hallo allemaal
heb hier een ford s-max uit 2008
de motor of iets in de motor rammelt bij stationair toerental
geef je 1mm gas dan is de rammel weg
ook begint de motor tijdens de rammel een beetje te schudden
dit is in 1 keer gekomen en de ford dealer zij dat dat het druklager moest zijn
gister de kopplingsplaat drukgroep en druklager vervangen
maar dit heeft totaal niks geholpen (750 euro naar de klote)
iemand wijze raad???
groeten dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er geen garantie op de auto?Of is deze net afgelopen?
Aangezien niemand het weet,
hier de oplossing
de s-max heeft een dualmassa (balance) vliegwiel
deze kan inderdaad in de vrij rammelen
als dat zo is moet je het vliegwiel vervangen
laat je dus niet wijs maken dat dit de koppeling of het druklager is
9 van de 10 keer is dit het vliegwiel
een balance vliegwiel zorg ervoor dat de trillingen van de motor niet worden doorgegeven aan de bak
is deze kapot dat hoor je de 2 afzonderlijke delen van het vliegwiel rammelen
dit hoor je alleen in de vrij
en als je het hoort kun je het ook voelen aan het koppelings pedaal
met het indrukken van de koppeling hoeft het geluid niet weg te gaan maar het kan wel wat anders gaan klinken
ik heb ondervonden dat als je het geluid hoort en 1mm het gas in drukt dat het dan weg kan zijn en vervolgens weer 1mm het gas in drukt dat het weer terug is (dit hoeft trouwens niet altijd te zijn)
14 jaar
hoi het vliegwiel van een diesel zit rubber in voor de trilling van je diesel en bij benziene is hij van geheel staal dus die hoef niet vervangen teworden bij diesel bij elke diterbutsi riem vervanging gr jo
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar