Bij het uitlezen komt de p2458 particulate reganeration filter duration in beeld. Ik heb hem er uitgehaald maar de klacht komt weer terug. Wat ik denk is dat het filter vol zit of is het dpf tankje leeg. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is? Of wat ik er aan kan doen om dit te verhelpen. Het gaat hier om een Ford focus 1.6 TDCI econetic
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zou ik beginnen om te controleren of het tankje leeg is , dan kun je dat uit sluiten en dan van daar uit verder kijken.
Kun je bij het tankje ook aflezen of het leeg is? Kan ik dat tankje zelf bij vullen of moet dat bij de garage?
5 jaar
Tankje zit boven de achteras , als hij leeg is zou dit een melding moeten geven op je dashbord , bijvullen is zelf te doen maar wel een geklungel als je geen put of brug hebt , na vullen moet hij gereset worden , procedure staat in het instruktieboekje dacht ik.
Moet je tot een bepaald niveau bij vullen of gewoon tot dat er niet meer bij kan
5 jaar
Vol
Top bedankt
5 jaar
Ik heb het pdf potje bijgevuld de storing er uitgehaald een een half uur met de auto gereden. De storing komt meerdere malen terug. Wat kan het zijn?
5 jaar
Wat ik ook ruik is een diesel geur in de auto
5 jaar
Tijdens rijden of als je stil staat ? je zou het roetfilter eens geforceerd kunnen laten regenereren , heb je 2 aansluitingen , 1 voor en 1 na het roetfilter zitten , zo ja zou je eens kunnen kijken in live data wat de druk is voor en na het filter.
Met welk additief heb je bijgevuld? Adblue, Eolys?
Hoeveel liter additief heb je bijgevuld?
Heb je de tellers van het additief gereset?
Heb je daarna getankt?
Heb je daarna een geforceerde regeneratie uitgevoerd?
Ik heb hem afgevuld met romax dpf regeneratie vloeistof. Er is 0,75 liter bijgevuld. Ik heb de tellers van het additief niet gereset weet ook niet hoe dat moet. Ik heb daar na niet getankt. Ik weet ook niet hoe je een regeneratie kan forceren. Kun je mij vertellen hoe ik het additief kan resetten en geforceerd kan laten regenereren.
5 jaar
Dealer of gelijkwaardige apparatuur.
Je kunt regeneratie voor zover ik weet opstarten door bij een langere rit met de voor jou gebruikelijke snelheid op de snelweg 1 versnelling lager te rijden, waardoor je langdurig met een hoger toerental rijdt. Dit ziet de computer en die start dan een regeneratie op. Dat kan je merken aan je (op dat moment hogere) verbruik.
5 jaar
Je tankje voor de additief vloeistof was in ieder geval niet leeg. Daar zat nog ongeveer 1 liter in.
Dus een lege additief tank is niet de oorzaak van de foutcode.
Wat ik niet kan uitlezen is het roetfilter druksensor en de lampda sensor. Miss zit de storing daar wel in?
5 jaar
Waar lees je mee uit? Een EOBD/OBD2 scanner?
Ik lees uit met OBD2 scanner. Maar er wordt aangegeven dat de lampda sensor niet wordt ondersteund. Bij de vorige auto kon ik de lampda wel uitlezen. Wat is het verschil eobd of obd2
5 jaar
Mijn OBD2 scanner heeft geen can 11 bit dus daarom kan ik deze auto niet goed uitlezen.
5 jaar
Als jouw scanner geen 11-bit can ondersteund en de auto heeft dat wel, dan kun je NIETS uitlezen.
Het zou wel een heel slecht apparaat zijn als deze geen 11-bit can ondersteund.
Dan kun je de meerderheid van de auto's in de beginperiode allemaal niet uitlezen.
Welk merk en type of softwareversie heb je?
Het verschil tussen EOBD en OBD2 qua uitlezen is klein en beperkt zich tot de snelheid van de can-bus.
Onder EOBD zijn sneheden van 250k en 500k toegestaan, onder OBD2 is alleen 500k toegestaan.
De grootste verschillen zitten in de regels voor de foutherkenning in de motor-software en de invoerdatum.
Je kunt god op je blote knieën danken dat we hier EOBD hebben. Onder OBD2 is de boel een stuk strakker afgeregeld (en dat wordt gecontroleerd) en gaat de foutlamp al aan als er bij wijze van spreke een Eskimo een scheet laat.
Voor een benzine auto is er een richtlijn dat de lambda signalen uitgelezen moeten kunnen worden.
Voor diesel heb ik die nog niet kunnen vinden. Maar zelfs als die er is, er is geen toezicht op naleving van die richtlijnen.
Als de software in de motor-computer geen ondersteuning heeft voor het laten zien van het signaal van de lambdasonde, heb je gewoon pech. Dat is het nadeel van een algemene scanner die alleen EOBD/OBD2 ondersteund.
Hetzelfde geldt min of meer voor de verschildruk over het roetfilter. Er is een PID gereserveerd hiervoor in 2007.
Dus technisch kun je die uitlezen, maar dan moet de software in de motor-computer die PID wel ondersteunen.
Bedankt voor de info! Hij kan wel iets uitlezen omdat hij de foutcodes wel leest maar zijn lampda niet. Ik heb nu een scanner besteld die meer ondersteund dan die ik had.
5 jaar
Ik heb inmiddels ook contact gehad met de Ford dealer en het probleem uitgelegd. En bij 120.000 moet het roetfilter vervangen worden. Hij zij je roetfilter zit vol. En mijn auto heeft net 246.000 gelopen. Dus dat is het probleem.
5 jaar
In Duitsland kan je (legaal) je roetfilter laten reinigen, dan heb je je eigen originele filter weer terug.
Ik weet niet of dat hier in Nederland ook kan.
5 jaar
Ik heb 3 dagen geleden het roetfilter zelf er afgehaald en gereinigd de storing is niet meer terug gekomen.
5 jaar
Bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar