Ford Transit: frot transit 2.0 tdci 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20. tdci 125 pk

FORD TRANSIT 2.0 TDCI 2003 OM STAPEL GEK VAN TE WORDEN .

BESTE MENSEN MIJN NAAM IS HARRIE
EN IK BEN EEN JAAR GELEDEN VOOR MEZELF GAAN WERKEN ALS ZZPER TIMMERWERKEN.
EN DUS EEN 2EHANDS BUS GEKOCHT,EEN FORD TRANSIT 2.0 TDCI 125 PK UIT 2003 137500 OP DE TELLER , MET 5 ZIT PLAATSEN .
WAS APPE TROTS MET ME BUSJE.

MAAR DIT WAS VAN KORT DUUR .!!!!!!
OP HET KENTEKEN STONDEN GEEN ZIT PLAATSEN DUS GING IK NA 2 WEKEN TOCH IS KIJKEN OP DE SITE VAN DE RDW , EN WAAREMPEL HET WAS MAAR EEN 2 ZITTER .
DE BANK ACHTERIN MOCHT ER NIET EENS IN STAAN .
DIT PROBLEEM WAS OP TE LOSSEN DOOR EEN DC WAND TE PLAATSEN EN WAT ANDERE AANPASSINGEN ,DIT HEEFT ME xx EURIE GEKOST MAAR WAS MISSCHIEN BEETJE ME EIGEN SCHULD.

2011 OP VAKANTIE NAAR KROATIE ,

NOG SNEL EVEN EEN BEURTJE LATEN DOEN WANT JA JE WEET MAAR NOOIT ,EN HOOR DE EEN FLUITJE ONDER HET RIJDEN .
DAT BLEEK EEN POELIE TE ZIJN MET EEN PAAR RIEMEN ,NA VERVANGING GELUID WEG ,PRIMA DUS TOTAAL xx EURIE .
DUS LEKKER OP VAKANTIE MET DE CARAVAN ,GEWICHT 1500 KG MAX GELADEN .
HEEN WEG GEEN CENTJE PIJN .
PRIMA VAKANTIE GEHAD .
TOEN WEER TERUG NAAR HUIS .
NA 265 KM GING HET GLOEI SPIRAAL BRANDEN EN IN NOOD LOOP ,WIST NIET WAT ME OVERKWAM.
2 KINDEREN ACHTERIN DE BUS EN EEN VROUW IN PANIEK .

BUS OP DE VLUCHTSTROOK GEZET ,EN JA DENK ZET HEM WEL UIT .
NA 5 MIN WEER GESTART EN HIJ WAS WEER OKE ,RIJEN DACHT IK .
NA EEN KM OF 500 WEER HET ZELFDE RITUEEL ,TOCH MAAR EVEN GARAGE GEBELD , EN WE KONDEN DOORRIJDEN WANT ER WERDT NIKS HEET EN GEEN OVERMATE ROOK OF ZO IETS .
NA ONGEVEER 800 KM BERGOP KREEG DE BUS WEER KUUREN BUS GING WEER IN NOODLOOP EN DE TEMPERATUUR METER BEGON TE ZWAAIEN IN HET WILD KOUD HEET KOUD ENZ .
BUS AAN DE KANT GEZET 10 MIN .
DAARNA BUS WEER GESTART EN MAAR WEER PROBEREN TE RIJDEN DIT ING GOED TOT DAT WE NOG 100KM MOESTEN RIJDEN ,MAAR WEER OP DE VLUCHTSTROOK EN WEER STARTEN .
2 DAGEN NA TERUGKOMST NAAR DE GARAGE GEGAAN , 1.STORING VAN HET GASPENDAAL 2. EN EEN TE LAGE RAILDRUK.
GASPENDAAL LATEN VERVANGEN EN DAT WAS DAT WEER xx,=EURO .
2 WEKEN ER NA GING DIE IN NOODLOOP ZONDER CARAVAN ,DIT VOND IK WEL HEEL RAAR .
WEER TERUG NAAR DE GARAGE ,STORING BRANDSTOF DRUKVENTIEL , DUS VENTIEL LATEN VERVANGEN ,KOSTEN 300 EURIE .
WEER 3 WEKEN VERDER GING IE WEER IN NOODLOOP.
HET WAS TOCH OPGELOST ????? DACHT IK .
WEDEROM NAAR DE GARAGE MET ME 10 RITTEN KAART .
UITLATEN LEZEN EN ER WERD ME GEADVISEERD OM MIJN VERSTUIVERS TOCH EENS TE LATEN TESTEN .
HUP IK NAAR EEN REVIESIE BEDRIJF VOOR MOTOREN EN VERSTUIVERS . KOSTEN xx,=
DAAR BLEEK DAT ER 2 VERSTUIVERS VER HEEN WAREN EN NIET MEER VOLDEDEN .
TOCH MAAR ALLE 4 DE VERSTUIVERS LATEN VERVANGEN DOOR GEREVISEERDE VAN DIESEL BUCHLI.
KOSTEN xx,=

TUSSEN DOOR NOG WAT SLIJTAGE ONDERDELEN LATEN VERVANGEN ,WAT BIJ ONDERHOUD HOORT. KOSTEN +/- xx.

HALF JAAR NIKS AAN DE HAND ,ALS EEN RAAR BIJ GELUIDJE TUSSEN DE 2500 TOEREN EN DE 3200 TOEREN HIER NA GELUID WEG .
BIJ EEN GROTE BEURT KM ST 155000 TOCH EENS GEVRAGEN WAT HET GELUID ZOU KUNNE ZIJN .
TERUG NAAR DE FORD .

WEER ADVISEERDE MIJN GARAGE DAT HET TOCH WEL LEEK OP EEN VERSTUIVER KWESTIE .
EN HAD 1 JAAR GARANTIE ,DUS WEER TERUG NAAR DE VERSTUIVER MAN .
ALLE VERSTUIVERS GETEST EN BLEKEN ALLEMAAL GOED TE ZIJN ,ALEEN BRAK ER WEL EEN KOPPELINGETJE AF BIJ DEMONTAGE ,KOSTEN xx,-
JA WAS AL OUD EN DIE DINGEN GEBEUREN . ???? JA HET ZAL WEL.
HET PROBLEEM WAS DUS NOG NIET OPGELOST , MAAR DE VERSTUIVERS DAT ZAT WEL GOED .

VOOR MIJN GEVOEL MOEST IK NAAR DE FORD DEALER ,EN DAAR EENS LATEN KIJKEN .
EEN AFSPRAAK GEMAAKT , EN EEN LEERAAR VAN DE FORD OPLEIDING ZOU MEE RIJDEN ,HIJ WAS DE SPECIALIST .
NOU EEN UUR ROND GEREDEN ,EN AAN DE COMPUTTER GEHANGEN .
ER WAS NIKS AAN DE HAND GEEN STORINGEN EN HET KWAM ER OP NEER DAT IK EEN PIET LEUT WAS ,KOSTEN xx EURO .
IK BEGON EEN BEETJE AAN ME ZELF TE TWIJFELEN .

PAAR MAANDEN VERDER NIKS APARTS MEER AAN DE HAND.
ALS HET RARE BIJ GELUID ,DAT NA ONDERZOEK UIT DE BAK SCHIJNT TE KOMEN ,MASSA VLIEGWIEL ,KOPPELING ENZ ZAL NA DE VAKANTIE TOCH EEN KEER VERVANGEN MOETEN WORDEN
MAAR HIERDOOR VAL JE NIET STIL WERDT ME GEZEGT .


HEB ER EEN POWERBOX OP GEZET EN DAAR KNAPTE DE BUS WEL VAN OP .
INTERCOOLER ZELF LEK GEREDEN (HAAST EN DREMPELS )

INTERCOOLER VEVANGEN DOOR EEN GROTERE INTERCOOLER ,VOOR MEER KOELING IVM VAKANTIES EN BERGEN .

2012 NAAR ITALIE

1268 KM HEEN ZONDER PROBLEMEN HAD VOLDOENDE VERMOGEN .
2 WEKEN VAKANTIE ,ZEER GOED.

WEER NAAR HUIS
TOT 6 KEER OP DE VLUCHTSTROOK IN DE NOODLOOP .
HAD WEL VOLDOENDE VERMOGEN MAAR BERG OP WERDT HET TOCH TE VEEL .
HEB DE HELE VAKANTIE NIET 100 METER IN DE 5E VERSNELLING GEREDEN .,UIT VOOR ZORG .


NU 2 WEKEN VERDER BIJ GELUID IS NIET ERGER GEWORDEN ,MAR
KRIJG IK SOMS LAST VAN SLECHT STARTEN DE EERSTE KEER.
HIJ START LANGZAAM TOT 700 TOEREN EN SLAAT AF .
DE 2 E KEER START HIJ WEL GOED????????

HAD DEZE BUS NOOIT MOETEN KOPEN ,MAAR ER ZIT AL ZOVEEL ZUUR VERDIEND GELD INGEPOMT ,
DAT IK HEM ER NIET GRAAG MEER UIT DOE .

WIE KAN ME HELPEN ??????????
OF WEET MISSCHIEN WAT ER AAN DE HAND IS.

HOOR HET HEEL GRAAG

harrie klus

Geplaatst door harrie klus (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Transit? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

@harrie klus:
Volgende keer graag de Caps Lock uitzetten.

master (0), 11 jaar geleden

Ik heb een Tansit-bus uit 2010 (Nieuw gekocht) en die heeft een net zo lange lijst als jij, echter was dat allemaal wel garantie. Ik ben ook al 4 keer afgesleept naar de dealer.... Ik denk dat je net als ik een maandagochtend-fordje hebt gekocht.
Soms moesten ze even zoeken waar de problemen vandaan kwamen. Het rijden met een logger komt mij dan ook bekend voor. Soms moest je meerdere keren rijden met de logger om het probleem te registreren, dat maakt het foutzoeken ook zo lastig. Als de leermeneer het probleem niet voelt/hoort/merkt hoeft dat niet te betekeken dat het probleem er niet is.
Wellicht dat je met een ford delaer kunt afspreken dat je een paar dagen met een logger rijdt om zo de problemen te tackelen? En dat rare geluid zou een beetje monteur moeten kunnen localiseren?
Succes!

hjwger (0), 11 jaar geleden

Dit verhaal klinkt mij bekend in de oren.
Heb hetzelfde gehad met een TDCI
Onderweg op vakantie was brandsofpomp en verstuivers kapot
Ik had de transit nieuw gekocht en hij had nog maar 70000 km op de klok toen die ellende begon.
Als ik onbelast reed dus zonder aanhanger niets aan de hand, maar ojee als er iets meer vermogen werd gevraagd dan begon de ellende.
Ben ermee bij Ford geweest heb alles geprobeerd tot zelfs de geschillen commissie toe omdat de auto maar net uit de garantie was maar kreeg nul op rekest, natuurlijk want als Ford toegeeft kost het ze heel veel geld.
Het hele geintje heeft mij x euro gekost
Dit is een bekend probleem bij TDCI en Delphi pompen maar Ford steekt de kop in het zand en doet niets.
Bij de Delphi pompen schijnt ijzervijlsel door slijtage vrij te komen dit komt in de verstuivers en die gaan lekken.
Alles moet vervangen worden de leidingen de rail de pomp en verstuivers.
Google maar eens TDCI brandstofpomp en vooral op Duitse sites staat het vol met ellende van die dingen.
Ik heb de bus maar verkocht.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes ermee.

Birgitflug (0), 10 jaar geleden

ik heb hetzelfde probleem.
Mijn bus staat bij de dealer en Ford Nederland lijkt ermee bezig te zijn.
Hoe is het nu?

harrie klus (0), 10 jaar geleden

in middels ben ik weer wat verder leeg gelopen €€€€€€€

wat is er vervangen ?????

massa vliegwiel
koppeling set
drukgroep
multi riem
multi riem spanner
krukas poelie
flex deel uit laat
middendemper
eind pijp
stuurpomp


en volgende week ??
dan wordt de distrubutie ketting en alle spanners en z vervangen
en is dat nog niet genoeg
afgelopen zaterdag stond ik op de ambulance met denk ik een kapote waterpomp

Derk500 (0), 6 jaar geleden

Ik heb een ford transit van 2003 heb het volgende probleem heb de bus al tien jaar vanaf de aankoop ging temper meter zeer langzaam omhoog tot bijna niet ,terwijl nu soms het waarschuwingssysteem lampje temperatuur soms knippert temper liep nu we omhoog tot de helft ongeveer heb een nieuwe temperatuur sensor gekocht maar weet niet waar deze zit heeft iemand een idee of schema en zou dit wel het probleem zijn motorisch loopt prima en heb ook genoeg vloeistof pronlemen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.