En is daarna ook de code gewist en gekeken of de code is opgelost?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb hier een Ford S-max 2.2 TDCI van het jaar 2010 met 150.000 op de teller.
Auto rijdt en schakelt erg goed.
Echter....
Soms ineens begint de auto te schokken (bokken)...
Stotteren/inhouden kan ik het niet noemen, want als je flink gas geeft gaat ie als de brandweer.
Op het moment dat de auto schokt dan blijft de auto het even doen.
Als je dan bijvoorbeeld optrekt uit stilstand dan hoor je de motor wat hoger en lager in zijn toeren gaan hetgeen denk ik ook de oorzaak is van het schokken tijdens ritten soms.
Je trekt dan op alsof je net voor het eerst in een auto stapt.
Met uitlezen was er een foutcode van het gaspedaal.
Deze is vervangen , maar was dus helaas niet het probleem..
Iemand een idee ???
[quote=Heino4267]En is daarna ook de code gewist en gekeken of de code is opgelost?[/quote]
Code was gewist en is ook weg gebleven.
Geen idee waar ik het nu moet zoeken
Het lijkt altijd ergens rond de 1500/1700 toeren te zitten.
Heb hier een filmpje erg moeilijk te horen.
Maar je hoort als je goed luistert het motortoerental een beetje op en af gaan.
https://www.dropbox.com/s/favzo3cles8jb4...
5 jaar
Als ik de LMM los maak dan rijdt de auto zonder schokken of stotteren.
Volgens mij is het zo als ik de LMM los maak dat de EGR klep niet wordt aangestuurd ?
Zou het stotteren / schokken van de auto dan door een foutieve LMM of EGR klep komen ?
Kan je dan een situatie hebben dat het soms wel is soms niet ?
Dus LMM/EGR die het soms wel goed doet en dat weer niet ?
Hoe kan ik het beste het e.e.a. aanpakken ?
5 jaar
Egr reinigen is een optie .
Opgelost door vervangen EGR Klep.
Dank allen .
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar