Hallo iedereen
mijn ouders hebben een mondeo stationwagen met volgende probleem:bij 2000 toeren en bij lagere snelheden schokt de wagen heel fel....Als ze bijvoorbeeld autosnelwegen doen heeft de wagen dat probleem niet,alleen op landelijke wegen heeft hij dat probleem niet,aangezien ze daar niet echt kunnen doorrijden....Module common rail is al 2x maal vervangen,tevens is de software al 3x upgedate door Fordfabriek,ondanks dit alles blijft het probleem bestaan...
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is,het is een vrij irritant probleem?
Bij voorbaat dank voor eventuele opmerkingen
opmerking bouwjaar is natuurlijk niet 2006 maar 2002
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk EGR klep kapot of fel vervuild, Ford heeft hier een verbeterd type voor.
Wat ook soms voorkomt is de drukregelklep achter op de brandstofpomp. De dealer moet dan de inspuitdruk meten met zijn testkast bij draaiende motor, dan zie je goed als er iets abnormaal is met de brandstofdruk.
Van welke maand is die Mondeo en hoeveel km heeft hij al gedaan? Is er soms iets kapot geweest aan de brandstofvoorziening, ik bedoel pomp of verstuivers?
is van Maart 2002 en heeft ongeveer 85000 km,maar daar ben ik niet 100% zeker van...ik weet wel dat de wagen al verschillende keren voor dat probleem in de ford garage is binnen geweest,mar daar beweren ze niet te weten wat de oorzaak kan zijn,maar toch al bedankt voor de eventuele oplossingen :-)...zover ik ook weet is er nooit een defect geweest aan brandstofpomp of verstuiver
18 jaar
Hallo, ik had (heb) ook dit probleem.
mijn mondeo clipper 2.0 TDCI 115PK van 2004 is ondertussen al 9 keer binnen geweest voor dit probleem en het is nog steeds niet opgelost.
ik heb al 3 aangetekende brieven verstuurd naar ford hoofdzetel met dit probleem.
Laatste reactie was dat ik 5 jaar extra waarborg krijg. probleem is nog steeds niet opgelost.
er zijn al 2 keer 4 nieuwe injectiekoppen gestoken omdat er zogezegd kapot waren. dit met 3 weken ertussen.
Brandstoftank, -pomp, koppen, alles is al getest geweest maar probleem gat er noet uit!
eerst hebben ze de software geupdate, toen was het schokken nog in 3de en 4de tegen +-80km /uur.
nu is het probleem dat bij vertrek met warme motor in eerste het toerental drastisch zakt en de auto zelfs stilvalt!
ik krijg van de week nog telefoon van ford om te weten of het probleem opgelost is, dit is dus niet maar ik zal nog laten weten wat ze er nu gaan aan doen. gelukkig heb ik nog niets moeten betalen tot hiertoe en krijg ik altijd een vervangwagen! ze hebben wel geschreven in een brief dat met die 5 jaar extra waarborg niet wil zeggen dat ze toegeven dat er een fout zit bij hen! maar ja!
Ik heb zo een rond gehoord in het wereldje en ga nu eisen dat ze de egr-klep, luchtmassa-meter, en drukregelklep na brandstofpomp moeten controleren!
groetjes en tot binnenkort
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar