bij koude motor schokt deze motor bij belasten, als je net niet teveel gas geeft heeft hij het niet ... dit vooral in 3de versnelling.
Eens de temperatuur meter in het IC iets omhoog komt heb je het al niet meer ...
heb ook de indruk dat dit minder is als het koud is buiten !!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcode's ?
Zoniet,cht en brandstoftemperatuursensor controleren in datalogger
geen dtc's ...
zal ik doen ... heb de brandstoftemp. gecontroleerd op stat. niet bij rijden ... moet ik maar is tijd voor maken dan ;) is mijn eigen wagen trouwens !
[quote=Danny78]Is mijn eigen wagen trouwens ![/quote]
Pas dan meer op...... ik heb ook zo'n Connect van mezelf.... hier zijn we al 2,5 jaar mee bezig maar volgens Ford loopt hij als een zonnetje.
Doet die van u dat altijd ?
Heb hier precies al eens iets over opgevangen.
Ik heb die van mij ingeschreven in januari ... en toen had ik dit probleem niet.
Nu sinds die paar weken dat het erg koud is nu heb ik het ook weer niet.
Dus als het vriest (kacheltje voor verwarming gaat aan) heb ik het totaal niet, toch niet voelbaar.
Als het gewoon koud is dus ik gok + 3 a 4 gr dan heb ik het wel ... eenmaal de motortemp. naald een mm of 2 a 3 omhoog komt is het weg ...
Je kan er naar rijden (puur geen gas geven) dat je het zo goed als niet hebt, als hij volgeladen is heb je dat wel aangezien je dan meer gas moet geven.
Momenteel stoor ik me er niet aan, geen dtc's is ook niet echt een zware fout dan volgens mij ... mechanische storing zal het ook niet zijn aangezien het niet continu is.
[quote=Danny78]Doet die van u dat altijd ?[/quote]
Samengevat heb ik twee problemen met de Connect;
- bij temperaturen onder de 10 graden buitentemperatuur: moeilijk aanslaan, zeer rauw lopen met koude start, stotteren rond de 2000 rpm, niet op temperatuur komen (tot 15 km rijden zonder dat de wijzer los komt)
- bij temperaturen boven de 10 graden buitentemperatuur: onregelmatig toerental bij nul last, auto "geeft zelf gas" (toerental springt van 800 naar 1300 omhoog en zakt dan weer)
Lees het hele verhaal maar eens in mijn eigen topic
Zal ik eens lezen dan ...
Aanslaan bij mij geen probleem ... start zelfs beter dan de oudere connect van men pa.
Komt ook goed op temperatuur, vrij snel zelfs en nu zeker nu die kachel aan slaat.
Stotteren doet hij dus wel zolang de temp. meter naald beneden hangt. Maar wel alleen bij niet al te koude temperaturen.
Heb de indruk dat het nu ofwel gedaan is omdat die kachel mee aan gaat, ik denk eigenlijk dat hij zo arm draaid (milieu) dat hij net te arm draaid bij koude motor (EGR werking enz ) en dat hij dus als ik vermogen vraag hij niet genoeg diesel krijgt.
Chippen is mischien een oplossing, powerbox of zo ;)
Dat van even in toeren gaan, soms stop ik aan een licht en doet hij dat ook even ... even wat hoger in toeren en weer zakken.
Wel heel soms ...
Sommige symptomen lijken overeen te komen maar toch is het anders heb ik de indruk.
Wat wel storend is dat de airco echt enorm voelbaar is in aan en uit gaan ... zelfs als ik een constante snelheid aanhoud voel je zo de airco uit gaan en weer aan gaan ...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Tourneo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar