Motor loopt niet lekker.
Bij de bougie van cil 1 bleek het porselijn gebarsten te zijn.
Nieuwe bougie erin, maar hij liep nog steeds niet 100%
Inlaatklep 1ste cil bleek veel koolaanslag te hebben.
Met Forte proberen te reinigen en na een proefrit van nog geen 20km(!) bleek dat de bougie
weer gebarsten was.
Koolaanslag is nog niet helemaal weg, maar of dit de oorzaak van gebarsten porselijn is betwijfel ik.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koppakking goed? Water is ook vaak een oorzaak.
bij vastzetten niet goed opgelet,beetje scheef met de sleutel en barst.
12 jaar
Vaak een oorzaak? Komt het vaker voor dat het porselijn open barst?! Ik heb het nog nooit meegemaakt en bij deze auto gebeurt 2 keer achter elkaar. Onderdelen leverancier heb ik ook gebeld, maar ook zijn ook onbekend met dit probleem.
Alleen een veel te hoge compressie (olie of water op de zuiger) of kapot maken bij montage kan dit in mijn ogen veroorzaakt hebben..
ook als je hem te vast draait kan proselijn breken ervan, maar dit geloof ik niet dat dit zo is
tevens inlaat reinigen ivm koolaanslag is op 1 manier goed en dat is koprevisie
op de zaak doen we ook reinigen ivm opdracht peugeot is
wat ik dan zie is dat de aanslag wel schoner ziet/lijkt maar de drap op de steel nog duidelijk aanwezig is
waarschijnlijk altijd rustig mee gereden waardoor de klep vervuild raakt ivm nooit zwaar is belast
De 2de keer hebben we de bougie met de moment sleutel aangedraaid om er zeker van te zijn.
Zelf vrezen we ook dat een koprevisie nodig is, maar we hebben afgesproken met de klant dat hij na de paasdagen nog eens langs komt om de compressie nog eens te meten. (3 cil op 12 bar en de betreffende amper 9bar)En de bougie te controleren. Als blijkt dat er in de compressie verbetering zit gaan we verder met reinigen als het niets heeft geholpen gaat de kop eraf waarschijnlijk. Word vervolgt..
Kop is gedemonteerd en de koolaanslag op een inlaatklep is schoongemaakt en ingeschuurd met slijppasta.
Ook hebben we een uitlaatklep laten slijpen want daar zaten kleine putjes die met slijppasta niet uit te halem waren.
Klant rijd nu een week rond zonder problemen.
Technisch kan ik geen verklaring geven, maar koolafzetting (en daardoor een slecht werkende cilinder) was dus de oorzaak van het openbarsten van het porselijn van een bougie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Tourneo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar