen stuur langs, ook een grapje.

keesnr5 (0), 11 jaar geleden

Neeee de verzend kosten zijn te hoog dus ik houd haar hier .
gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.