close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit 2006: schokdemper probleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 2DCTI, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 125

Het gaat om een motorhome op dit Ford chassis. Op de autocontrole geraakte ik niet door de schokdemper-test. Maar die meneer kon niet opgeven of er met zekerheid één van de achter schokdempers is dan wel "ergens iets aan de ophanging achteraan links" Feit is dat hun toestel een te lage score aangeeft voor het percentage wegcontact. Ik bekijk de zaak thuis en vind naast telescopische schokbrekers tevens nog zo'n soort extra rubber vering (??) (cylindervormig rubber ding) bovenop de bladveer. Bij aanbieding op de controle was de motorhome overigens leeggewicht. Dit kan allemaal een rol spelen op het wegcontakt . Heeft iemend hier ervaring mee? mijn bedoeling is om te vermijden kosten te doen die niet nodig zijn. Er waren ook pas nieuwe banden gelegd. Zou dit ook de resultaten kunen beinvloeden? graag ervaringen a.u.b.
Werner

Geplaatst door

peugeotfan (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rubber ding bovenop de bladveer is een aanslagrubber om te voorkomen dat de veer het chassis raakt bij flinke inveren , deze doet niets aan de demping.
Een schokbreker dempt de slag en zorgt dat de band op de grond blijft.
Zou de schokbreker eens los maken en kijken wat hij doet , moet moeilijker uit als in gaan , en mag een dode slag vertonen , als hij nat/vet is aan de buitenkant is hij ook versleten .

Hartelijk dank. Ik zal inderdaad de schokbrekers eens losmaken. Nat of vettig zijn ze niet, dat had ik al gezien.
Van dat moeilijker uit als in gaan wist ik niet. Zal dat nagaan. Maar die "dode slag" dat ken ik niet. kunt ge dat verder uitleggen?
Met veel dank uiteraard. Ondertussen verneem ik dat een stel schokdempers bij Ford 190E kost (als ik ze zelf plaats) dat is best te doen.

peugeotfan 0

4 jaar

Als je ze in 1 stand zet , een half uur wacht en ze dan beweegt en het gaat eerst makkelijk en dan ineens moeilijk is dat stukje dat makkelijk gaat de dode slag , dit is dan zonder meer vervangen.
Na 14 jaar zou ik ze zo wie zo vervangen.

Hartelijk dank voor uw klare kijk! Ik ga morgen aan de slag!

peugeotfan 0

4 jaar

Ik zou Koni of Bilstein monteren,zijn beter dan die van Ford.
Ferry

ferdinand 60

4 jaar

Hallo,beste Ferry. bedankt voor je suggestie! De oude schokdempers zijn er uit en vertonen inderdaad zowat een gammel in-en-uit gedrag.(weerstand varieert en is bij in en uit duwen/trekken min of meer gelijk. ) De linker heeft ook wat "dode slag" zoals beschreven door kaleido1.
Ik beschouw mijn probleem uiteraard als opgelost!

peugeotfan 0

4 jaar

Mooi bedankt voor de feedback.

Ik begrijp dat dat aanvinken niet . ik krijg melding dat ik de oplossing moet bevestigen door aan te vinken, maar dat werkt precies niet.(?)

peugeotfan 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.